וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ג'וקוביץ' היה אמריקאי, היו בונים לו פסל בכל עיר"

אלופת ווימבלדון לשעבר מריון ברטולי להגנת הסרבי: "הוא ממדינה קטנה במזרח אירופה, זה משפיע על הפופולריות"

מחוץ לקווים, 18.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

נובאק ג'וקוביץ' פתח בשבוע שעבר פער בפסגת זוכי הגרנד סלאם בכל הזמנים עם התואר ה-24 כשזכה באליפות ארצות הברית. רוג'ר פדרר שעם 20 זכיות כבר פרש, רפאל נדאל שעם 22 תארים מתקרב לפרישה בצעדי ענק, כך שנראה כי יחלפו עוד הרבה שנים עד שמישהו יוכל להתקרב לשיאו של הסרבי.

בינתיים, יש כאלה הטוענים כי למרות השיא, ג'וקוביץ' עדיין אינו מוערך מספיק. טניסאית העבר הצרפתייה התראיינה במדינתה, והציגה את התמונה כפי שהיא רואה אותה: "בהתחשב בכל השיאים שיש לו, אם הוא היה אמריקאי היו בונים לו פסל בכל עיר. הוא מגיע ממדינה קטנה במזרח אירופה עם היסטוריה מודרנית כואבת וסוערת (המלחמה בבלקן בשנות התשעים), זה משפיע על הפופולריות".

אלופת ווימבלדון משנת 2013 אף התייחסה לאירוע החריג לפני אליפות אוסטרליה ב-2022, אז הסרבי לא הורשה להיכנס למדינה משום שלא היה מחוסן לנגיף הקורונה: "הוא עלה לכותרות בגלל אירוע בלתי נתפס, זה חצה את גבולות הספורט. להעיף שחקן מהמדינה? זה תסריט לנטפליקס". ברטולי אף הוסיפה כי מבחינת הישגים ג'וקוביץ' הוא בין הספורטאים הגדולים בהיסטוריה לצד מייקל ג'ורדן ומוחמד עלי, אך כאמור, מבחינת הפופולריות מדובר בסיפור אחר לחלוטין.

מריון ברטולי טניסאית צרפתייה. GettyImages
תומכת בג'וקוביץ'. ברטולי/GettyImages

ג'וקוביץ' פתח היום את השבוע ה-391 שלו במקום הראשון בדירוג העולמי, שווה ערך לשבע שנים וחצי. גם בקטגוריה הזו הוא ניצב במקום הראשון בכל הזמנים, כשלשם המחשה מאחוריו רוג'ר פדרר (310 שבועות), פיט סמפראס (286), איבן לנדל (270), ג'ימי קונורס (268) ורפאל נדאל (209).

הסרבי גם הודיע ביממה האחרונה כי הוא ייעדר מטורניר המאסטרס בשנגחאי, שייערך בין ה-4 ל-15 באוקטובר. לג'וקוביץ' יש ארבע זכיות בטורניר בסין, שהשנה יתקיים בפעם הראשונה מאז 2019 בעקבות מגפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully