וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וש כהן הגיש תלונה ל-MLS נגד אטלנטה בטענה שטרפדה לו מעבר

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 21:14

שוער מכבי חיפה לשעבר טוען שאטלנטה יונייטד, עמה היה במגעים, הפרה את חוקי ה-MLS, שמנעו ממנו לקיים משא ומתן עם קבוצות אחרות. בדרך חזרה לאירופה?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.9/ספורט1

ג'וש כהן, שוער מכבי חיפה לשעבר שנותר ללא קבוצה, טוען כי אטלנטה יונייטד הפרה את חוקי ה-MLS בעת שניסתה להחתים אותו, והגיש תלונה להנהלת הליגה. דובר ה-MLS טוען כי שום כלל לא הופר.

ב-MLS חובה להחתים שחקנים חופשיים באמצעות תהליך שמכונה "discovery process" (גילוי). בתהליך הגילוי, כל קבוצת MLS מחזיקה רשימה ("רשימת הגילויים") של עד שבעה שחקנים שתהיה לה עדיפות להחתים לפני כל קבוצת MLS אחרת. לאחר מכן קבוצות יכולות לנהל משא ומתן עם השחקן, או לעשות על השחקן טרייד עם מועדון אחר.

על פי התלונה, הצעת החוזה הסופית של אטלנטה לכהן לפני הקפאת הסגל שלה ב-MLS ב-15 בספטמבר הייתה ממקמת אותו באטלנטה יונייטד 2 - הקבוצה השנייה של המועדון, שמשחקת בדרג השלישי של הכדורגל המקצועני באמריקה. מאחר שאטלנטה החזיקה בזכויות עליו, כהן לא יכול היה לנהל משא ומתן עם מועדוני MLS אחרים למרות שלא היה תחת חוזה.

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
חוקים שאמורים להגן על הקבוצות. כהן/מאור אלקסלסי

התלונה ביקשה מ-MLS להסיר את כהן מהרשימה של אטלנטה, ולפיה כהן לא ינהל משא ומתן עם אטלנטה בעתיד. מנגד, אטלנטה יונייטד הודיעה ש"אנחנו מודעים לתלונה, אבל לפי מדיניות המועדון, לא נגיב על מו"מ או חוזים לא חתומים".

כהן עדיין יכול לחתום בחו"ל כרגע, מכיוון ששחקנים חופשיים אינם מחויבים לסגירת חלונות העברה, אך אם הוא רוצה להמשיך ב-MLS, הוא יצטרך לחכות עד החורף לקראת עונת 2024.

כהן רשם בעונה שעברה שש הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות עם מכבי חיפה ונכלל במחנה של נבחרת ארה"ב ביוני. הוא זכה בשלוש אליפויות עם חיפה ואף הוכתר ככדורגלן העונה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'וש כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully