וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנדובסקי: "לפני ברצלונה הייתי מכונה". יופחת העומס על ימאל

החלוץ הודה שמאז ימי באיירן מינכן הוא "הפך לבן אדם. שבירת שיאים אינה המטרה העיקרית". בן ה-16 לא רגיל לשני משחקים בשבוע ובמועדון יפעלו בהתאם

מחוץ לקווים, 14.9/צילום: מערכת וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

רוברט לבנדובסקי אמנם רושם מספרים יפים בברצלונה מאז המעבר בשנה שעברה, אך יש מי שציפה לראות ממנו קצב כיבוש גבוה יותר, כזה שיזכיר את ימיו מבאיירן מינכן. החלוץ הפולני הבקיע 35 שערים ב-50 הופעות במדי הבלאוגרנה, כולל שניים בארבעת המחזורים הראשונים של העונה, אך לעתים היה חשוף לביקורות. בריאיון שקיים לבנדובסקי הוא הודה בעצמו: "לפני שהגעתי לברצלונה הייתי סוג של מכונה, כאן הפכתי יותר לבן אדם".

השחקן היחיד שמקדים את לבנדובסקי בטבלת מבקיעי כל הזמנים של הבונדסליגה ושל באיירן מינכן הוא גרד מולר, כאשר בעונת 2020/21 הפולני שבר את שיאו של החלוץ המנוח עם 41 שערי ליגה בעונה. אחרי שמונה העונות הפוריות בבוואריה, לבנדובסקי כבר לא רודף אחרי שיאים: "עכשיו אני צובר זיכרונות, מנסה לנצור כל רגע וניצחון. שבירת שיאים אינה המטרה העיקרית שלי. אלה השנים האחרונות שלי ככדורגלן, הדבר הכי חשוב עבורי הוא לעזור לקבוצה לנצח וליהנות. אני עדיין רוצה להבקיע שערים ולהצליח, אבל אני לא עקשן כמו פעם".

לשמחתם של אוהדי ברצלונה וחובבי הכדורגל האירופי כולו, לבנדובסקי הוא מבין הכוכבים שפוסלים על הסף מעבר לליגה הסעודית: "אני אפילו לא חושב על ערב הסעודית. אני שמח מאוד בקבוצה ובעיר עם המשפחה שלי. לפני הקורונה רעיון ה-MLS היה חזק בראש שלי, אבל אחרי זה שיניתי את דעתי".

לאמין ימאל, ברצלונה. David S.Bustamante/Soccrates, GettyImages
בברצלונה רוצים להרגיע. ימאל/GettyImages, David S.Bustamante/Soccrates

מאז תחילת עונת 2023/24 לבנדובסקי התרגל לחבר חדש בחוליית ההתקפה - לאמין ימאל. שחקן הכנף בן ה-16 פרץ בסערה לתודעה וקיבל את מלוא הקרדיט מצ'אבי, מה שסידר לו גם זימון לנבחרת ספרד. בפגרת הנבחרות הנוכחית ימאל הפך לצעיר בהיסטוריה שמשחק וכובש במדי לה רוחה, שהביסה 1:7 את גאורגיה ו-0:6 את קפריסין.

בברצלונה ימאל קיבל את חולצת ההרכב בשלושת המשחקים האחרונים, ולפי דיווח ב"ספורט" במועדון מתכננים להפחית בעומס כדי לא להסתכן בפציעה. ימאל זקוק למנוחה אחרי התקופה האינטנסיבית שחווה שכן הוא עדיין לא רגיל לשחק באופן קבוע פעמיים בשבוע ברמות הגבוהות - משהו שיקרה עם פתיחת ליגת האלופות בשבוע הבא.

לברצלונה נותרו שבעה משחקים עד ה-8 באוקטובר, אז תחל פגרת נבחרות נוספות. ימאל ככל הנראה יקבל זימון לסגל הנבחרת גם לחודש הבא, שכן הופעה נוספת במדי ספרד תבטיח את עתידו הבינלאומי והוא לא יוכל יותר לייצג את נבחרת מרוקו שגם כן חיזרה אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully