וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עוד פצצה ברכב: השופטים בקפריסין הכריזו על שביתה

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 12:27

בעקבות האלימות הגוברת ואחרי שרכב של אמא של שופט עלה באש באמצע הלילה, השופטים החליטו לנקוט בצעדים חריפים: "בעיה שצריך לטפל בה כחברה"

מחוץ לקווים, 18.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

סערה גדולה בקפריסין סביב איומי אלימות נגד השופטים. המשחק שהיה אמור להתקיים בין סלמינה לאתניקוס בלרנקה לא יצא לדרך כמתוכנן, והסיבה לדחיית המשחק: השופטים פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, עקב הסלמה באלימות נגדם ונגד משפחותיהם. יש לציין שמדובר היה בבשורה מאכזבת גם לחלק מהקבוצות הישראליות, שכן כמה קבוצות חיכו לו כדי לעקוב אחר שחקנים שהוצעו להן.

השופטים ביקשו מהתאחדות לכדורגל של קפריסין (CFA) ומהממשלה לנקוט באמצעי אבטחה כדי לטפל בבעיה המתמשכת. הם גם גינו את העובדה שאף אחד ממקרי ההתקפות הרבים נגד שופטים לא נפתר על ידי הרשויות.

משטרה בקפריסין. IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP, GettyImages
נדרש טיפול יסודי. משטרת קפריסין/GettyImages, IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP

לאחרונה היו כמה מקרים חריגים, שחרגו מעבר לגבולות המגרש. אחד השופטים ספג קריאות גזעניות, ולאחרונה היו מקרים שבהם פצצות הוטמנו ברכבים של שופטים. בתחילת החודש מכשיר גרם לפיצוץ ברכב של שופט, בשטח בביתו הפרטי. השיא היה בסוף השבוע, כאשר רכב של אמא של שופט התפוצץ באמצע הלילה בחניה הפרטית שלה. כמו כן, בחודש יוני המשרד של איגוד השופטים הושחת.

"ההתאחדות מביעה את תמיכתה בשופטים ובמשפחותיהם, בתקווה שהכבריינים יובאו לדין באמצעות חקירות המשטרה המתנהלות", נאמר בהודעת ההתאחדות, שהבהירה שהיא לוחצת על המשטרה והממשלה לנקוט בפעולות.

נשיא איגוד השופטים אמר ש"התקריות האלה מעציבות אותנו ומדאיגות. נושא זה צריך להיבחן בקפידה על ידינו כחברה. אלימות לא מופעלת רק במשחקים בליגה הבכירה. שופטים מתמודדים עם בעיות בכל הליגות. אני מברך על כך שננקטים צעדים, אבל צריך לקבל החלטות באופן מקיף... השביתה לא צריכה להיות רק למשחק אחד, היא צריכה להימשך שבועיים או שלושה כדי שנוכל לחשוב על זה".

  • עוד באותו נושא:
  • קפריסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully