וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "מבקשים מהמשטרה לערוך תחקיר מקיף לאירועים"

האדומים דורשים תשובות בעקבות האירועים שקדמו לדרבי: "קיים הבדל ברור בין בידוק קפדני ושמירה על הסדר לבין הפעלת כוח מוגזם ובלתי סביר"

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

בצל הניסיון להתאושש מהתבוסה הקשה 5:0 למכבי תל אביב בדרבי אמש (שלישי), הפועל תל אביב פרסמה היום הודעה בנוגע לאלימות המשטרתית שהופנתה כלפי אוהדיה, מחוץ לאצטדיון לפני המשחק.

בהודעה נכתב: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב רואה בחומרה את האירועים הקשים שהתרחשו אמש מחוץ לאצטדיון בלומפילד והאלימות שהופעלה כלפי אוהדי הקבוצה. קיים הבדל ברור בין בידוק קפדני ושמירה על הסדר לבין הפעלת כוח מוגזם ובלתי סביר מול קהל רב בתוך תא שטח קטן וצפוף. נבקש מהמשטרה לבצע תחקיר מקיף ונפנה בנושא גם ליחידת מח"ש.

"אין כל ספק כי עונש סגירת השערים 4-5 הוביל לאווירה מתוחה ולתנאי אבטחה קשים, דאגה שעליה התרענו פעמים רבות בשבועות שקדמו לדרבי, בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנו מתכוונים לעשות הכל בשביל לשנות את תפיסת הענישה, להילחם בעונשים הקולקטיביים ולהתמקד ביצירת חוויית צפייה בטוחה, מזמינה ושלווה לכל האוהדים באצטדיוני הכדורגל.

"ביטחונם של אוהדינו, גברים, נשים וילדים המגיעים לצפות במשחק, יישאר תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. נשתף פעולה עם הגורמים הבכירים בכדורגל הישראלי ונעשה הכל בכדי לוודא שמקרים כאלה לא יתרחשו שוב".

מכות בין משטרת ישראל לאוהדי הפועל תל אביב לפני הדרבי/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב בדרבי/חד פעמי

במשטרה הסבירו את העיכובים בכניסה בעיקר בשל המגנומטרים שהוצבו בשערים, אך עמדו מאחורי הבידוק הקפדני והעומסים בכניסות, ואף הסבירו כי "הפרשים הופעלו במטרה לפזר עומסים ודוחק שהיו יכולים לגרום לאסון". בנוגע לאוהדים שהתלוננו על הבדיקות, הורדת שרשראות מהצוואר, חגורות ואפילו מחזיקי מפתחות אמרו נציגי המשטרה: "היו נהלים קפדניים למשחק, נהלים שהובהרו למועדונים מראש עקב החשש שלהם לשלום הקהל, חשש שאפילו גרם למכבי תל אביב לא למשוך כרטיסים לאוהדיה עד הרגע האחרון. העבודה המאומצת מנעה אסון - ולא להיפך".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון:

"אני רוצה להתנצל בפני אלפי המשפחות, הילדים והאוהדים הטובים של הכדורגל הישראלי שבאו אתמול לבלומפילד ויצאו בתחושות קשות. אנחנו מסיימים עוד משחק כדורגל שאמור להיות חגיגה בתחושת חמיצות. במקום להתמקד במה שקרה על המגרש כולם מדברים על כל מה שקרה מסביב.

"אוהדי הכדורגל הטובים הם מאבני היסוד של הענף ואנחנו חושבים ופועלים כל יום כדי שהם ייהנו מחוויית כדורגל ספורטיבית. אוהדי כדורגל טובים צריכים להגיע למגרש ולהרגיש שהם באים לאירוע תרבות, לא למלחמה ולא לקרב.

שוחחתי אתמול בלילה ובמהלך היום עם ראשי המשטרה על מנת שתתבצע בדיקה ותחקיר לגבי החיכוך של המשטרה עם האוהדים ובכדי לראות ממה היה ניתן להימנע בכדי שנוכל ליישם זאת בעתיד. נמשיך לפעול לצד המשטרה והקבוצות למיגור האלימות ולהרחקתם של העבריינים שרוצים להרוס את הכדורגל שלנו. כולי תקווה שהמשטרה תמשיך בעבודה המודיעינית על מנת למנוע מאמל"ח למצוא את דרכו לתוך תחומי המגרש.

אנו דורשים מרשויות החוק שכנגד כל מי שנתפס אתמול כשברשותו אמל"ח יוגשו כתבי אישום, ינקטו צעדים של הרחקה מהמגרשים לשנים ארוכות וענישה חמורה על ידי שופטי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully