וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליעה תכריע: בארה"ב מנתחים את עתידו של אבדיה ב-NBA

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 8:00

מספר סקאוטים שוחחו עם "האתלטיק" לגבי הישראלי של וושינגטון ופירטו את היתרונות, החסרונות הברורים והעתיד שצפוי לו

דריבל, 5.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

דני אבדיה יתחיל את עונתו הרביעית ב-NBA, והפעם אמור לקבל תפקיד מעט משמעותי יותר בהתקפה של וושינגטון וויזארדס. ב"אתלטיק" שוחחו עם מספר סקאוטים ברחבי הליגה כדי לנסות להבין את היתרונות והחסרונות של הישראלי, כשרובם הצביעו על נושא הקליעה כאספקט הקריטי ביותר אותו אבדיה צריך לשפר. "הוא קלע 29.7 אחוז ל-3 והיתה נסיגה גם מהעונשין", נכתב ב"אתלטיק". "הסקאוטים לא אומרים שאין לו סיכוי להשתפר, אבל הוא לא נתן הרבה סיבות להאמין שכך יהיה".

"הדבר הכי מבלבל זה חוסר היציבות שלו בהתקפה", אמר אחד הסקאוטים. "הוא לא מצליח לרשום תקופה ארוכה של תרומה סולידית שגורמת לך להאמין שהוא ישתפר בהתקפה. הוא צריך להבין את זה. לפני ה-NBA, הוא היה נראה יותר כמו שחקן התקפה משחקן הגנה, ובגלל זה זה מבלבל. הוא לא התפתח עד כה התקפית כפי שניתן היה לדמיין. אין ספק שהוא יהיה שחקן NBA למשך שנים ארוכות בזכות הגודל שלו והמחויבות שלו בהגנה".

סקאוט נוסף הוסיף: "הוא שחקן NBA, אבל האם הוא שחקן רוטציה בקבוצה טובה? לא ברור. לדעתי, לא. האם הוא היה משחק בדנבר למשל? האם היית רוצה אותו כשחקן שמיני? כנראה שהייתי מעדיף את השחקן השמיני שלהם כרגע. מבחינתי, דני הוא שחקן 9-11, 10-12. אם הוא היה קולע טוב יותר, אולי זה היה משתנה".

"הוא חכם", חרץ סקאוט שלישי, "אבל אני לא יודע. אני לא מת עליו, בגלל שהוא לא מסוגל לקלוע מהעמדה שלו. אם אתה לא מסוגל ככה, אתה שחקן מוגבל".

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס. רויטרס
האלמנט החשוב ביותר שהוא צריך לשפר - הקליעה. אבדיה/רויטרס

אשר ליתרונות של אבדיה, יש תמימות דעים אצל הסקאוטים. "השילוב בין IQ, גודל והכישרון, זה מה שהופך אותו למיוחד", אמר אחד מהם. "הגנתית הוא הרבה יותר טוב ממה שחשבתי כשראיתי אותו במכבי תל אביב". סקאוט אחר הסכים: "הגנתית יש לו תחושה טובה למשחק, הוא מגוון ויכול לשמור על שחקנים גדולים יותר אטו קטנים יותר". סקאוט שלישי הוסיף: "הוא ממש קיבל על עצמו את הזהות ההגנתית הזו. הוא מוכן לעשות דברים לאו דווקא נוצצים כדי לקבל יותר דקות".

אז איך ייראה עתידו של הישראלי בליגה הטובה בעולם? "הוא בדרך הנכונה", אמר אחד הסקאוטים. "יש לו אפסייד, הוא קיבל הרבה דקות והוא עוד צעיר, אבל הקליעה תקבע כמה אפקטיבי הוא יכול להיות".

"הוא לא ממש היה בתפקיד הנכון עבורו עד כה", הוסיף אחד הסקאוטים האחרים. "הוא שיחק עם ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל, והחוזק הכי גדול שלו זה כשהכדור אצלו. אם ימצא את התפקיד המתאים לו, יש לו סיכוי להיות חלק חשוב מקבוצה טובה".

סקאוט שלישי סיכם: "יהיו לו עוד יותר הזדמנויות השנה. בתוך המועדון יצטרכו להבין האם העובדה שהוא מספיק טוב הגנתית מצדיקה את יכולות הקליעה החלשות. בגלל שהוא כל כך ארוך ומחויב בהגנה, אנשים ימשיכו לתת לו הזדמנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully