וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' גבר על פריץ בדרך לחצי הגמר, בן שלטון הדיח את טיאפו

הסרבי ניצח 1:6, 4:6, 4:6, האמריקאי בן ה-20 הגיע לחצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. גם גוף ומוחובה עלו לארבע האחרונות

דריבל, 5.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

אליפות ארצות הברית הפתוחה 2023 מגיעה לישורת האחרונה ואמש (שלישי) נתפסו כבר מקומות ראשונים בחצי הגמר. קוקו גוף העפילה לשם לראשונה בקריירה בארצות הברית, לפני שנובאק דג'וקוביץ' הכניע את טיילור פריץ בדרך לארבעת האחרונים בטורניר הגברים. פרנסס טיאפו הודח מול בן ארצו בן שלטון.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. Sarah Stier, GettyImages
ממשיך לשלוט מול האמריקאים. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages, Sarah Stier

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (2, סרביה) - טיילור פריץ (9, ארה"ב) 1:6, 4:6, 4:6

שיאן הזכיות בגרנד סלאם מתקרב לתואר ראשון בפלאשינג מדוז מאז 2018, כשהוא בלתי מנוצח מול יריבים אמריקאים (מאזן 0:12) בתחרות זו והערב הוא ניצח שחקן מארצות הברית בפעם ה-30 ברציפות, מאז המפגש עם סם קוורי בווימבלדון 2016.

אחרי שהכניע את פריץ בשתי המערכות הראשונות בקלות יחסית, בשלישית המדורג 9 לחץ יותר חזק על דג'וקוביץ' שנאלץ להציל שתי נקודות שבירה במשחקון השישי, ואף נשבר בחזרה דווקא אחרי ששבר בעצמו, כשפריץ השווה ל-4:4. אלא שבמצב הזה השיג הסרבי את השבירה המכרעת הנוספת, ובמשחקון הבא שמר על ההגשות בדרך ל-0:3 במשחק.

עבור "נולה" זה חצי גמר גרנד סלאם ה-47 בקריירה, בכך הוא עקף את רוג'ר פדרר וגם השלים שנה שישית בה הוא מגיע לפחות לחצי הגמר בכל אחד מארבעת טורנירי המייג'ור, נתון נוסף בו השאיר מאחוריו את השוויצרי האגדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הטניסאי האמריקאי בן שלטון. רויטרס
הצגה. שלטון/רויטרס

פרנסס טיאפו (10, ארה"ב) - בן שלטון (ארה"ב) 6:2, 3:6, 7:6 (7), 6:2

הדרבי האמריקאי הבטיח הרבה וגם קיים. מלך האייסים של האליפות (47 בעולם) שהדיח בשמינית הגמר חבר אחר בדמות טומי פול שוב חולל ההפתעה, ולאחר שהודח אשתקד כבר בסיבוב הראשון, שלטון בן ה-20 הבטיח חצי גמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה (לאחר שהגיע לרבע הגמר באוסטרליה מוקדם יותר השנה), ובכך הוא האמריקאי הצעיר ביותר מאז 1992 שמגיע לארבעת האחרונים. טיאפו, שקיווה להעפיל לחצי הגמר בפלאשינג מדו זו שנה שנייה ברציפות, לא מצא תשובות לאחר המערכה השלישית הדרמטית, לאחריה חווה נפילת מתח גדולה.

קוקו גוף, טניסאית אמריקאית אחרי ניצחון באליפות ארצות הברית הפתוחה. Sarah Stier, GettyImages
הישג השיא בארצות הברית. גוף/GettyImages, Sarah Stier

נשים

קוקו גוף (6, ארה"ב) - ילנה אוסטפנקו (20, לטביה) 0:6, 2:6

קוקו גוף הפכה לבת העשרה האמריקאית הראשונה ולטניסאית הצעירה ביותר שמעפילה לחצי הגמר בגרנד סלאם הביתי, מאז סרינה וויליאמס ב-2001, עם הניצחון הגבוה בקריירה שלה בטורניר מייג'ור. 20 דקות בלבד נדרשו לה על מנת לעלות ליתרון במשחק עם 0:6 מוחץ במערכה הראשונה. אוסטפנקו ביצעה 36 טעויות לא מחויבות ב-14 משחקונים בלבד ותיאלץ להסתפק בכך שרשמה את הישג השיא שלה בארצות הברית. גם עבור גוף זה השלב הגבוה ביותר שהיא הגיעה אליו בפלאשינג מדוז, והשני הכי גבוה בטורנירי גרנד סלאם אחרי גמר רולאן גארוס בשנה שעברה. את המערכה השנייה היא ניצחה 2:6 וכעת האמריקאית בת ה-19 רחוקה שני ניצחונות מזכייה.

קרולינה מוחובה (10, צ'כיה) - סורנה קירסטאה (30, רומניה) 0:6, 3:6

מפגש רביעי השנה בין שתי הטניסאיות הללו, כשהצ'כית מוליכה 1:3. הרומנייה כבר הדיחה שתי מדורגות גבוהות יותר, ילנה ריבאקינה ובלינדה בנצ'יץ' ובגיל 33 היא היתה במרחק ניצחון בודד מחצי גמר ראשון בקריירה בטורניר גרנד סלאם - אך למוחובה היו תכניות אחרות, ובעצמה היא הצליחה לחגוג חצי גמר ראשון בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully