וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס סמדג'ה הלך לעולמו: "מפורצי הדרך של הג'ודו הישראלי"

7.9.2023 / 7:38

מאמן הג'ודו האגדי, אביו של אורן סמדג'ה, הותיר מורשת מפוארת. משה פונטי נפרד: "הייתה לכולנו זכות גדולה לקבל מהאור שלו. גידל דורות של ספורטאים, ואהב אהבה גדולה את הספורט שלנו"

אורן סמדג'ה ונבחרת הג'ודו לפני הקרב על המדליה/עמית שיסל, הוועד האולימפי

אבל בג'ודו הישראלי. מוריס סמדג'ה, אחד מראשוני הענף בארץ, הלך לעולמו אתמול (רביעי), והותיר אחרי מורשת מפוארת של הישגים, עשייה ודרך.

סמדג'ה הוא של אביו של מאמן נבחרת הג'ודו אורן סמדג'ה. רק לפני מספר חודשים הושק ספר אודות מוריס ובנו, שגולל את סיפור חייהם וחשף את חלקם בהתפתחות הענף שהפך להיות אחד המובילים וההישגיים ביותר בספורט המקומי.

"הג'ודו הישראלי מרכין ראש. מוריס יישאר לעד בלב של מאות ואלפי חניכים רבים שהתחנכו אצל ברכי מורשתו. איש של אנשים, אדם של מעשים ודוגמה אישית", ספדו באיגוד הג'ודו.

יו"ר האיגוד משה פונטי נפרד: "הייתה לכולנו זכות גדולה לקבל מהאור שהאיר עלינו מוריס. אדם שהיה מפורצי הדרך של הג'ודו שלנו, גידל דורות של ספורטאים, וחשוב מכך- בני אדם טובים. זכיתי להכיר את מוריס מקרוב גם בזכות העבודה האישית שלי כמאמנו של אורן, וראיתי עד כמה הג'ודו היה קרוב לליבו של מוריס, עד כמה הכיר כל ילד וילדה, ועד כמה אהב אהבה גדולה את הספורט שלנו. הוא יחסר לי מאוד".

שר הספורט מיקי זוהר הוסיף: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו של מוריס סמדג'ה, אביו של אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת ישראל בג'ודו. מוריס היה ממייסדי ענף הג'ודו בישראל ותרם רבות לפיתוח הענף. הוא גידל דורות של ספורטאים ואימן את בכירי הג'ודאים. לפני שנה משרד התרבות והספורט העניק לו פרס מפעל חיים על פועלו כמאמן. תרומתו לענף הג'ודו ומורשתו המפוארת תיזכר לעד. אני שולח תנחומים למשפחת סמדג'ה ומשתתף בצערם".

מוריס סמדג'ה מקבל פרס מפעל חיים. ברני ארדוב
ממייסדי הג'ודו בישראל. מוריס סמדג'ה/ברני ארדוב

סמדג'ה נחשב כאמור לאחד ממייסדי ענף הג'ודו התחרותי בישראל. הוא נולד בתוניסיה ובילדותו זכה בתחרויות ג'ודו שונות בצפון אפריקה. לאחר עליית המשפחה לישראך, החל סמדג'ה לעבוד כמאמן. בשנת 2022 זכה בפרס מפעל חיים בספורט של משרד התרבות והספורט, על פועלו כמאמן וסיועו להתפתחות הענף.

בנו אורן זכור כמי שזכה במדליית ארד באולימפיאדת ברצלונה 1992, והפך ברבות השנים לממשיך דרכו כשהתמנה למאמן נבחרת הגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully