וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעות של איראן: רונאלדו יקבל גישה לאינטרנט, האוהדים לא

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 6:34

נשיא היריבה של אל נאסר הציע מחווה לרונאלדו ולחבריו: כרטיס SIM! במדינה תוהים: למה האזרחים נחסמים וכריסטיאנו לא? "זלזול בכל איראני"

תקציר: פורטוגל - לוקסמבורג 0:9/ספורט1

איראן רוצה לתת לכריסטיאנו רונאלדו ולשחקני כדורגל זרים אחרים שייסעו בקרוב לטהראן כרטיס סים מיוחד שיאפשר להם גלישה באינטרנט ללא הגבלות - דבר שנמנע כמובן מאזרחים איראנים, בפרשה שמעוררת הרבה זעם במדינה.

רזה דרוויש, נשיא FC פרספוליס,הקבוצה שתתמודד מול אל נאסר של רונאלדו במשחק ליגת האלופות של אסיה בשבוע הבא בטהראן, אמר לטלוויזיה הממלכתית אתמול (שלישי) שיש אנשים "שרוצים להכתים את המוניטין שלנו" ואומרים לכדורגלנים לא להגיע לאיראן מאחר שלא תהיה להם גישה לאינטרנט.

"דיברתי עם המנכ"ל של Irancell, ואמרתי לו שאנחנו רוצים לתת לשחקנים ולאנשי הצוות כרטיסי SIM עם אינטרנט בלתי מוגבל כדי שיוכלו להשתמש בו מרגע שהם נכנסים לאיראן ועד לזמן שהם עוזבים", הוא אמר.

האינטרנט באיראן מוגבל מאוד, ועשרות אלפי אתרים וכל פלטפורמות ההודעות והמדיה החברתיות הגדולות בעולם חסומות. ההגבלות הוגברו משמעותית לאחר אמצע ספטמבר 2022, כאשר מותו של מחסה אמיני במעצר המשטרה עורר הפגנות ברחבי המדינה שנמשכו חודשים.

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן אל נאסר. YAZID AL-DUWIHI/AFP, GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו, שחקן אל נאסר/GettyImages, YAZID AL-DUWIHI/AFP

בעבר הרשויות טענו כי פלטפורמות זרות, שאינן ניתנות לפיקוח מקומי, משמשות כדי לסכן את הביטחון הלאומי של המדינה בעוד שמעצמות זרות הואשמו בתמיכה ב"מהומות" ברחבי איראן. בהמשך נחסמו גם וואטסאפ ואינסטגרם, שתי הפלטפורמות הגדולות האחרונות ללא סינון באיראן.

עשרות מיליוני איראנים משתמשים בקביעות ברשתות פרטיות (VPN) המסכות את מיקומם של המשתמשים כדי לעקוף מגבלות מקומיות, אך הרשויות יצאו גם נגד זה מאז השנה שעברה.

שר התיירות עזתוללה זרגאמי הפך עצמו לבדיחה כשאמר שרונאלדו יצטרך להשתמש בשירותי הודעות מקומיים כדי ליצור קשר עם משפחתו בבית. "אם רונאלדו יגיע לאיראן, הוא צריך להתקין את האפליקציות בייל ו-Eitaa", אמר בהתייחסו לשתי פלטפורמות עיקריות הנתמכות על ידי הממשלה.

"הוא יכול ליצור קשר עם אשתו וילדיו, החברים בשכונה וכל השאר, ולהגיד לכולם להתקין אותן גם, והוא צריך להרגיש בר מזל שהוא יכול לעשות את זה גם!", הוא אמר לכתבים בחיוך אחרי ישיבת ממשלה.

אבל החדשות לא התקבלו היטב על ידי אירנים רבים ברשת, שטענו כי מדובר בעלבון כלפיהם ובאפליה נגדם כאזרחים.

"אני לא רוצה שרונאלדו או כל כוכב אחר יגיעו לאיראן לדקה אחת אם זה אומר שהם יקבלו יותר שירותים מאשר אזרח איראני", צייץ העיתונאי אהסאן בודג'י. "זו זלזול בכל איראני. הלוואי שתבינו שלרונאלדו לא מגיע יותר זכויות ושירותים מאשר לאיראנים במדינה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס חשיפת טילים בליסטיים בטהראן, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס חשיפת טילים בליסטיים בטהראן, 22 באוגוסט 2023/רויטרס

העיתונאית סהר טולואי ציינה כיצד נשים מתמודדות עם אותו סוג של אפליה במשך שנים בכל הנוגע לכדורגל, אך באמצעות השבתה מאצטדיונים. "כאשר אתם, רבותיי, הלכתם לאצטדיונים עם כרטיסים בידיכם ואמרתם 'האם אצטדיונים הם מקום לאישה?' אנחנו הנשים הרגשנו את אותה השפלה כמו עם רונאלדו והצוות שלו שמקבלים אינטרנט ללא סינון, ולמען האמת אנחנו עדיין מרגישות אותו הדבר", כתבה בטוויטר.

אצטדיון אזדי בטהרן צפוי להיות ריק כאשר רונאלדו וחבריו ישחקו מול פרספוליס עקב איסור מטעם התאחדות הכדורגל האסייתית (AFC) על תקנות הרישוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully