וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה ברור לנו שעם מיירון ג'ורג' אין אמצע - או שיצליח, או שיצחקו עלינו"

5.9.2023 / 7:03

בבית"ר ירושלים מרוצים מהבכורה של החלוץ הקוסטה ריקני, שלמים עם צירוף השחקנים בשלב מאוחר של הקיץ, בונים על קישור דומיננטי בראשות סורו ומשוכנעים כי אחרי הפגרה זה ייראה טוב עוד יותר. בגזרת הרכש: שחקן כנף זר אמור לחתום, אולי גם זסנו

תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים 1:2 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

בחיים של מועדון, בכל עונה יש ניצחון שנותן תחושה שיוצאים לדרך חדשה, והניצחון של בית"ר ירושלים אתמול (שני) על מ.ס. אשדוד היה כזה. עם הפסד במחזור הפתיחה, לחץ אטומי של מינוס 4 נקודות, מספר שחקני רכש חדשים אך כושר רחוק מהשיא, הקבוצה של יוסי אבוקסיס צלחה משחק חוץ קשה וחזרה לחיים. בהתחשב בזה שרק היום איסמעילה סורו ינחת, שכנף זר צפוי להצטרף ואולי גם זוהר זסנו, אפשר לראות את בית"ר נותנת את הטון בחלק העליון של הטבלה העונה.

אבל בבית"ר כמו בבית"ר - הכל קיצוני. לאחר ההפסד להפועל חיפה כולם היו בדאון, הביקורות על הסגל היו מוצדקות, לא ברק אברמוב ולא אבוקסיס פיללו לסגל שהופיע לאירופה ולא לזה שפתח את הליגה. אברמוב זכה בשבוע שעבר למבול של הודעות לחוצות וכעוסות מהאוהדים, הלחץ על אבוקסיס שלוקח את הזמן עם זרים הוסיף עוד מימד, ולאחר משחקי השבת פתאום דיברו על מרחק 8 נקודות מהפועל תל אביב והפועל חיפה - כל זאת לפני המשחק השני של הירושלמים בליגה. "אוי ואבוי עם היינו מקבלים את ה-2:2 ויוצאים לפגרה במינוס 3, זה יכול היה לשבור אותנו", אמרו שחקנים במועדון. "זה עבר בראש בדקות האחרונות ואולי זה משך אותנו עוד יותר אחורה, ואנחנו פחות טובים שאנחנו משחקים ככה".

בבית"ר יצטרכו להסיק מסקנות לגבי איך שדברים התעכבו בקיץ. מנגד, מגיעות מחמאות לאברמוב שדאג להביא את התקציב ולאבוקסיס וגל כהן שבסופו של דבר בוחרים את השחקנים הנכונים למשימה. סוכני שחקנים מיואשים מהמאמן, מספרים שקשה לו להחליט והוא מושך את הדברים הרבה זמן עד שהוא שלם עם עצמו לגבי שחקן, ובמקרה הזה אבוקסיס חזר ואמר כי "הוא לא זוכר קיץ של כך כך הרבה שחקנים בינוניים בשוק", וסירב להתפשר. נכון לעכשיו זה השתלם לו.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
כמה שזה היה חשוב. בית"ר חוגגת/קובי אליהו

מיירון ג'ורג' לא הייתה החלטה פשוטה. הנתונים שלו לאורך השנים גם העלו סימני שאלה, אבל הצוות המקצועי של בית"ר מעדיף לקחת הימור מחושב על המוכשרים ובעלי הנתונים, או כמו שאמרו בקבוצה: "עדיין זאת רק התחלה, אבל עם מיירון ג'ורג' היה ברור לנו שאין אמצע, זה או שזה מה שאנחנו מאמינים בו לגביו או שצוחקים עלינו. קשה לקבל החלטה לצרף שחקן מהסוג הזה - עם מבנה הגוף, המשחק, הדקות הלא מרובות שעשה בשנים האחרונות, אבל זאת גם האחריות. הכתבות עליו התחילו בלצחוק עלינו, בינתיים זה מרגיש בכיוון הנכון". אלה לא החלטות פשוטות: עם ראש יציב, שחקן כמו פרד פריידיי הוא אולי החלוץ הטוב בארץ. גם ג'ורג', שעבר שלל בעיות לאורך הקריירה, עם מעט דקות, בעיות משקל וחשק, ביצע סיום עונה מדהים בליגה השנייה בצרפת והתחיל גם את הנוכחית לא רע. שלושה שבועות חיכו לו בבית"ר, תוך שוויתרו על אופציות אחרות. במועדון מודעים לסיכונים אבל יודעים שאם יטפלו בו נכון, הוא ופריידיי זאת תחרות קלאסית בחוד.

וזה לא נגמר שם. מעל שלושה חודשים דני הוצ'קו לא היה במסגרת. הוא רשם שבעה אימונים בלבד בבירה, ובכל זאת הראה אמש ב-50 אחוז למה הצוות בחר בו - ההקרבה, השקט, האפשרות לדעת שיש על מי לסמוך. כשהוא ייכנס לכושר מלא ואיסמעילה סורו ייקח פיקוד במרכז השדה, הקישור של בית"ר יקפוץ בשתי דרגות קדימה. סורו זה עוד סיפור: אבוקסיס הרים לו את הקריירה בבני יהודה, אברמוב מחזיק ממנו מאוד ועל כן הלך רחוק מאוד כלכלית. ובכל זאת, לאחר שהוצ'קו חתם, במועדון היתה תחושה שנתקעים עם טרזייה תומא ושמו של סורו כמעט ירד מהפרק, בעיקר כשמשך עד סוף החלון כדי לחפש קבוצה אחרת באירופה. אבל אברמוב ואבוקסיס לא ויתרו. מעבר לעניין המקצועי, הבעלים גם הרגיש שהוא חייב החתמה בקנה מידה גבוה והלך על קשר סלטיק עד הסוף, בסכומים שלא משלמים בבית"ר ירושלים.

אבוקסיס אמר בסיום שמה שהיה בשנה שעברה מת והקבוצה השנה תהיה אחרת. הוא אמנם יצרף שחקן כנף, בתקווה שיהיה מהיר ויעיל, אך הוא מכוון לקישור שלא היה בבית"ר בשנים האחרונות. קישור של סורו, הוצ'קו ושחקן נוסף - זה יכול להיות אופיר קריאף שנמצא בכושר מדהים, יובל אשכנזי או כל מי שיוכיח את עצמו. כך או כך, זאת תהיה שלישיה שכל מי שיהיה חלק ממנה ירוץ 11 קילומטר במשחק, יחלץ כדורים ויהיה החומה שלפני הגנת הקבוצה, שבשלב זה לא מצליחה להתרומם מהחולשה של השנה שעברה. כאשר יגיע שחקן לכנף, דור מיכה יצטרך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לשמור על מקום בהרכב, במיוחד כשיש גם את עדי יונה, עליו אמר אבוקסיס בסיום כי היה מספר אחד על המגרש אמש.

עוד בוואלה!

"עשינו הכל כדי לצרף את ג'ורג', לפעמים עדיף להחתים באיחור"

לכתבה המלאה
מיירון ג'ורג' שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"בינתיים זה מרגיש בכיוון הנכון". ג'ורג'/קובי אליהו

מי הוא ספורטאי השנה?

בלסינג אפריפה
שגיא מוקי
ארטיום דולגופיאט
אופיר חיים
דניאל פרץ
מארו טפרי
58714 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שחר טיבי
קטי ספיצ'קוב
אנסטסיה גורבנקו
לונה צ'מטאי
43453 משתתפים

למרות הקאמבק לליגה, בית"ר עדיין תלויה משמעותית בהשתלבות סורו ושחקן כנף שיגיע. בנוסף, ברק אברמוב ידבר עם ג'קי בן זקן בתקוה למצוא מתווה לצירוף זוהר זסנו. בשלב זה, בו השחקן לא רוצה לחתום על חוזה חדש באשדוד, בן זקן מוכן לדבר רק על רכישה של 50% מהכרטיס. אם זסנו יחתום באשדוד, הוא יושאל עם אופציית רכישה, האופציה המועדפת על בית"ר. יש לציין כי גם הפועל תל אביב בתמונה ואמורה להעביר גם היא הילוך בימים הקרובים.

במקביל, בבית"ר יצטרכו להשתחרר מחוזים. עמית כהן ונתנאל דלויה כבר קיבלו הודעה לחפש קבוצה, טימוטי מוזי שלא התלבש אתמול עשוי גם הוא לחפש קבוצה אחרת, וכמובן בראני קבאלה, שיושאל לליגה הלאומית. במחזור הבא לאחר הפגרה תארח בית"ר את הפועל חדרה. אחרי ניצחון ועם סגל מלא, במועדון מדברים על אפשרות ש-20 אלף איש יגיעו לבלומפילד במשחק הרדיוס האחרון של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully