וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן: "אין סיבה שארגיע את גלזר, הכי קל לזרוק שחקן החוצה"

מאמן נבחרת ישראל התייחס לטעות של השוער ברומניה ("יכולה לקרות") ואמר לקראת בלארוס במוקדמות היורו (ג', 21:45): "למקין יקבל את המפתחות". דסה: "הבית הזה הראה שאין פייבוריט ואנדרדוג, זה המשחק הכי חשוב בקמפיין". מאמן בלארוס: "באנו כדי לנצח"

מחזור 6הסתיים12/09/2023
נבחרת ישראל
  • קניקובסקי (90)
0
    בלארוס
    מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל לקראת בלארוס - אלון חזן ואלי דסה מדברים/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: אביעד בלילי

    התיקו ברומניה השאיר את ישראל חזק בתמונת ההעפלה ליורו 2024, וכדי להמשיך במרוץ הנבחרת צריכה - שלא לומר חייבת - לנצח את בלארוס במשחק שתארח בבלומפילד מחר (שלישי, 21:45). האצטדיון יהיה מלא ושחקניו של אלון חזן יקוו לנצל את הדחיפה על מנת להשיג שלוש נקודות. לפני האימון המסכם הערב, המאמן והקפטן אלי דסה התייצבו למסיבת העיתונאים הקבועה.

    "זה וי הכי משמעותי מבחינתנו", התייחס חזן לנושא האוהדים. "המטרות רבות מתחילת הדרך שלנו והמרכזית שבהן היא לגרום לקהל לבוא לתמוך בנבחרת. זו לא הפעם הראשונה שהאוהדים עושים את מלאכתם, ממלאים אצטדיון ודוחפים אותנו, ומבחינתי 2,000 ברומניה היו כמו 50,000. הם גרמו גם לקהל שלהם להיעלם לדקות ארוכות וזה רק מוכיח כמה חשוב שהם איתנו. אנחנו צריכים להראות להם על כר הדשא שהנבחרת מבינה את משמעות המשחק, המשימה לא פחות קשה מאשר ביום שבת. אנחנו רוצים להפגין יכולת טובה ולנצח".

    היכולת הפחות טובה במחצית הראשונה: "בדקות ארוכות כן הייתי מרוצה, שיחקנו כשווים לשווים. הייתה נפילה בדקות שספגנו ולקראת ההפסקה השתלטנו שוב על המשחק וזה נתן דחיפה לקראת המחצית השנייה. לא הלכנו אחורה אחרי ה-1:1 ועד הדקה האחרונה ניסינו לנצח. המטרה היא למצוא איזון לכמה שיותר דקות".

    מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. אודי ציטיאט
    משדר ביטחון. אלון חזן/אודי ציטיאט
    עומרי גלזר באימון נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
    ממשיכים לסמוך עליו. עומרי גלזר/אודי ציטיאט

    האם שוחח עם גלזר אחרי הטעות בשער של רומניה: "חייב לומר חד וחלק, יש שלושה שערים בסגל וידוע ששניים מהם ברמה מאוד גבוהה, דורות ארוכים לא היה כזה דבר בנבחרת ישראל. עומרי גלזר יש לו יתרון מסוים בזה שהוא עשה את משחקיו בנבחרת בצורה מסוימת. אין שום סיבה שאקרא לגלזר להרגיע אותו, כמו שלא עשיתי עם שחקן שהחמיץ ברומניה. הוא מקצוען, בוגר ומבחינתנו זו טעות שיכולה לקרות. אנחנו לא צריכים להרגיע אף אחד. אפשר גם להצביע על שחקנים אחרים שהיו יכולים להכריע את ההתמודדות, אבל לא אעשה זאת. כל שחקן מקבל את הביטחון, הכי קל לזרוק שחקן החוצה, אבל אם אתה מאמין בשחקן, אז אתה יודע שיהיה לו את הרגע שלו".

    המחליף של שון גולדברג הפצוע: "הזמנו את סתיו למקין לא כסותם חורים, אלא כפוטנציאל לעתיד הכדורגל הישראלי. סתיו נכנס בדקות לחוצות מאוד ברומניה, ברבע שעה האחרונה כשיש הרבה מתח ו-50,000 צופים. בהתחלה הוא היה לחוץ וזה טבעי, אבל אחר כך עשה את שלו. הזמנו את איאד אבו עביד שהיה איתנו בעבר, אבל סתיו ימשיך לקבל את המפתחות גם במשחק הבא".

    אלי דסה, שחקן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
    שומר על דריכות. אלי דסה/אודי ציטיאט
    סתיו למקין באימון נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
    יקבל את המפתחות. סתיו למקין/אודי ציטיאט

    גם דסה דיבר על התמיכה מהקהל: "כשהתחלנו את הקמפיין אלון היה המטורף היחיד שאמר לנו, 'אתם תראו שגם במשחקים הכי פחות מעניינים, נמלא אצטדיונים'. זזנו באי נוחות ואמרנו 'הוא בטח רוצה להחדיר מוטיבציה', אבל הוא עמד בזה. הבקשות לכרטיסים לא נגמרות. אנחנו מתרגשים וזה טוב, אבל חייבים לתת את הכל כדי להביא ניצחון, אין מחר שום דבר אחר".

    המגן הימני המשיך: "כל המסיבה שהייתה סביב המשחק ברומניה והאופוריה בכל המדינה היא כבר היסטוריה, אנחנו חדים וממוקדים לקראת מחר. אנחנו צריכים להיות מוכנים פי 100 יותר מאשר לרומניה, כי זה המשחק הכי חשוב בקמפיין הזה. יש לנו תסריט נחמד, לפני שנה בדיוק ישבנו לקראת ראש השנה והיה משחק בבלומפילד נגד אלבניה. המטרה הייתה לשמח עם שלם לפני החג, אנחנו רוצים לעשות זאת גם הפעם. מיותר לדבר על פייבוריט ואנדרדוג, כל משחקי הבית הזה הראו שזה נגמר. הפערים הצטמצמו ואנחנו פה לעשות את העבודה".

    לסיום הוסיף הקפטן: "אני שמח שפעם ראשונה יושבים פה במסיבת עיתונאים ולא מזלזלים בנבחרות. בלארוס חזקה, היא הוכיחה את עצמה מולנו ונצטרך להיות מוכנים ב-100%".

    איבן בכר שחקן נבחרת בלארוס. Srdjan Stevanovic, GettyImages
    יפתח? בכר/GettyImages, Srdjan Stevanovic

    נבחרת בלארוס קיוותה להגיע לבלומפילד אחרי שחיברה שני ניצחונות רצופים, אבל נותרה מתוסכלת בעקבות 0:0 באנדורה ומחזיקה בארבע נקודות אחרי חמישה מחזורים, ארבע מתחת לישראל השלישית וחמש מתחת רומניה השנייה. המאמן הקטלאני קרלוס אלוס הפתיע עם מערך 3-4-3 בבכורה שלו וביצע חמישה שינויים לעומת ההרכב שניצח 1:2 את קוסובו בבודפשט לפני כשלושה חודשים. מי שנכנס טוב כמחליף והפעם עשוי לפתוח הוא איבן בכר, אקס עירוני קרית שמונה שהבקיע העונה ארבעה שערים בכל המסגרות במדי דינמו מינסק. דניס פוליאקוב מהפועל חיפה ימשיך במרכז ההגנה גם אם המערך ישתנה. מי שייעדרו הם ולדיסלב קלימוביץ' הפצוע ומקס אבונג המוצהב.

    "אני מכוון ל-3 נקודות, הגענו כדי לנצח, לא לבזבז את הזמן", אמר המאמן אלוס. "לישראל יש פוטנציאל גדול, אבל אני מאמין בחבורה שלנו. ננסה להילחם ולנצח. המשחק הקודם מול ישראל היה די שקול".

    הרכבי הקבוצות

    שופט: ריקרדו דה בורגוס (ספרד)
    אצטדיון: בלומפילד
    קהל: 28435

    המשך הקמפיין של הנבחרת

    12 באוקטובר: ישראל - שוויץ
    15 באוקטובר: קוסובו - ישראל
    18 בנובמבר: ישראל - רומניה
    21 בנובמבר: אנדורה - ישראל

    • עוד באותו נושא:
    • אלון חזן

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully