וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין צרפת לאלג'יריה: "לחצים כבדים" על הכוכב של יריבת מכבי חיפה

המאמן האלג'יראי טען כי אמין גואירי כבר שינה לאום, אבל ברן הכחישו ("הוא לא קיבל החלטה") והחלוץ שנרכש ב-28 מיליון יורו וכיכב בנבחרות הצעירות של צרפת שומר על שתיקה. וגם: נקודת התורפה שהירוקים יוכלו לנצל

תקציר: גרמניה - צרפת 1:2/ספורט1

רן החלה בהכנות לקראת המשחק הביתי מול מכבי חיפה ביום חמישי (19:45, ספורט4) בפתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית, אבל עסוקה בעיקר בעתידו של אמין גואירי, החלוץ שצריך לקבל החלטה בנוגע לשינוי הלאום ומעבר לנבחרת אלג'יריה. בשבוע שעבר טען מאמן הנבחרת ג'אמל בלמאדי כי גואירי כבר ביצע את השינוי ("זה רשמי, זה לא סוד", אמר בריאיון ל-RMC), אבל מאז רן מפעילה עליו לחצים כבדים ולגישתה הנושא טרם הוכרע למרות קבלת האזרחות האלג'יראית.

ביום חמישי הבהיר פלוריאן מוריס, המנהל הספורטיבי של רן: "דיברתי עם אמין ואין עדיין החלטה". לאחר ה-2:2 מול ליל בשבת ולאור הפציעות בהתקפה שבגינן הוצב גואירי לראשונה העונה בחוד ולא בכנף השמאלית כפי ששיחק מאז אמצע העונה שעברה, התייחס לנושא גם המאמן ברונו ז'נסיו: "יש דברים שלא בשליטתי, זו בחירה אישית של אמין. לי הוא לא אמר דבר. אם יחליט להצטרף לנבחרת אלג'יריה, נצטרך להיערך בהתאם".

התכנון של בלמאדי היה לשתף את גואירי לראשונה במשחקים של אלג'יריה בנובמבר, אבל במועדון הצרפתי לא מוטרדים מהחלון הזה אלא מאליפות אפריקה שתגרור היעדרות של שלושה שבועות לפחות, בעיצומה של העונה.

גם באלג'יריה מטילים ספק ובתקשורת המקומית נכתב: "בצרפת ובמועדון שלו לוחצים עליו, אבל גואירי בעצמו לא מראה התלהבות גדולה מהרעיון ללבוש את חולצת הנבחרת שלנו". שם הזכירו את מקרה נביל פקיר, שפלרטט גם הוא עם הנבחרת האפריקאית ולבסוף שוכנע להישאר בטריקולור (שני שערים ב-25 הופעות) והיה חלק מהסגל שזכה במונדיאל 2018.

גואירי בן ה-23 הוא השחקן היקר בתולדות רן (נרכש מניס ב-28 מיליון יורו לפני כשנה) וערך 72 הופעות בנבחרות הצעירות של צרפת, כולל 12 שערים ב-29 משחקים בנבחרת עד גיל 21.

אמין גואירי, שחקן ראן חוגג. LOIC VENANCE/AFP, GettyImages
צריך לבחור. אמין גואירי/GettyImages, LOIC VENANCE/AFP

פרט להתלבטות של הכוכב הגדול, רן מוטרדת מהקושי של ההגנה להתמודד עם מצבים נייחים, אחרי הצמד של ליל אתמול. "לספוג שלושה שערים ממצבים נייחים מתוך שישה עד כה, זה מגביל מאוד ומסבך אותנו. אנחנו חייבים לשים לב, אנחנו יותר מדי סטטיים. הנושא הזה מצריך שיפור משמעותי".

למרות זאת, רן עדיין בלתי מנוצחת העונה (ניצחון וארבע תוצאות תיקו רצופות) ואתמול חזרה מפיגור שני שערים לראשונה מאז מרץ 2016 (אז נגד ליון). "זה מראה שיש לנו אופי, וגם איכות", אמר ז'נסיו. "הייתה התעוררות קבוצתית בחלק האחרון של המשחק, בהשפעת המחליפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully