וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה נענשה בהפחתת נקודה אחת ונקודה נוספת על תנאי

11.9.2023 / 17:16

בית הדין העליון של ההתאחדות קיבל חלקית את ערעור התובע וקבע כי הירוקים יאבדו נקודה ולא שתיים כפי שהורה התנאי שעמד נגדם, כאשר בנוסף נותר בעינו קנס 60,000 השקלים. במועדון שוקלים לערער ולבקש דיון בהרכב מורחב: "יש תחושה של אי צדק"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על הפועל ירושלים/ספורט1

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הודיע היום (שני) על המרת עונשה של מכבי חיפה בגין התפרעות אוהדיה בנסיבות מחמירות במשחק "אלוף האלופים" מול בית"ר ירושלים. ההחלטה המקורית - אי הפעלת התנאי להפחתת שתי נקודות, שונתה חלקית על ידי הדיינים ברוב של שניים נגד אחד, ונגזרה על הקבוצה הפחתת נקודה אחת בפועל ונקודה נוספת על תנאי. בנוסף, הקנס שספגו הירוקים בסך 60,000 שקל בפועל, נותר בעינו.

"ההפחתה המיידית מבהירה כי אין להסתפק במלל, אלא יש לעבור למעשים ביחס למאבק בהתפרעויות", הסבירו בבית הדין. "ההפחתה על תנאי של הנקודה הנוספת מהווה אף היא גם מרתיע מבחינת האוהדים ומעניקה למכבי חיפה תמריץ והזדמנות אחרונה לשיפור מערכתי של המאבק בהתפרעויות, ככל שהדבר נוגע להימנעות מהפחתה בפועל של הנקודה הנוספת. אם אוהדי הקבוצה המתפרעים לא יתעשתו במהרה ולא ישכילו לשנות את דרכם, הם עלולים להוביל להפעלת העונש המותנה ולהפחתת הנקודה הנוספת.

"אציע אם כן לחברי כי הערעור של ההתאחדות יתקבל חלקית. פסק הדין של בית הדין המשמעתי יבוטל ומכבי חיפה תורשע בעבירה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות... שני הצדדים לא ערערו על הקנס שהוטל על מכבי חיפה בסך 60 אלף שקל. עונש זה הוא ראוי ומכבי חיפה תישא בקנס האמור".

מכבי חיפה בוחנת אפשרות לערער ולבקש דיון בהרכב מורחב. ראשי המועדון ידונו עם היועצים המשפטיים ויקבלו החלטה. "יש במועדון תחושה קשה של אי צדק", אמרו בחיפה, "אנחנו בוחנים את כל האפשרויות כעת".

אבוקות שנזרקו על הדשא מכיוון אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
אבוקות שנזרקו על הדשא מכיוון אוהדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

כזכור, ביום רביעי נערך הדיון בבית הדין העליון בעקבות הערעור שהגיש תובע ההתאחדות, עו"ר ניר רשף. בדיון הציגו אנשי מכבי חיפה מקרים קודמים של זריקת אבוקות לכר הדשא שבעקבותיהם לא נגזר עונש דומה ועמדו על כך שבמקרים אלו לא עמדו לדין הקבוצות בסעיף של "נסיבות מחמירות".

מנגד, התובע טען כי עצירת משחק בעקבות השלכת אבוקות לכר הדשא הינה עבירה תחת סעיף "נסיבות מחמירות" ללא כל צורך במתן פרשנות ועל כן דרש הפחתת שתי נקודות בפועל. כחלק מהמחלוקת, במכבי חיפה חזרו על הטענה לפיה המשחק נעצר לצורך הפסקת שתייה ומכאן שלא האבוקות גרמו לעצירתו, בעוד עו"ד רשף טען שהפסקת השתייה נבעה כתוצאה ישירה מהצורך לעצור את המשחק.

בדיון הראשון נקנסה מכבי חיפה ב-60 אלף שקלים וכאמור העונש על תנאי בעקבות השלכת האבוקות במשחק "אלוף האלופים" נגד בית"ר ירושלים לא הפועל, מכיוון שהדיינים סברו שלא מדובר בהתפרעות בנסיבות מחמירות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully