וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה המושלמת: ביילסה על המוקד אחרי שלא זימן את סוארס

מאמן אורוגוואי ביצע רפורמת בזק, הותיר את סוארס וקבאני בבית ואת הכדורגל המקומי בהלם. בתקשורת מכנים אותו "שקרן", וכולם תמימי דעים: מהלך כזה היה צריך להתבצע אחרת. לקראת צ'ילה (בין שישי לשבת, 2:00, ספורט4) הלחץ בשיאו

תיקתקנו, 6.9/ספורט1

מזה שלושה ימים וחצי מתחוללת באורוגוואי סערת כדורגל מושלמת. בסוף השבוע יתחילו משחקי מוקדמות מונדיאל 2026 באזור הדרום אמריקאי, ואורוגוואי תארח את צ'ילה במחזור הראשון. ומי לא יהיה שם? לואיס סוארס ואדינסון קבאני.

מרסלו ביילסה מונה למאמן הסלסטה באמצע מאי וארבעה חודשים לאחר מכן, בלי שאימן משחק רשמי, הוא כבר מרגיז לא מעט אנשים באורוגוואי. ביילסה השאיר בחוץ את כל השחקנים הזמינים שהצעידו את אורוגוואי לקדמת הבמה של הכדורגל העולמי ב-15 השנים האחרונות וזה קשה לעיכול. ככה, במכה אחת חתך את כולם. פרננדו מוסלרה, מרטין קאסרס, סבסטיאן קואטס, ומעל כולם, קבאני ובעיקר סוארס.

בתקשורת האורוגוואית פשוט רותחים על המאמן וזה גם קצת אישי. העיתונאים והפרשנים מרגישים שהוא מזלזל בהם ובמסיבת העיתונאים האחרונה הם חשו שהוא מבטל אותם על רקע שאלות בנוגע לסגל. הסיפור של סוארס וקבאני מסייע לחלק מהעיתונאים לסגור חשבון, שבאופן מפתיע נפתח בתקופה כל כך קצרה.

בזמן שיש מעין ויכוח פומבי אם סוארס וקבאני בני ה-36 מתאימים לכדורגל של ביילסה מבחינה מקצועית - על דבר אחד ישנו קונצנזוס: הדרך.

במסיבת העיתונאים לפני כמה חודשים שבה הוצג כמאמן, ביילסה נשאל בנוגע לחילופי הדורות ואמר שהוא ייצור קשר עם שחקנים כמו סוארס וקבאני, וגם מוסלרה, קאסרס ודייגו גודין (שבינתיים פרש). אבל אף אחד מהם לא קיבל שיחה ובאורוגוואי כבר כינו השבוע את ביילסה "שקרן".

לואיס סוארס, אדינסון קבאני במדי נבחרת אורוגוואי ב-2018. Richard Heathcote, GettyImages
273 משחקים ו-126 שערים משותפים בנבחרת. סוארס וקבאני/GettyImages, Richard Heathcote

אתמול סוארס התייחס לסיפור לראשונה באופן פומבי. החלוץ הוותיק משחק בגרמיו וכבש בה 15 שערים ב-37 משחקים במסגרות השונות, ול-ESPN ברזיל אמר: "לא התקשרו אליי, לא המאמן ולא אף אחד מהנבחרת או ההתאחדות. אני רגוע כי מאז שהגעתי לברזיל הוכחתי שאני עדיין יכול לתרום עוד קצת".

סוארס ישב במעין פאנל מרובע שכלל גם את שחקן העבר האורוגוואי דייג לוגאנו, וכשזה שאל אותו אם הוא מתכוון לפרוש מהנבחרת, החלוץ השיב: "אתה לימדו שזה דבר אסור ואני מתכוון לכבד את זה".

הפולמוס מביא שני צדדים. יש את אלו שמבקשים סבלנות וטוענים שצריך לתת לביילסה לנסות לעמוד במבחן התוצאה, ויש את אלו שכבר מוכנים להעלות אותו על הצלב. הטענה המרכזית היא שגם אם סוארס (בו עיקר העיסוק) כבר לא בשיאו, עדיין יש לו חשיבות עצומה.

כדורגלן העבר גוסטבו ביסקאיסאקו אמר: "נכון שיש חילופי דורות וכנראה שסוארס וקבאני לא ישחקו במונדיאל הבא, אבל סוארס משחק בליגה חזקה והוא היה יכול להיות מאוד חשוב גם עכשיו. ביילסה אוהב ללחוץ את היריבות שלו ואני מבין שסוארס הוא אולי כבר לא השחקן האידיאלי למשימות כאלה, אבל לשחקנים ההיסטוריים האחרים וכמו האחרים מגיע משהו אחר, לפחות שיחת טלפון עם הסבר. אני הייתי מזמן אותו".

דייגו גודין, חברו של סוארס למסע ומי שתלה לאחרונה את הנעליים, אמר: גודין: "לא הייתי משאיר את לואיס בחוץ. בגלל מה שהוא עבור הנבחרת ועבור שאר השחקנים, הדמות שלו, המנהיגות שלו - בגלל שאני מכיר אותו ויודע כמה הוא חשוב. אני לא הייתי משאיר אותו בחוץ".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן נבחרת אורוגוואי, מרסלו ביילסה. Agencia Gamba, GettyImages
אפילו לא התקשר להסביר. ביילסה/GettyImages, Agencia Gamba

לראשונה אחרי שנים ארוכות, אורוגוואי תתייצב למשחק רשמי ללא אף אחד מחברי מועדון ה-100, השחקנים שצברו 100 הופעות או יותר. השיאן גודין (161) אמנם פרש, אבל סוארס (137), קבאני (136), מוסלרה (133) וקאסרס (116) היו זמינים ולא נקראו לדגל.

שני השחקנים הכי מנוסים בסגל של ביילסה הם נהיטן נאנדס ופדריקו ואלוורדה עם 49 הופעות כל אחד. עבור מי שעוקב אחרי כדורגל נבחרות בדרום אמריקה, מדובר בנתון כמעט בלתי נתפס כשמדובר באורוגוואי.

בלילה בין שישי לשבת (2:00, ספורט4) אורוגוואי תארח נבחרת עם "דור זהב" משלה, כזו שלפחות כרגע יותר מתקשה בתהליך חילופי הדורות. בסגל של צ'ילה מופיעים גארי מדל (156 הופעות), אלכסיס סאנצ'ס (155) ארתורו וידאל (140) וצ'ארלס אראנגיס (97). קלאודיו בראבו (145) נשאר בחוץ, בעוד מאוריסיו איסלה (136) ואדוארדו ורגאס (106) עדיין פעילים, אבל פרשו מהנבחרת בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully