וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם במינוס 4: ההתמודדות הרחבה של בית"ר ירושלים

4.9.2023 / 14:00

בבית"ר ירושלים מנסים להדחיק את העונש והמרדף אחרי הליגה ומקווים להתקרב עם ניצחון באשדוד (20:00, ספורט2). מה אפשר לצפות ממיירון ג'ורג', ההחלמה המופלאה של פרד פריידיי והמסקנות של הצהובים-שחורים מעוד קיץ קשה

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חיפה 2:1/ספורט1

אחרי ההפסד של בית"ר ירושלים 2:1 להפועל חיפה במחזור הפתיחה, אמר יוסי אבוקסיס ש"אני לא מדבר הרבה עם השחקנים על המינוס 4 נקודות כדי לא להלחיץ אותם". בבית"ר מנסים להסתכל על הטווח הרחוק, כולם הרי יודעים שיש המון נקודות בקופה, אבל המינוס 4 תמיד נמצא שם. איך אמר אחד השחקנים: "במצב של 1:1, במצב הנייח שממנו הפועל חיפה כבשה, היו לי מחשבות שהתיקו בעצם לא טוב, שאנחנו עדיין נהיה במינוס 3. אחרי כמה שניות ספגנו והפסדנו".

המינוס מהליגה זה משהו שבית"ר תצטרך לחיות איתו, עוד סוג של לחץ שמי שרוצה להצליח במועדון צריך להתמודד איתו. זה לא פשוט, כי בכל משחק שהיריבה תעלה ליתרון זה יציף את המחשבות, אבל בסופו של דבר זה מכשול שכל המערכת צריכה להתמודד איתו. בעיקר עד שהמינוס יימחק ובית"ר תדביק את הפער מהליגה.

אוראל דגני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המינוס כל הזמן יושב בראש/ברני ארדוב

הסגל של אבוקסיס הערב באשדוד (שני, 20:00, ספורט2) שונה מזה שעמד לרשותו נגד הפועל חיפה. דני הוצ'קו שעלה כמחליף אחרי שלושה אימונים, צפוי לפתוח הפעם. בחוד מיירון ג'ורג' צפוי לשחק אחרי שהגיע בשבוע שעבר, ואם הוא לא יפתח פרד פריידיי יורכב ב-11. הניגרי לא ערך אימון מלא מאז פאוק סלוניקי ויומיים לפני הפועל חיפה טען שהוא לא יכול לערוך אפילו אימון קל והוצא מהסגל. איכשהו, אחרי ההחתמה של ג'ורג' שאמור להתחרות איתו על העמדה בחוד, פריידיי החלים באורח פלא וכבר ערך שלושה אימונים מלאים. נפלאות הן דרכי התחרות.

מי שמפנטז שבית"ר ירושלים תשחק עם שני חלוצים כמו פריידיי וג'ורג' ביחד, יראה את זה קורה אולי בחלקים קטנים מהמשחקים. מאז 2018, הקוסטה ריקני לא סיים עונה עם יותר מ-1,000 דקות משחק כי כמו אצל פריידיי, מדי פעם הוא סובל מרגישות בשריר החשק. לפעמים זו עליה במשקל, לפעמים פחות בא לו ולפעמים כשהוא רוצה - כבר תפסו את מקומו.

כמו פריידיי, גם ג'ורג' נהנה מנתונים הפיזיים שאמורים להעניק לו יתרון משמעותי בליגה הישראלית, אבל אבוקסיס יגיד תודה כשיהיה לו את שניהם כשירים ומוכנים ל-90 דקות. חשוב לזכור גם שבית"ר רוצה לצרף שחקן כנף זר וכשזה יקרה, יהיו לה שישה זרים ורק חמישה מקומות על הדשא.

עוד בוואלה!

גיל כהן יחמיץ את בית"ר, שתעלה עם דהן, הוצ'קו ויונה

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים פרד פריידיי. דני מרון
נפלאות הן דרכי התחרות על ההרכב. פריידיי/דני מרון

בית"ר תגיע הערב לאשדוד במטרה לצמצם את המינוס בצורה משמעותית ולצאת לפגרת הנבחרות שתוקדש לחיבור וגיבוש הסגל, והסרת חלודה משמעותית. דני הוצ'קו התחיל להיכנס לקצב אחרי שלא היה במסגרת מאז מאי ובבית"ר ינסו להכניס לעניינים מהר ככל האפשר את איסמעילה סורו, שינחת בימים הקרובים אחרי שעשה הכנה רק עם המילואים של סלטיק. פריידיי חוזר מפציעה, ג'ורג' מתאקלם כמו גם אורי דהן שחזר לפני כמה ימים. אחר כך כנראה יצטרף שחקן כנף ובסופו של דבר ההרכב של יוסי אבוקסיס יעבור שינוי רחב לעומת זה ששיחק באירופה ובמחזור הפתיחה.

חצי ההרכב החדש הזה הוא לא זול. איסמאילה סורו יעלה לבית"ר כ-2 מיליון שקלים בעונה ולמעשה בקבוצה יש שלושה שחקנים עם שכר של 250 אלף יורו לעונה או יותר. שכר השחקנים יעבור את ה-20 מיליון שקלים ואלה מספרים חדשים עבור בית"ר תחת בעלים שלא יכול להזרים לה סכומים להתמודד על מקומות 1-3. אברמוב מפרגן לאוהדים ואומר שהתקציב גדל גם כי הם קונים מנויים ומגיעים למשחקים. כל עוד החיבור הזה יימשך, הוא יחזיק את בית"ר כלכלית מעל המים.

הביקורות היו על אברמוב עד לפני כמה ימים היו על סגל לא מוכן לאירופה ולתחילת העונה. זה לגיטימי, גם הבעלים עצמו לא האמין שזה הסגל שלו למחזור הראשון בבלומפילד. זו תוצאה של קיץ שבו הרבה זרים רוצים לעזוב, הפתרון נמרח והמחליפים מגיעים בטפטופים איטיים. יוסי אבוקסיס אמר ש"אני לא יכול לנהל את הרכש לפי הלחץ של מינוס 4 נקודות" והוא צודק. מנגד, בבית"ר יהיו חייבים להבין שבפעם הבאה שהם מגיעים לאירופה, הם יהיו חייבים לעצור ולחשוב איך לשמר את הסגל לפחות למוקדמות במפעל היבשתי. זה לא פשוט, אך היא גם לא יכולה לתת לזרים שחתומים על חוזים לשבש לה את כל ההכנות. אין את זה בשום מקום בעולם.

שחקן בית"ר ירושלים, ירדן שועה לפני ז'ורדן סבן, מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
בשנה שעברה בית"ר חזרה מאשדוד עם ניצחון בזכות טקטיקה והקרבה. והפעם?/לירון מולדובן

לפני הכל בית"ר רוצה לנצח באשדוד. אבוקסיס הסיק מסקנות מהפועל חיפה: דן עזריה ואמיר ברקוביץ' יפנו את מקומם ודני הוצ'קו ועדי יונה יפתחו במקומם. כרגע אין לבית"ר שחקן כנף מהיר למעברים, אבל למרות מבנה הגוף הכבד, מיירון ג'ורג' שימש שחקן מרכזי בהתקפות מעבר בלא מעט קבוצות בהן שיחק - מעניין יהיה לראות את זה קורה בבית"ר. אפשר גם להתחיל את השיחה השבועית על ירדן שועה ודור מיכה, אך במצב הנוכחי של בית"ר, לפחות בשלב זה, הנקודות שלה יגיעו דרך ההגנה והיכולת לא לספוג שערים בקלות.

בעונה שעברה ניחון החוץ 0:2 באשדוד בסיבוב הראשון, והיה אחד המשחקים שהחזירו את בית"ר ירושלים לחיים אחרי פתיחת עונה קשה. את השערים הבקיעו ניקולאסקו ואספרייה, אבל מה שהביא את הנקודות היו המשחק הטקטי וההקרבה של כולם. בשבוע אחרי אותו משחק, אבוקסיס לא הפסיק להקרין לשחקנים את העבודה ההגנתית של ירדן שועה, שירד חזרה עד הרחבה עם זוהר זסנו לאורך כל המשחק. אם שחקני בית"ר יגיעו הערב באותה הנחישות, הם יחזרו עם הנקודות.

ואם הזכרנו את זסנו, בימים האחרונים מסתובבות שמועות שלאחר המשחק תצא הודעה שהוא שחקן בית"ר. אולי ג'קי בן זקן ואברמוב יפתיעו, אך נכון לשלב זה הצדדים לא מדברים על כך. באשדוד לא ממהרים לקבל החלטות עד שהשחקן יחתום על חוזה חדש או לחילופין תהיה קבוצה שתרכוש אותו, ואילו בבית"ר אומרים שצירוף של אבישי כהן או זסנו, תלוי בעזיבת עמית כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully