וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תתערבו": שר החוץ של אירלנד הודף את הביקורות הפוליטיות על קין

מייקל מרטין שנמצא בביקור בארץ, התייחס לטענות של פרו פלסטיניים באירלנד לפיהן מאמן מכבי תל אביב "מסייע בקמפיין ההלבנה של פשעי המלחמה של ישראל": "זה טרנד מסוכן. מציע שכל אחד יחיה את חייו"

תקציר: הפועל חדרה - מכבי תל אביב 3:0/ספורט1

קרוב לשלושה חודשים עברו מאז מונה רובי קין למאמן מכבי תל אביב, והביקורות מבית נמשכות. כזכור, אחרי המינוי החל גל של ביקורות פוליטיות נגד קין מצד גורמים פרו-פלסטיניים באירלנד, שטענו שמעברו לצהובים מסייע לישראל "להלבין את שמה בעולם דרך הספורט", ו"עוזר לה לטשטש את פשעי המלחמה שהיא מבצעת מדי יום".

מי שיצא אתמול (רביעי) להגנתו של קין, הוא לא פחות מאשר שר החוץ של אירלנד, מייקל מרטין. מרטין, שנמצא בימים אלה בביקור במזרח התיכון וסייר אמש ברמאללה, אמר לעיתונאים במקום ש"אני לא חושב שהמעבר של קין לישראל עונה על ההגדרה שלכם. הוא לא עוזר להלבין את ישראל בשום צורה", אמר מרטין. "אני מאמין שאנחנו צריכים לשמור על יחסים טובים עם שני הצדדים בסכסוך הזה, ולהבין שמה שחשוב הוא יצירת דיאלוג ושיח".

מרטין נגד מה שהוא מגדיר כ"תרבות חדשה", במסגרתה משתבש הסדר התקין של חיי הפרט של מפורסמים באירלנד. "אסור להתערב חיים הפרטיים של אזרחים. כל אחד רשאי לקבל החלטות בשביל עצמו, גם בעולם הספורט", הוא אומר. "אני מרגיש מאוד לא בנוח עם אנשים שמעירים לחיוב או לשלילה על מה אנשים אחרים עושים בחיים הפרטיים שלהם. זה נושא רגיש, והטרנד הזה כבר הופך למסוכן".

מאמן מכבי תל אביב רובי קין. דני מרון
"שכל אחד יחיה את חייו". רובי קין/דני מרון

מי שהוביל את הקמפיין הפוליטי נגד קין הוא הפוליטיקאי הקיצוני כריס אנדרוז, שהתבטא בעבר באנטישמיות ואף תמך בעקיפין בהיטלר.

"ישראל מעולם לא הייתה מדינה מוסרית, ולאחרונה היא מידרדרת מאוד בתחום הזה. מפלגות ימין קיצוני צוברות יותר ויותר פופולריות שם, בן גביר מוכן להרוג מאות אם לא אלפי פלסטינאים כדי להקים יישובים ישראלים על אדמות פלסטיניות", טען אנדרוז לאחר המינוי. "ביקרתי ברצועת עזה בעבר ואני יודע כמה הפלסטינאים אוהבים כדורגל. כשריאל מדריד וברצלונה משחקות, כולם צופים בהן. הבאתי בעבר כדורגלנים פלסטינים צעירים לביקור סולידריות באירלנד. אבל הקושי האמיתי הוא שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד. באופן אישי, אפילו הייתי מגדיר אותה כמדינת טרור. הפלסטינים בסך הכל רוצים לחיות בשקט, אבל נכפים עליהם חיי גיהנום על ידי הצבא הישראלי ועל ידי מתנחלים יהודים".

אנדרוז הוסיף: "האירים תומכים נלהבים בפלסטינים, ומוחים על העוול שנגרם להם על ידי מדינת ישראל. הכי גרוע לראות דמויות נערצות בקליבר של רובי קין ורורי דלאפ, נרתמים לקמפיין הטיוח וההשתקה של מדינת ישראל. לרובי קין יש מוניטין ענק, הוא כוכב על באירלנד. מבחינת מכבי תל אביב, להביא שם כזה זו הצלחה ענקית. אבל ברור שהמהלך הזה עוזר למדינת ישראל לנקות את שמה דרך הספורט. אני מאמין בכל ליבי שרובי צריך לשקול שנית את הג'וב שלקח על עצמו. יש מאות אמנים ומוזיקאים ברחבי העולם שביטלו הופעות או ביקורים בישראל אחרי שהבינו כמה עוול היא גורמת לעם הפלסטיני. רוג'ר ווטרס למשך, הפך לתומך נלהב במאבק הפלסטיני. אני מצפה מרובי קין לנהוג כמוהו, וכמוהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully