וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן עוצמה: אלקראס הביס את זברב, ויפגוש בחצי הגמר את מדבדב

המדורג 1 בעולם לא התקשה לגבור 3:6, 2:6, 4:6 על הגרמני, ועלה לחצי גמר גרנד סלאם רביעי ברצף. קיז מול סבאלנקה בנשים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.9/ספורט1

תמונת חצאי הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה הושלמה הלילה (בין רביעי לחמישי). קרלוס אלקראס סיפק הצגה מול סשה זברב, בדרך לחצי גמר מול דניל מדבדב שניצח בדרבי הרוסי את אנדריי רובלב. אצל הנשים, ארינה סבאלנקה האריכה את רצף חצאי הגמר שלה עם ניצחון 1:6, 4:6 על קינוון ז'נג הסינית, ותפגוש בחצי הגמר את מדיסון קיז.

חצאי הגמר אצל הגברים:

קרלוס אלקראס (1, ספרד) - דניל מדבדב (3, רוסיה)

בן שלטון (ארה"ב) - נובאק דג'וקוביץ' (2, סרביה)

חצאי הגמר אצל הנשים:

קוקו גוף (6, ארה"ב) - קרולינה מוחובה (10, צ'כיה)

ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) - מדיסון קיז (17, ארה"ב)

קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. Elsa, GettyImages
קלי קלות. אלקראס/GettyImages, Elsa
דניל מדבדב טניסאי רוסי. רויטרס
לא נהנה. דניל מדבדב/רויטרס

גברים

מפגן עוצמה של קרלוס אלקראס בדרך לחצי הגמר. המדורג 1 בעולם אפילו לא היה בשיאו ולא התעלה באופן מיוחד, ובכל זאת הביס את סשה זברב (12) 3:6, 2:6, 4:6 תוך שעתיים וחצי בדיוק. אלקראס ידע שהגרמני, אלוף אולימפי ופיינליסט 2020 בארה"ב, עשוי להיות משוכה של ממש בדרך לחצי הגמר, ולא הותיר לו סיכוי מהרגע הראשון. הוא שבר את זברב במהירות תרתי משמע, כשהגרמני נראה מתוסכל וחסר אונים. כעת אלקראס חוגג העפלה רביעית ברציפות לחצי גמר גרנד סלאם, רושם ניצחון 12 ברצף בטורניר מייג'ור ו-12 רצוף בארצות הברית, ומחכה בחצי הגמר לדניל מדבדב, לדו קרב מרתק.

מדבדב (3 בעולם) שוב חווה קשיים רפואיים בחום הכבד בניו יורק וסבל במהלך המשחק, אבל דאג שיהיה קצר הפעם אפילו יותר משמינית הגמר מול אלכס דה מינור וניצח 4:6, 3:6, 4:6 את הדרבי הרוסי מול אנדריי רובלב (8). עבור מדבדב יהיה זה חצי גמר רביעי באליפות ארה"ב, בה השיג את הגרנד סלאם היחיד בקריירה שלו לפני שנתיים, והוא שיפר את המאזן מול בן ארצו ל-2:7. רובלב היה הראשון לשבור במערכה הראשונה וגם בשלישית, ולאורך המשחק ביצע פחות טעויות, אבל בנקודות הקריטיות ידע מדבדב להתעלות, סיים טוב ליד הרשת ולמרות פספוס שלוש נקודות הכרעה בהתמודדות, קיבל מתנה מיריבו עם שגיאה כפולה במשחקון האחרון שנמשך מעל 15 דקות ובהזדמנות החמישית פילס דרכו לשלב הבא.

ארינה סבאלנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
עדיין לא שמטה מערכה. ארינה סבאלנקה/רויטרס
מדיסון קיז, טניסאית אמריקאית. Robert Prange, GettyImages
הטורניר המצוין של הטניס האמריקאי נמשך. מדיסון קיז/GettyImages, Robert Prange

נשים

אחרי שאיגה שביונטק כבר הודחה, ארינה סבאלנקה הבלארוסית (2) לא רק הבטיחה עלייה לפסגת הדירוג העולמי אלא גם נחשבת לפייבוריטית הגדולה לזכייה. הערב היא ניצחה ללא בעיות מיוחדות 1:6, 4:6 את קינוון ז'נג הסינית (23) שטאטאה לפני כן את אונס ג'אבור. סבאלנקה לא אפשרה ליריבתה אפילו הזדמנות אחת לשבור ולא התרגשה גם מפספוס נקודת המשחק הראשונה במשחקון התשיעי, כשסגרה סיפור מיד לאחר מכן. הבלארוסית עלתה בפעם השלישית ברציפות לחצי הגמר בניו יורק וכעת מחפשת גמר ראשון, כשהיא גם היחידה שעשתה לפחות חצי גמר בכל גרנד סלאם ב-2023: זכתה באוסטרליה, הגיעה לחצי ברולאן גארוס וגם בווימבלדון, וכעת בארה"ב. האם תמשיך לזכייה שנייה בקריירה במייג'ורס?


בשלב הבא היא תיאלץ להתמודד גם מול הקהל הביתי, שינסה לדחוף את מדיסון קיז לעבר הגמר. קיז המדורגת 17 חזרה למעמד חצי הגמר בניו יורק חמש שנים אחרי ההופעה האחרונה שלה שם (ובפעם השלישית בקריירה), אחרי שגברה 1:6, 4:6 על אלופת ווימבלדון מרקטה וונדרושובה (9, צ'כיה). זוהי ההעפלה השישית של קיז לחצי גמר טורניר גרנד סלאם, והיא מתקרבת בחזרה לטופ 10 בדירוג העולמי, וממשיכה את הטורניר החיובי לטניסאים האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully