וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן האמיתי של דניאל פרץ: "זה יקבע אם יוכל לרשת את נוייר"

בגרמניה מבינים שלשוער הישראלי "צפויה מעט עבודה" בהופעת הבכורה בבאיירן (21:40, ספורט2), ומשוכנעים שימדד דווקא ביכולתו לתרום להתקפה. הלקח מאולריך, הניצוצות במכבי תל אביב וההבנה: "הוא חייב לפתח את עצמו בהתאם לסגנון הייחודי של הקבוצה"

תקציר: באיירן מינכן - בוכום 0:7/ספורט 1

דניאל פרץ צפוי לערוך הערב (שלישי, 21:40, ספורט2) הופעת בכורה במדי באיירן מינכן במשחק הגביע מול מונסטר מהליגה השלישית, בידיעה ששמירה על רשת נקייה לא בהכרח תספיק. בבאיירן מצפים מפרץ להראות לא רק את האיכויות שגרמו לקבוצות בכירות באירופה לשים עליו עין כמו אינסטינקטים טובים ברחבה ומומחיות בעצירת פנדלים - אלא גם להפגין יכולות עם הכדור שיסייעו בבניית התקפות.

"לפרץ לא צפויה יותר מדי עבודה במשחקו הראשון בקבוצה, אבל במועדון רוצים לראות אותו תורם לשטף ההתקפי עם מסירות שבונות את ההתקפות מהקו האחורי", כתבו אמש בגרמניה, כשהם מדגישים שבכל הקשור לפן הזה של המשחק, סוון אולרייך שמשמש כעת כשוער הבכיר במועדון, לוקה בחסר.

החזרה של מנואל נוייר למגרשים ממשיכה להידחות ולמרות שהוא תוכנן לחזור לאימונים קבוצתיים השבוע, הוא עדיין מתאמן ביחידות. כך או כך, נוייר היה ונשאר הסטנדרט, ומשחק הרגל יוצא הדופן שלו הגדיר מחדש את דרישות הסף משוערים בבאיירן מינכן. נוייר ידוע כמוסר בחסד וכמי שמפגין יכולות שליטה בכדור עילאיות ביחס לשוער, ובחודשי ההיעדרות שלו, אולרייך לא מספק מענה הולם בתחום הזה.

דניאל פרץ שוער באיירן מינכן. GettyImages
מבחן כפול. פרץ/GettyImages

"להיות שוער בבאיירן זה שונה מלהיות שוער במועדונים אחרים", אמר אולרייך בריאיון לפני מספר חודשים. "בבאיירן אתה לא בהכרח צריך להציל יותר מדי כדורים, ואתה הרבה יותר מעורב בבילד-אפ (בניית ההתקפות מהקו האחורי). בשטוטגרט שיחקנו בעיקר על כדורים ארוכים, אבל כאן אתה נדרש לעזור בבניית התקפות מאחור ויש מעט מאוד כדורים ארוכים. כשאתה מקבל את הכדור, אתה חייב להיות רגוע וסבלני ולהבין מה אופציית המסירה הטובה ביותר כדי לקדם את המשחק. כמעט תמיד יש שחקן פנוי, השאלה היא איפה, ועד כמה אתה יודע לנתב אליו את הכדור. אני מתרגל לזה משבוע לשבוע", אמר אולרייך.

כמובן שהדרישות האלה תקפות גם בנוגע לפרץ, שהראה רק ניצוצות של משחק רגל איכותי במכבי תל אביב. בכתבת פרופיל מקצועית שפורסמה באתר "פורבס" אחרי החתימה של פרץ בבאיירן ועסקה באיכויותיו וחסרונותיו, סימנו את השליטה ברחבה כיתרון, בעוד משחק הרגל הוצג כטעון שיפור.

"במכבי תל אביב, פרץ דייק רק ב-52.7% מהמסירות הארוכות שלו. נוייר עומד על 68.5% ואולרייך על 61.7%. זהו נתון מדאיג מבחינת אוהדי באיירן שרגילים לשוערים שיודעים למסור בדיוק מירבי", הסבירו, והוסיפו: "אין ספק שבבאיירן ישימו דגש עם פרץ על יכולת הבילד-אפ שלו כשהוא יצטרף לאימונים. המסוגלות שלו להתאים את עצמו לדרישות התפקיד בבאיירן, עשויה לקבוע את עתידו. היא תכריע האם הוא יהיה בסך הכל גיבוי לסוון אולרייך, או שאולי יוכל לאתגר ביום מן הימים את המעמד של מנואל נוייר כשוער הראשון של הקבוצה. בכל מקרה, פרץ יהיה חייב להתפתח כשוער בהתאם למה שנדרש ממנו בסגנון הייחודי בו באיירן משחקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully