וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי שייח ג'ראח הבנתי: מאכילים שחקנים ערבים בנרטיב לא נכון"

אחרי שבחר לייצג את פלסטין, קפטן הנבחרת הצעירה לשעבר עטאא ג'אבר מנמק: "מנסים להסביר לך שאסור לערבב ספורט עם פוליטיקה, אבל אי אפשר להפריד ביניהם. לא צריך לעמוד בתקווה כדי לייצג את ערביי 48'"

תקציר ניצחונה הדרמטי של מכבי פתח תקוה 2:3 על מכבי חיפה/ספורט1

עטאא ג'אבר עבר כמעט בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, ואף ענד את סרט הקפטן של הנבחרת הצעירה. אבל בגיל 28, שנה אחרי שעזב את ליגת העל וחתם בנפטצ'י באקו האזרית, החליט לייצג את נבחרת פלסטין - והוא לא מתכחש לכך שהסיבות לכך פוליטיות.

"בישראל מנסים להאכיל את השחקנים הערבים בנרטיבים. אומרים שהספורט לא צריך להתערבב עם הפוליטיקה, שאתה מייצג את הקהילה שלך בתוך המדינה, שיש לך קול. אבל זה לא נכון, והבנתי את זה בעקבות דברים שקרו בשייח ג'ראח", אמר ג'אבר בריאיון לאתר "Arab News". "שם הפנמתי שאי אפשר להפריד בין ספורט לפולטיקה, ושאם אני רוצה לייצג את ערביי 48', יש דרכים טובות יותר מאשר ללבוש את המדים של נבחרת ישראל ולעמוד בהמנון".

לדבריו של ג'אבר, שגדל למשפחה מוסלמית במג'ד אל כרום, ההחלטה לייצג את נבחרת פלסטין התבשלה אצלו בתקופה האחרונה, אחרי שהובהר לו שהדבר אפשרי. "גיליתי שיש ליגה בגדה המערבית ושאני יכול לייצג את נבחרת פלסטין. לא היה לי דרכון, אז לא ידעתי בכלל שיש אפשרות כזו. אני גאה ללבוש את המדים של פלסטין, כי זו הזהות שלי, וזו הדרך שלי להעביר מסר לשחקנים שנמצאים בתוך תחומי הקו הירוק - יש עוד אפשרויות עבורכם".

עטאא ג'אבר, נפטצ'י באקו, מול יוסוף דמיר, ראפיד וינה. Michael Molzar/SEPA.Media, GettyImages
בחירה פוליטית. עטאא ג'אבר במדי נפטצ'י/GettyImages, Michael Molzar/SEPA.Media

ג'אבר מסביר ש"הרבה שחקנים שמשחקים בתוך הקו הירוק חוששים, כי אם הם יחליטו לייצג את פלסטין, מקור ההכנסה העיקרי שלהם עלול להישלל מהם. לא כולם יכולים לשחק בחו"ל כמוני, אבל אם מישהו מקבל החלטה שמה שהוא רוצה זה לייצג את פלסטין, יכול להיות לו מסלול יותר נוח".

לג'אבר יש רזומה הופעת אחת בנבחרת הנוער ו-8 הופעות ושני שערים במדי הנבחרת הצעירה, בה שימש כאמור כקפטן. ג'אבר גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה וערך במדי הקבוצה הבוגרת 44 הופעות בין השנים 2012-2017. בתווך הוא גם שיחק בבני סכנין ומ.ס. אשדוד, לפני שביוני 2022 עבר לנפטצ'י באקו מאזרבייג'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully