וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיר הזאת יש רק אחד: שלטון היחיד של ערן זהבי בדרבי התל אביבי

בצהוב, באדום - זה לא באמת משנה: ב-15 שנות דרבי של ערן זהבי, ההגמוניה היא קודם כל שלו. עם הפסד בודד, אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ויחס שערים בלתי נתפס, הפיכתו אמש לגדול כובשי הדרבי בכל הזמנים רק שמה חותמת על מה שהיה ידוע כבר מזמן

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

ב-24 באוקטובר 2008 עלה ערן זהבי בן ה-21 לדרבי התל אביבי הראשון בחייו. הקשר הצעיר אמנם רק נכנס כמחליף אבל הפועל תל אביב שלו ניצחה 0:2 את יריבתה המושבעת - ושם נטמנו הזרעים לתופעה שתבלוט גם כעבור כמעט 15 שנים: ערן זהבי מרבה לכבוש בדרבים, אבל הוא מרבה עוד יותר לנצח בהם.

זהבי לקח חלק עד כה ב-22 דרבים. הוא ניצח 14 מהם, סיים 7 פעמים בתיקו והפסיד רק פעם אחת (במשחק בו נכנס כמחליף, וגם כבש). כמעט 80 (!) אחוזי הצלחה.

אמש (שלישי) כשכבש בפתיחת המחצית השנייה את הרביעי של מכבי תל אביב בדרך לעוד 0:5 מוחץ על הפועל, הפך זהבי לשיאן הכיבושים בדרבי התל אביבי ועקף את שייע גלזר האגדי. 10 שערים יש לו במדי מכבי תל אביב, עוד שניים בהפועל. אבל האמת היא שלא היינו זקוקים לגושפנקא הסטטיסטית הזו כדי להבחין בהשפעה העצומה שיש לו על יחסי הכוחות בעיר.

זהבי היה שם כשההגמוניה הייתה עדיין בצד האדום של העיר. כשחקן הפועל תל אביב, הוא רשם 5 ניצחונות מול מכבי תל אביב, וסיים ארבע פעמים בתיקו. מעולם הוא לא הפסיד.

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
דומיננטיות של שנים. זהבי/אריאל שלום

מעברו למכבי תל אביב היה קו פרשת המים ביחסי הכוחות בדרבי. הוא כבש בדרבי הראשון שלו בצהוב, שהסתיים ב-0:4 בלתי נשכח. מאז הצהובים נמצאים בעיצומו של רצף בלתי נתפס של 3,441 ימים ללא הפסד לאדומים, שנמשך גם כשעבר לחו"ל והמשיך לקדנציות בסין והולנד. יש שיגידו שהניצחונות המזהירים על הפועל תל אביב עליהם היה חתום זהבי בקדנציה הראשונה שלו בצהוב-כחול, סללו למכבי את הדרך להמשיך ברצף גם בהיעדרו.

כשחקן מכבי תל אביב, זהבי ניצח תשעה דרבים. אמש חווה חמישייה ראשונה עם שער ובישול נפלא. ברזומה שלו יש גם דרבים נוספים במעמד צד אחד, שהסתיימו עם רביעיות ושלישיות ברשת של האדומים. ואם בתקופתו בהפועל תל אביב ההגמוניה הייתה לצידו, בתקופתו במכבי תל אביב זה נכון שבעתיים. יחס השערים של מכבי תל אביב בדרבים בהם הוא השתתף עומד על 27 שערי זכות לעומת 8 שערי חובה. אחוזי ההצלחה נושקים ל-80.

"העיר תל אביב", שיר האוהדים של מכבי תל אביב, מתגאה בכך ש"בעיר הזאת יש רק אחת, ואין מקום לאחרות". נכון ל-2023, זו קביעה נכונה למדי, אבל בפרספקטיבה של המילניום הנוכחי מדויק יותר לומר שבעיר הזאת יש רק אחד. ערן זהבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
המגמה החלה עוד בימי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הדרבי של זהבי

בהפועל תל אביב:

מאזן: 5 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו

אחוזי הצלחה: 77.7%

יחס שערים: 7:15

seperator

במכבי תל אביב:

מאזן: 9 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו, הפסד אחד.

אחוזי הצלחה: 78.5%

יחס שערים: 8:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully