וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפה הגלידה: לירוי סאנה זוהר בפתיחת העונה בבאיירן מינכן

20.9.2023 / 14:00

את הקמפיין הקודם בליגת האלופות סיים שחקן הכנף עם שפה מרוסקת אחרי שספג חבטה מסאדיו מאנה. את העונה החדשה הוא פתח בכושר פנטסטי באגף הימני, מספק הצגות בכל משחק ומלהיב את הקהל. כעת פוגש אקס מנצ'סטר סיטי את מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות

דריבל על ליגת האלופות, 19.9/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

העונה הקודמת בליגת האלופות הסתיימה בטונים צורמים מאוד עבור לירוי סאנה. הביקור אצל האקסית מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר הבטיח רבות, במיוחד מבחינה אישית, אבל באיירן מינכן היתה נתונה במשבר, המתח בחדר ההלבשה שבר שיאים והפיאסקו הגיע לשיאו אחרי התבוסה 3:0. סאדיו מאנה חבט בפניו של סאנה אחרי שהגרמני הביע חוסר שביעות רצון מפעולותיו של הסנגלי על המגרש, והקיצוני שב לגרמניה עם שטף דם על השפה. השניים ניסו לשדר עסקים כרגיל בהמשך, אבל בדיעבד התברר שהפרשה חיסלה את סיכוייו של מאנה להמשיך במינכן. הוא שווק לסעודיה, ככל הנראה בניגוד לרצונו, ועל הדרך פיזר סוכנו האשמות בגזענות כלפי גורמים מגוונים בבאיירן מינכן.

באופן ביזארי למדי, קללות גזעניות מצד סאנה הוזכרו כמניע למכה שספג מהחלוץ. האפשרות הזו לא הגיונית, כי סולימאן סאנה, אביו של לירוי, הוא סנגלי בעצמו, אף היה החלוץ שחום העור הראשון בבונדסליגה. כותרות שקריות עגומות מסוג זה פגעו בגרמני וייתכן שדווקא הן הפכו את הישארותו של מאנה בבאיירן לבלתי אפשרית. כך או כך, סאנה משוחרר הרבה יותר אחרי עזיבתו ואת העונה הנוכחית פתח בצורה נהדרת בכל קנה מידה. לפרשנים אין ספק - הוא השחקן המוביל של הקבוצה בימים אלה, ותרומתו גבוהה הרבה יותר אפילו בהשוואה להארי קיין, איתו הוא מצא במהרה שפה משותפת.

הארי קיין, לירוי סאנה, שחקני באיירן מינכן. GettyImages
מצאו שפה משותפת במהרה. קיין וסאנה/GettyImages

אסיסט מקיין כבר בפתיחת העונה

"שיחקתי מול הארי כשהייתי במנצ'סטר סיטי, אני עוקב אחרי הליגה האנגלית בכל מקרה. אין כאן מקום לדיון. הארי הוא אחד החלוצים המרכזיים הטובים בעולם ואני מאושר שהוא הצטרף אלינו. הוא השתלב מצוין מבחינה חברתית, האופי שלו פשוט ונוח. הוא בחור רגיל לגמרי", אמר סאנה על הסקורר האנגלי שהוחתם תמורת 100 מיליון יורו מטוטנהאם בתום סאגה מתישה. כעת הוא אמור לספק אסיסטים לחבר החדש, והם יגיעו בהקדם, אבל במחזור הראשון של העונה קרה בדיוק ההיפך - קיין שלח את סאנה במסירת עומק מושלמת כבר בדקה הרביעית במשחק בברמן, ולירוי התכבד לכבוש את השער הראשון בגרמניה בעונת 2023/24.

סאנה השלים צמד ב-0:4 בערב ההוא וכבש גם את שער השיוויון החשוב בדרך לניצחון 1:2 במנשנגלדבאך במחזור השלישי. באופן כללי, הוא מעורב ברוב המהלכים ההתקפיים של באיירן, פורח באגף הימני במערך 4-2-3-1 של תומאס טוכל, נוטה לא פעם לסטות למרכז, מספק את מספר הכדרורים הגבוה ביותר בבונדסליגה בפער ניכר, שולח מסירות חכמות, מחלק עקבים ובאופן כללי מעניק חוויית צפיה אסתטית לכל חובב כדורגל שרואה את משחקיו.

גם בנבחרת, שעוברת כידוע ימים לא פשוטים כלל, סאנה הוא הכוכב הראשי. הוא הבקיע את השער היחיד בתבוסה 4:1 ליפן אשר בעקבותיה פוטר המאמן האנזי פליק וכבש גם ב-1:2 על צרפת כאשר רודי פלר ישב על הספסל על תקן הבוס הזמני. במצטבר, יש לו חמישה שערים מאז תחילת העונה בכל המסגרות. במידה מסוימת, זה מזכיר את הפתיחה המעודדת בעונה שעברה, אז היה סאנה אחד השחקנים הפוריים ביותר והיה חתום בין היתר על השער הראשון של באיירן בליגת האלופות, בניצחון 0:2 על אינטר בסן סירו. הוא יקווה כי הפעם תהיה המשכיות לאורך העונה כולה, במקום צלילה חדה שחווה בחודשים הראשונים של 2023, אבל את הקמפיין הנוכחי בליגת האלופות כדאי להתחיל באותה הדרך - מה גם שהיריבה היא מנצ'סטר יונייטד, מולה נהנה סאנה בזמנו להתמודד בדרבי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לירוי סאנה, שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
הכוכב הראשי של המנשאפט. סאנה/רויטרס

כבש במפגש הקודם מול יונייטד

בעצם, את שערו היחיד לרשת השדים האדומים הבקיע סאנה במשחקו האחרון נגדם, בניצחון 0:2 באולד טראפורד באפריל 2019. היה זה שער הליגה העשירי שלו בעונה המדוברת, תוך שהוא משווה את המאזן שסיפק בעונת הפריצה הגדולה שלו ב-2017/18. מי ידע אז שיהיה זה השער האחרון שלו במדי התכלת? הגרמני קרע את הרצועות בברכו הימנית במגן הקהילה מול ליברפול, והפציעה הקשה חיסלה לחלוטין את העונה הזו. כאשר החלים, בעיצומו של משבר הקורונה, כבר היה די ברור שהוא לא נמצא בתוכניות בדרכו החוצה ובאיירן קפצה על המציאה כדי להחזירו למולדת תמורת כ-50 מיליון יורו.

ליתר דיוק, האיש שניצל את המצב היה המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ', שעשה זאת בניגוד לדעתו של פליק שבדיוק ניווט את הקבוצה בדרך לזכיה בליגת האלופות. שם החל הסכסוך הגדול בין השניים, שהוביל בסופו של דבר להתפטרות המאמן שהעדיף לרשת את יוגי לב בנבחרת. במהלך כהונתו בבאיירן, שימש סאנה בעיקר כשחקן רוטציה ולא נמצא עבורו תפקיד קבוע על המגרש. ככה זה עם שחקנים רב גוניים - יש להם יתרונות גדולים, אבל התכונה הזו עלולה גם לפעול לרעתם כי הם לא מצליחים לנכס לעצמם משבצת מסוימת.

לירוי סאנה, שחקן באיירן מינכן. רויטרס
מציאה ב-50 מיליון יורו/רויטרס

יציבות היא שם המשחק

בתחילת הקריירה בשאלקה שיחק סאנה באגף הימני, וזה עבד מצוין. במנצ'סטר סיטי, החליט פפ גווארדיולה כי הוא מעדיף אותו משמאל, וגם זה היה טוב. בבאיירן העבירו אותו פליק ויוליאן נאגלסמן ממקום למקום - ימין, שמאל, מרכז וחוזר חלילה. היו לכך היבטים חיוביים, אולם בשורה התחתונה זה גרם לחוסר יציבות. ייתכן שהפריחה המחודשת של סאנה בתחילת העונה הנוכחית נובעת מכך שהוא עבד על עמדה קבועה מימין במשך כל מחנה טרום העונה, ומשובץ שם כעת באופן קבוע. גם בנבחרת זה המיקום שלו עכשיו, ואפשר לראות את התוצאות.

לא כל האוהדים במינכן התחברו אליו מיד עם הגעתו לקבוצה. שפת הגוף הטבעית של סאנה משוחררת מדי, והיו שהאשימו אותו בחוסר נכונות להשקיע על המגרש - טענה שנתמכת בכך שהוא נצפה פעמים רבות עומד על המגרש או הולך לאיטו. אלא שיש לזה הסבר פשוט. סאנה מבצע מספר גבוה מאוד של ספרינטים במהלך המשחקים, ולכן חשוב לו לצבור כוחות ולנוח ביניהם. בכל הקשור לביצוע עבודה שחורה, הוא דווקא אחד המצטיינים בבונדסליגה בכל ממדי הלחץ על מובילי הכדור של היריבה. מדובר בשחקן חכם מאוד שיודע לחלק את המאמץ נכון במשך כל 90 הדקות.

לירוי סאנה, שחקן באיירן מינכן. GettyImages
כבר כבש בעבר מול מנצ'סטר יונייטד, וכעת יכול להעמיק את המשבר שלה/GettyImages

היה עדיף על אנתוני?

עכשיו, יותר מתמיד, לומדים בבאיירן להעריך את תרומתו, אך מעמדו לא תמיד היה איתן והיו שגרסו כי כדאי למכור אותו כאשר מנצ'סטר יונייטד הביעה בו עניין בקיץ 2022. המאמן אריק טן האח הציב את אנתוני כמועמד המועדף לעמדת הקיצוני הימני, אבל המו"מ עם אייאקס לא היה חלק והשדים האדומים שקלו גם אופציות אחרות. סאנה נכלל ברשימת הקניות האלטרנטיבית שפורסמה בצהובונים הבריטיים והיו לכך לא מעט יתרונות - כולל ההזדמנות לעצבן את היריבה העירונית אשר אוהדיה סימפטו מאוד את הגרמני. בסופו של דבר, האופציה הזו נותרה על הנייר, כי הברזילאי הוחתם מאמסטרדם תמורת סכום הזוי של כ-100 מיליון יורו, וכלל לא בטוח שבאולד טראפורד מרוצים מכך. סאנה היה יכול היה לתרום הרבה יותר, אבל האם בכלל היה מסכים להגיע?

זו כבר שאלה היפותטית, שהופכת לרלוונטית קצת יותר כאשר הוא עומד לארח את השדים האדומים באליאנץ ארנה. ממש לא הכל חלק בבאיירן בתקופה זו, אבל סאנה הוא נקודת האור הבולטת ביותר, ולמגן השמאלי שיתמודד מולו (דיוגו דאלוט? סרחיו רגילון?) צפויה עבודה מרובה. ביחד עם קיין, שקושר אף הוא לא פעם למעבר אפשרי למנצ'סטר יונייטד בעבר, הוא עשוי להעמיק את המשבר של השדים האדומים, ועל הדרך לספק גם לאוהדי התכלת במנצ'סטר סיבה חדשה לחייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully