וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות הבטוחות, וסימן השאלה: מכבי תל אביב מסכמת את ההכנה

24.9.2023 / 12:30

אחרי ההפסד לאולימפיאקוס, הצהובים מתכוננים למשחק הרשמי הראשון בגביע ווינר, ויודעים: "המאני טיים מתחיל רק באוקטובר". קולסון וניבו מסתמנים כאי של יציבות, אבל מה עם ההגנה בצבע?

תיקתקנו, 22.9/ספורט1

מכבי תל אביב סיימה אמש (שבת) את הופעותיה בטורנירי ההכנה לקראת פתיחת העונה עם הפסד 71:68 לאולימפיאקוס במסגרת טורניר ההכנה בקפריסין. מכבי סיימה את ההכנה שלה עם שלושה ניצחונות ושני הפסדים. הצהובים כבר חזרו ארצה, וכבר ביום שלישי יפגשו את עירוני קרית אתא במסגרת רבע גמר גביע ווינר (17:30).

על אף ההפסד במשחק האחרון, הצהובים סיכמו טורניר הכנה מוצלח בקפריסין. "היה טורניר טוב, שני משחקים שאפשר ללמוד מהם די הרבה", סיכם המאמן עודד קטש, "היה לנו קצת קשה להיכנס למשחק, היינו עדיין עייפים מאתמול. אני שמח שהרמנו את עצמנו במחצית השניה הגנתית ומבחינת אנרגיות. שתי מחציות שונות לגמרי. בשבוע הבא מתחילים את המשחקים החשובים והרשמיים. לקחנו המון מהטורנירים האלה ומהמשחקים האלה ומגרף הלמידה שהיה לנו".

לאחר שקיימו את כל משחקי ההכנה שלהם לקראת העונה עם כל שבעת הזרים שלהם, כפי שהם יוכלו לעשות גם במשחק היורוליג הראושן של העונה נגד פרטיזן בלגרד בעוד פחות משבועיים, במשחק נגד קרית אתא יצטרך קטש לבחור לראשונה חמישה זרים, כשיומיים לאחר מכן, אם הצהובים לא יופתעו נגד היריבה הצפונית, כבר צפוי להם דרבי. "גביע ווינר הוא טורניר טוב לבחון את עצמנו ברמה המקומית", הודו במועדון הבוקר, "אנחנו מרוצים מאיך שנראינו עד עכשיו, אבל המאני טיים מתחיל רק בחודש אוקטובר".

בונזי קולסון מכבי תל אביב. מכבי ת"א, עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
אולי המצטיין של תקופת ההכנה. בונזי קולסון/אתר רשמי, מכבי ת"א, עמוד האינסטגרם הרשמי

אמנם עדיין מוקדם מאוד לשפוט ולהגיע למסקנות, אבל על פי משחקי ההכנה, מסתמן שהעונה יהנה עודד קטש מעוגנים נוספים מלבד ווייד בולדווין ולורנזו בראון, ששיחקו בהילוך ראשון במשחקים עד כה. מי נראו טוב מאוד מבחינה אישית במשחקים, הם בעיקר בונזי קולסון וג'וש ניבו, ששמרו על יציבות מרשימה. קולסון סיים את חמשת משחקי ההכנה עם ממוצע של 10.6 נקודות, צמוד לבולדווין שדורג ראשון בקטגוריה, והיה אולי השחקן היחיד ששמר על עקביות הן בהגנה והן בקליעה מבחוץ.

אם היה ספק לפני תחילת ההכנה בנוגע להיררכיית הסנטרים בקבוצה, כעת נדמה שהיא ברורה למדי. ג'וש ניבו נראה כמי שנכנס היטב לעונה, ומסתמן כשחקן הפנים הבכיר לעת עתה. הוא סיים את משחקי ההכנה עם ממוצעים של 9.2 נקודות והראו ניצוצות של שיפור ביכולת החסימה בהגנה, אולם הצהובים עדיין סבלו מנחיתות בצבע, שבאה לידי ביטוי גם במצ' אפים מול סנטרים בכירים יותר (ניקולה מילוטינוב, מתיאס לסור) או פחות (לוקה מיטרוביץ').

בכל הנוגע למצטרפים החדשים, אנטוניוס קליבלנד מסתמן כהבטחה גדולה. הסווינגמן החדש הראה יכולות אתלטיות והגנתיות מרשימות, וסיפק גם מספרים התקפיים סבירים (6.8 נקודות למשחק). לממוצע זהה הגיע גם ג'יימס ווב, שהציג יכולת פחות טובה בחלק מהמשחקים אבל הראה שיפור במשחק האחרון מול אולימפיאקוס.

תמיר בלאט (7.8 נקודות למשחק) נכנס לאט לאט לעניינים ומקבל עד כה אשראי לא מבוטל מקטש, יש שיאמרו כצפוי. חסיאל ריברו אמנם הגיע אף הוא לממוצעים סבירים (7.8 נקודות) במשחקים עד כה, אבל נראה כמי שעדיין נמצא בשלב התאקלמות התחלתי וראשוני מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully