וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד ראשון מני רבים? אופ"א מחזירה את נבחרות רוסיה עד גיל 17

שנה וחצי לפלישה לאוקראינה, הארגון החליט להסיר סנקציה ראשונה מהמדינה המורחקת: "כואב שבעקבות הסכסוך המתמשך נשללת מהצעירים הזכות להתחרות". רוסיה לא תוכל לארח בשטחה ותעלה ללא דגל והמנון

תיקתקנו, 22.9/ספורט1

כשנה וחצי חלפו מאז הפלישה לאוקראינה, והיום (שלישי) הוסרה הסנקציה הראשונה של אופ"א כנגד רוסיה. התאחדות הכדורגל האירופאית הכריזה כי נבחרות רוסיה עד גיל 17 (נערים ונערים) ישובו לפעילות בפעם הבאה שייערכו הגרלות למוקדמות אליפות אירופה בגילאים הללו. עם זאת, רוסיה לא תוכל לארח בשטחה את המשחקים. בנוסף על כך היא תעלה ללא דגל המדינה, המנונה לא יושמע והיא לא תוכל לעלות עם מדים רשמיים של רוסיה.

אופ"א הסבירה את החלטתה ואמרה: "אנו מודעים כי ילדים לא צריכים להיענש על מעשים שבאחריות מבוגרים. הכדורגל לא צריך לוותר על שליחת מסר של שלום ותקווה. זה כואב שבעקבות הסכסוך המתמשך, נשללת הזכות של צעירים להתחרות בכדורגל הבינלאומי".

במקביל, התאחדות הכדורגל האירופית חזרה על הגינוי לפלישה הרוסית והדגישה השעיית הקבוצות הרוסיות והנבחרות הבוגרות יותר נשארות "עד לתום הקונפליקט באוקראינה".

אלכסנדר צ'פרין נשיא אופ"א. רויטרס
החלטה משמעותית. נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין/רויטרס

כזכור, עם פרוץ המלחמה באוקראינה אופ"א הרחיקה את הקבוצות הרוסיות מהמפעלים האירופיים ואת הנבחרת הבוגרת ממוקדמות המונדיאל, זאת לאחר שיריבותיה לפלייאוף סירבו לשחק מולה. אופ"א גם שללה את מסנט פטרסבורג וקאזאן את אירוח גמר ליגת האלופות והסופרקאפ האירופי בהתאמה, וביטלה את הסכם החסות עם גזפרום. כעת כל שנותר לראות הוא אם גם שנה וחצי אחרי תחילת המשבר יריבותיה של רוסיה יתעקשו להחרים אותה, וכיצד אופ"א תפעל במקרים שכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully