וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינה את המסר: ארה"ב מחצה 63:100 את איטליה בדרך לחצי הגמר

האמריקאים התעשתו אחרי הפסד הבכורה בטורניר, במפגן עליונות דורסני שהוביל מיקל ברידג'ס עם 24 נקודות ו-7 ריבאונדים. היריבה הבאה: גרמניה או לטביה. סרביה הביסה 68:87 את ליטא עם הצגה של בוגדנוביץ' (21) ותפגוש את סלובניה או קנדה

תקציר: נבחרת ליטא - נבחרת ארה"ב 104:110/AP

גביע העולם בכדורסל נכנס היום (שלישי) לישורת האחרונה שלו, עם שני המשחקים הראשונים בשלב רבע גמר: בראשון הביסה סרביה את ליטא, בשני ארצות הברית פירקה את איטליה והתאוששה מהפסד הבכורה שלה בטורניר.

נבחרת ארצות הברית חוגגת ניצחון. Yong Teck Lim, GettyImages
ארצות הברית התאוששה מהר מהסטירה שחטפה במשחק הקודם/GettyImages, Yong Teck Lim

איטליה - ארצות הברית 100:63

האמריקאים הראו בצורה הכי ברורה שאפשר שהסטירה שחטפו מליטא העירה אותם. עם מפגן עליונות שהפרש השיא במהלכו עמד על 41, ארצות הברית לא הותירה סיכוי לאיטלקים והמשיכה לחצי הגמר שבו יפגשו את המנצחת בין גרמניה ללטביה. מיקל ברידג'ס היה השחקן הבולט בנבחרת של סטיב קר והוא זה שהוביל את הבריחה ברבע השני, כשכבר מהדקות הראשונות חבורת שחקני ה-NBA ביטאה היטב את פערי הרמות על המגרש ועשתה ככל העולה על רוחה, עד לרמת אליי-אופים בין הרגליים. ארצות הברית נמנעה מהדחה שנייה ברציפות ברבע הגמר בפעם השנייה בתולדותיה, ורחוקה כעת שני ניצחונות מהשבת בתואר בו זכו ב-2014 בפעם האחרונה.

ברידג'ס סיים עם 24 נקודות ו-7 ריבאונדים, כולל 4 שלשות מ-6 ניסיונות. טייריס הליברטון בלט גם הוא וקלע 18, כולן מחוץ לקשת. אוסטין ריבס היה השלישי בספרות כפולות בנבחרת האמריקאית, עם 12. סימונה פונטקיו היה הבולט בצד האיטלקי עם 18 נקודות, סטפנו טונוט הוסיף 11.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מיקל ברידג'ס, נבחרת ארצות הברית. Yong Teck Lim, GettyImages
התחמם ברבע השני. מיקל ברידג'ס/GettyImages, Yong Teck Lim

רבע 1:

ניקולו מלי הצליח להקשות על האמריקאים בדקות הראשונות וביחד עם סטפנו טונוט הם העלו את האזורי ליתרון ראשון 4:6 אחרי כמעט שלוש דקות, אלא שאז ג'יילן בראנסון, מיקל ברידג'ס ובאנקרו החלו את הריצה האמריקאית ובשלוש הדקות האחרונות של הרבע יצאו לריצת 6:14, כאשר באנקרו קבע יתרון דו ספקתי שלוש שניות לפני הבאזר לסיום הרבע הראשון. 14:24 לארצות הברית.

רבע 2:

מיקל ברידג'ס התחמם עם שמונה נקודות בזמן שאיטליה קלעה ארבע בלבד, וארצות הברית הגדילה את הפער ל-18:36. באנקרו עם דאנק ואסיסט לשלשה של הליברטון עזר להגדיל את ההפרש ל-23, טונוט, ספיסו ופולונארה קירבו ל-46:24 בהפסקה.

שחקן נבחרת איטליה סימונה פונטקיו ליד שחקן נבחרת ארצות הברית ברנדון אינגרם. רויטרס
היחיד שתפקד באיטליה. פונטקיו/רויטרס

רבע 3:

ארבע שלשות רצופות קלעה ארצות הברית בפתיחת המחצית השנייה, ברידג'ס סידר אחת להארט, קלע שתיים בעצמו ובהמשך הוסיף קליעות עונשין שקבעו 31:60, כשרק פונטקיו קולע בצד השני את 10 הנקודות הראשונות של איטליה ברבע. ההפרש חצה את רף ה-30 ומהר מאוד גם נשק ל-40, כאשר שלשות של ריבס והליברטון הגדילו ל-39:78. 39 היה הפער בסיום הרבע - 44:83.

שחקני נבחרת סרביה עם בוגדן בוגדנוביץ'. Yong Teck Lim, GettyImages
משחק גדול שלו ושל חבריו. בוגדנוביץ'/GettyImages, Yong Teck Lim

ליטא - סרביה 87:68

אף שהופיעה לטורניר ללא כוכבה הגדול ביותר ניקולה יוקיץ', וגם ללא שורה של שחקנים בכירים אחרים (וסילי מיציץ', מילוש תאודוסיץ', ניקולה קליניץ', נמניה נדוביץ', אלכסיי פוקושבסקי, בובאן מריאנוביץ', ו-ולדימיר לוצ'יץ'), סרביה ממשיכה להרשים, ובקצב הזה היא בהחלט יכולה לחלום על מדליה, אף שהמשוכה בחצי הגמר תהיה גבוהה יותר - המנצחת בין סלובניה וקנדה. היום היא נקמה על ההפסד במשחק על מדליית הארד של 2010, כשליטא, שהגיעה אחרי הניצחון הענק על נבחרת ארצות הברית, ירדה לקרקע ונותרה חסרת תשובות.

הליטאים דווקא פתחו טוב יותר, בקושי החטיאו ועלו ל-10:16 בניצוחו של יונאס ולנצ'יונאס, אך בוגדן בוגדנוביץ' השאיר את היריבה קרובה ובתום הרבע הראשון רק 24:25 לליטא, שצלפה חמש שלשות בעשר הדקות הראשונות. המהפך הושלם ברבע השני, ניקולה מיליוטינוב כבר קבע 33:42 ובוגדנוביץ' הנפלא (18 נקודות במחצית הראשונה) דאג ל-38:49 במחצית. רוקאס יוקובאיטיס הוריד ל-52:47, אך סטפן יוביץ' וחבריו טסו לריצת 4:19 בדרך ל-51:69. ברבע האחרון הפער צמח ל-55:75, ומשם ליטא כבר לא חזרה. בוגדנוביץ' סיים עם 21 נקודות (9 מ-13 מהשדה), פיליפ פטרושב הוסיף 17. טדאס סדקרסקיס קלע 14 והוריד 9 ריבאונדים למפסידה, רוקאס יוקובאיטיס הוסיף 13 ו-9 אסיסטים.

משחקי יום רביעי:

גרמניה - לטביה (11:45)
קנדה - סלובניה (15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully