וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה לא תערער? "מכבדים את החלטת בית הדין"

11.9.2023 / 22:00

הירוקים פרסמו תגובה לעונש הפחתת הנקודה: "אנו משקיעים משאבים רבים במיגור אלימות, שפחתה משמעותית במשחקי הקבוצה"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על הפועל ירושלים/ספורט1

ערעורו של תובע ההתאחדות על העונש שקיבלה מכבי חיפה בעקבות השלכת האבוקות במשחק "אלוף האלופים" התקבל היום (שני) באופן חלקי על ידי בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. המשמעות היא שממאזנם של הירוקים הופחתה נקודה אחת בפועל ונקודה נוספת על תנאי, כאשר הקנס בסך 60,000 שקל נותר על כנו. כזכור, העונש על תנאי כלל הפחתה של שתי נקודות בפועל, אך הוא כאמור לא הופעל במלואו.

מכבי חיפה פרסמה תגובה רשמית לעונש שקיבלה, ובה נכתב: "אין עוררין על כך כי עלינו לשאת בעונש, לאחר זריקת חמש האבוקות לכר הדשא, אירוע אותו אנו כמובן מגנים. המועדון שלנו משקיע משאבים רבים, במיגור האלימות, שפחתה משמעותית במשחקי הקבוצה, וכן בנושא האבוקות".

"במהלך שתי הערכאות השונות, טענו בתוקף בבית הדין כי נכון והאירוע הנדון לא יישפט כנסיבות מחמירות. זאת בשל מקרי עבר דומים או חמורים אף יותר, שלא זכו לסעיף אישום מחמיר זה. על כך, אגב, הסכים בית הדין העליון. לצערנו הוחלט אחרת, אך אנו מכבדים את החלטת בית הדין ומקווים כי מקרים אלו לא יישנו בעתיד".

אבוקות שנזרקו על הדשא מכיוון אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מכבי חיפה תשלים עם העונש? האבוקות ב"אלוף האלופים"/מאור אלקסלסי

כזכור, ביום רביעי נערך הדיון בבית הדין העליון בעקבות הערעור שהגיש תובע ההתאחדות, עו"ר ניר רשף. בדיון הציגו אנשי מכבי חיפה מקרים קודמים של זריקת אבוקות לכר הדשא שבעקבותיהם לא נגזר עונש דומה ועמדו על כך שבמקרים אלו לא עמדו לדין הקבוצות בסעיף של "נסיבות מחמירות".

מנגד, התובע טען כי עצירת משחק בעקבות השלכת אבוקות לכר הדשא הינה עבירה תחת סעיף "נסיבות מחמירות" ללא כל צורך במתן פרשנות ועל כן דרש הפחתת שתי נקודות בפועל. כחלק מהמחלוקת, במכבי חיפה חזרו על הטענה לפיה המשחק נעצר לצורך הפסקת שתייה ומכאן שלא האבוקות גרמו לעצירתו, בעוד עו"ד רשף טען שהפסקת השתייה נבעה כתוצאה ישירה מהצורך לעצור את המשחק.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully