וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד תיבחר לחברת הוועד האולימפי הבינלאומי: "אני נרגשת"

8.9.2023 / 16:37

הדירקטוריון בראשות תומאס באך המליץ על יו"ר הוועד האולימפי בישראל לתפקיד היוקרתי והיא תהיה הישראלית השנייה שתכהן כחברה בארגון אחרי אלכס גלעדי: "אוכל להביא לארגון גם את קולה המיוחד של מדינת ישראל"

תיקתקנו, 8.9/ספורט1

דירקטוריון הוועד האולימפי הבינלאומי (ה-IOC) בראשותו של הנשיא תומאס באך, הודיע היום (שישי) על ההמלצה לבחירתה של יעל ארד לחברת הוועד האולימפי הבינלאומי. ארד תהיה הישראלית השנייה שתבחר למעמד היוקרתי אחרי אלכס גלעדי.

הבחירה הסופית תהיה באסיפה הכללית ה-141 של ה-IOC שתתקיים באוקטובר הקרוב במומביי שבהודו. ב-IOC חברים כיום 99 חברים (מתוך 115 אפשריים) וביניהם מרבית החברים הם חברים 'חופשיים' הנבחרים בבחירה ישירה ע"י הארגון בזכות מעמדם הציבורי, המוניטין שצברו שישרת את הארגון, זיקתם לעשיה האולימפית הציבורית ומרחב השפעתם במדינתם.

יעל ארד, מי שזכתה במדליה האולימפית הראשונה לישראל במשחקי ברצלונה בשנת 1992, הייתה אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם בג'ודו וכיום מכהנת כיושבת ראש הוועד האולימפי בישראל - כאמור תהיה הישראלית השנייה שתבחר לחברות בארגון העל של הספורט העולמי. ארד בת ה-56, שהפכה לאחר פרישתה לאשת עסקים, אמא לשניים, זוכה להערכה רבה אצל באך, שבדיוק לפני שנה נענה להזמנתה וביקר בישראל כאורח הכבוד בטקס לציון 50 שנה לטבח מינכן. החל משנת 2011 ארד חברה פעילה בוועדת השותפויות המסחריות והשיווק של הוועד האולימפי הבינלאומי ולפני כארבע שנים הצטרפה גם לוועדה לטכנולוגיה וחדשנות של הארגון.

יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך לצד יעל ארד. אודי ציטיאט
באך וארד./אודי ציטיאט

ארד מסרה היום: "אני נרגשת מאוד מהחלטת ה-Executive Board של הוועד האולימפי הבינלאומי היום, להמליץ לבחור בי כחברה חדשה בוועד האולימפי הבינלאומי ואני רוצה להודות לנשיא ה -IOC מר תומאס באך ולדירקטוריון על האמון שנתנו בי.

"בשנים האחרונות התפתחה בי השאיפה להיות חלק מהארגון הכל כך ייחודי הזה, להביא לעשיה הזו את כל כישוריי והניסיון שצברתי במהלך חיי בזוויות השונות - הספורטיבית והעסקית-ניהולית - ולהקדיש את מרצי וזמני על מנת להיות שותפה פעילה בפעילות העולמית המרתקת הזו.

"לצד שאיפתי האישית, אני יודעת שאוכל להביא לארגון גם את קולה המיוחד של מדינת ישראל, שזירת הספורט העולמי עבורה ועבור ספורטאיה היא הרבה יותר מזירת תחרות, אלא הזדמנות להשמיע את קולנו, להכיר מקרוב עמים ואנשים שללא הגשר הזה שהספורט יוצר, לא היינו זוכים להכיר. השבוע נציין 51 שנים לרצח יא' חללי מינכן וביום הזה אני נושאת את זכרם. זו תהיה המשכיות חשובה לדרכו בארגון של אלכס גלעדי ז"ל שהיה הישראלי הראשון שפרץ את הדרך וסלל את הדרך עבורינו הדור הבא".

הוועד האולימפי הבינלאומי הינו ארגון הגג של הספורט העולמי, אשר מוביל את קיומם וארגונם של המשחקים האולימפיים מאז 1896, מעניק את הזכות לערים לארח את המשחקים האולימפיים ומקבל החלטות על ענפי הספורט שבתוכנית האולימפית ועל שיתופי הפעולה העולמיים. בוועד האולימפי הבינלאומי חברים נבחרים המייצגים את הארגון במדינתם, חברי וועדת הספורטאים הבינלאומית ולצידם יושבי הראש של כל התאחדויות הספורט הגדולות והמשפיעות בעולם כגון הכדורגל, הכדורסל, האתלטיקה, השחייה, ההתעמלות. היום הומלצו ע"י הדירקטוריון 8 חברים חדשים, 4 נשים ו -4 גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully