וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסנתרן: 15 עובדות מהירות על קשר בני סכנין, סטפן אומאונגה

בזמן ששיחק בגנואה מהסרייה A, הבלגי החליט ש"עדיף ללמוד משהו, מאשר רק לבלות מול הפלייסטיישן". אז הוא שכר את המורה לפסנתר של מתיאה פרין ופצח במנגינה. אנגולו קאנטה, אופיר מרציאנו והתשוקה לכדורגל. היכרות זריזה עם מי שצריך לעצור את מכבי חיפה (20:00, ספורט1)

סטפן אומאונגה מנגן את הנעימה מ"לב אמיץ"/אינסטגרם, סטפן אומאונגה

1. הוא שיחק בקבוצת הנוער של אנדרלכט ביחד עם סמי בוראר וארון לייה איסקה מהפועל חדרה. בעונת 2014/15 הבלגים עברו את ברצלונה בשמינית הגמר עם ניצחון 0:1, הביסו 0:5 את פורטו ברבע הגמר ונעצרו רק על ידי שחטאר בחצי.

2. שותף לשעבר נוסף שלו הוא אופיר מרציאנו. הם שיחק יחד בהיברניאן הסקוטית.

3. יש לו שמונה הופעות בנבחרת הצעירה של בלגיה, בין היתר באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה ב-2019.

4. התחנה הראשונה שלו מחוץ לבלגיה הייתה באבלינו מליגת המשנה באיטליה. בגיל 19-20 הוא כבר רשם לא פחות מ-30 הופעות ו-2,099 דקות בליגה קשוחה וחזקה.

5. הצעד הבא היווה שדרוג משמעותי. גנואה קנתה אותו מאבלינו תמורת כ-600 אלף יורו בלבד בקיץ 2017 וזרקה אותו למי הסרייה A. כך בגיל 21 כבר היו לו ברזומה 19 הופעות בליגה הבכירה באיטליה. וגם כרטיס אדום נגד אינטר אחרי עבירה על אדר כשהיה האחרון בדרך לשער.

סטפן אומאונגה במדי גנואה, מול מתיאס וסינו מאינטר בשנת 2017. Emilio Andreoli, GettyImages
בגיל 21 כבר היו לו ברזומה 19 הופעות בסרייה A. אומאונגה מול אינטר/GettyImages, Emilio Andreoli

6. אחרי המעבר לגנואה נכתב עליו באיטליה: "יש לו תנועה טובה במרכז המגרש, הוא זריז ומעדיף מסירות קצרות - למרות שלפעמים יש לו נטייה להסתבך. הטכניקה שלו לא גדולה, אבל הוא מחפה עם מוסר עבודה גבוה ומחויבות".

7. ההידרדרות התחילה בעונת 2018/19. הוא נדחק לקצה הרוטציה בגנואה ובאמצע העונה הושאל להיברניאן הסקוטית. משם התחיל מסע נדודים.

8. "המודל שלי הוא אנגולו קאנטה", סיפר אחרי המעבר הראשון לסקוטלנד, "הוא לעולם לא מפסיק לרוץ. אני אוהב את מה שהוא עושה, את האנרגיה שהוא משקיע. אני חושב שמבחינת סגנון אני יותר טכני ואוהב גם לבנות את המשחק".

9. גם ניל לנון, שאימן את היבס, השווה: "אומאונגה מזכיר קצת את קאנטה. הוא מתורצץ במגרש ולמרות המימדים הלא גדולים שלו, הוא חזק וקורא נכון את המשחק. הוא לא מפסיק לרוץ".

10. אחרי גנואה הוא כאמור שיחק כמושאל חצי עונה בהיברניאן, חצי עונה בסרקל ברוז' ועוד חצי עונה בהיברניאן, לפני שחזר לאיטליה, לפסקארה מהסרייה B.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האזינו לעוד ביצוע של אומאונגה

סטפן אומאונגה מנגן בפסנתר/טוויטר

11. בפסקארה שיחק עונה ואחר כך שוב חזר לסקוטלנד, הפעם לשנתיים בליבינגסטון. אחרי הקדנציה השלישית באי הבריטי, עבר לבני סכנין.

12. יש לו רק שער אחד בקריירה המקצוענית: עם היברניאן, נגד אינברנס בגביע הסקוטי ב-2019/20.

13. בזמנו החופשי הוא אוהב לנגן. "כשהייתי בגנואה, שכרתי את המורה לפסנתר של מתיאה פרין ודייגו לאקסלט, אלזה", הוא סיפר. כששיחק בהיברניאן, הוא פרסם וידאו שהפך לוויראלי ובו הוא מנגן חלק מפס הקול של הסרט "לב אמיץ".

14. למה החליט לשבת מול הפסנתר? "לכדורגלנים יש הרבה זמן פנוי ואני לא רוצה לבלות אותו רק בפלייסטיישן או מול הטלוויזיה - עדיף לנצל אותו כדי ללמוד משהו", הסביר.

15. בריאיון באיטליה סיפר על התשוקה שלו לכדורגל: "זה משהו טבעי. כילד שיחקתי ברחוב ואחר כך אבא שלי רשם אותי לבית ספר קטן לכדורגל בשכונה. ניסיתי גם כדוריד, אהבתי ברייקדאנס, אבל בחרתי בכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully