וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת העולם ספרד בחוץ, ליטא הנחילה לארצות הברית הפסד בכורה

קנדה היממה 85:88 ומחזיקת המונדובאסקט הודחה לפני רבע הגמר. האמריקאים ספגו 110:104 למרות 35 נקודות של אדוארדס ויפגשו את איטליה, שחזרה לרבע הגמר אחרי 25 שנה. העפלה היסטורית ללטביה שתשחק מול גרמניה המושלמת, גם סרביה עלתה

תקציר: נבחרת ליטא - נבחרת ארה"ב 104:110/AP

הסיבוב השני בגביע העולם בכדורסל ננעל היום (ראשון) וקבעה תמונת העולות לרבע הגמר, עם כותרת אחת מרעישה: אלופת העולם ספרד הודחה כבר בשלב השני, אחרי שקרסה ברבע האחרון מול קנדה. ארצות הברית ספגה הפסד בכורה באליפות בידי ליטא, שתפגוש את סרביה שעלתה על חשבון הרפובליקה הדומיניקנית. לטביה רשמה העפלה היסטורית בהופעתה הראשונה אי פעם בטורניר, איטליה חזרה אל שמונה האחרונות אחרי 25 שנה עם ניצחון על פורטו ריקו, ותפגוש את האמריקאים. גרמניה הביסה את סלובניה ונותרה מושלמת.

רבע הגמר:

איטליה - ארצות הברית (יום שלישי, 15:40)
גרמניה - לטביה (יום רביעי, 15:40)
ליטא - סרביה (יום שלישי, 11:45)
קנדה - סלובניה (יום רביעי, 11:45)

סטפנו טונוט, נבחרת איטליה. Ezra Acayan, GettyImages
איטליה שוב בטופ של הכדורסל. סטפנו טונוט, היום/GettyImages, Ezra Acayan

בית ט'

איטליה - פורטו ריקו 57:73

לראשונה מאז 1998, האזורי בין 8 הגדולות בעולם. אחרי הניצחון הגדול על איטליה בהנהגתו של סימונה פונטקיו, הפעם החבורה של ג'אנמרקו פוצקו קיבלה התעלות מהוותיקים, שהובילו אותה לניצחון במשחק של להיות או לחדול. ג'אמפאולו ריצ'י וסטפנו טונוט קלעו 15 נקודות כל אחד, פונטקיו סיים עם 12 (באחוזים רעים) ומספר זהה של ריבאונדים, אבל האקס פקטור היה ג'יג'י דאטומה שקלע 11 כולל שלשות חשובות ברבע האחרון, והאריך עוד קצת את הקריירה אחרי שכבר הכריז על פרישה בתום הטורניר.

טרמונט ווטרס שרשם מספר משחקים נהדרים בטורניר הוגבל ל-13 נקודות ב-5 מ-14 מהשדה בצד השני, ובלעדיו לפורטו ריקו לא היה מספיק מה להציע, גם לא עם התרומה של ג'ורדן הווארד שהוסיף 11. איטליה סיימה בראשות הבית ולכן תפגוש את ארצות הברית ברבע הגמר.

הרפובליקה הדומיניקנית - סרביה 112:79

מסע הקסם של קארל-אנתוני טאונס וחבריו הגיע לסיומו. הרפובליקה הדומיניקנית ידעה שרק ניצחון יעניק לה את הכרטיס הסנסציוני לרבע הגמר, אך הסרבים שלטו מהרגע הראשון ועד האחרון, טסו ליתרון דו-ספרתי מהיר ורק הגדילו אותו עד הסיום, בדרך למפגש עם ליטא ברבע הגמר. בוגדן בוגדנוביץ' הוביל כהרגלו עם 20 נקודות ב-22 דקות, ואניה מרינקוביץ' וניקולה מילוטינוב הוסיפו 16 כל אחד. טאונס סיים עם 25 בצד השני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני נבחרת ליטא יונאס ולנצ'יונאס, איגנאס ברזדייקיס, מול נבחרת ארצות הברית. רויטרס
התפוצצו על האמריקאים. הליטאים חוגגים/רויטרס

בית י'

ארצות הברית - ליטא 110:104

כנראה שהליטאים לקחו ללב את דבריו של אנתוני אדוארדס, שאמר בסיום שלב הבתים שהוא לא מודאג מהמפגש עמם. הנבחרת של קאזיס מקסביטיס הנחילה לארצות הברית הפסד בכורה בגביע העולם הזה, וניצחה בפעם השנייה בתולדותיה את הנבחרת האמריקאית כשהיא מורכבת משחקני NBA, אחרי שעשתה זאת גם במשחקים האולימפיים באתונה 2004. ליטא קלעה ללא החטאה את כל תשע (!) השלשות הראשונות שלה במשחק ואחרי הרבע הראשון כבר הובילה 12:31, כאשר הפרש השיא היה 21. בהמשך הסטטיסטיקה אמנם התיישרה והיא סיימה עם 14 מ-25 מחוץ לקשת, אבל ארצות הברית לא הצליחה להוריד את הפער מתחת לארבע וסיימה במקום השני בבית, מה ששולח אותה לשחק מול איטליה ברבע הגמר. ליטא תפגוש את סרביה לקרב מרתק. ואידאס קריניאוסקאס ומינדאוגס קוזמינסקאס הובילו שישה קלעים בספרות-כפולות אצל המנצחת שנותרה מושלמת, עם 15 ו-14 נקודות בהתאמה. אדוארדס היה רחוק שלוש נקודות משיא הנבחרת במשחק אחד, אותו קבע קווין דוראנט מול אותה יריבה בגביע העולם לפני 13 שנים, אבל גם 35 הנקודות שקלע לא הספיקו לניצחון.

מונטנגרו - יוון 69:73

מה שבתחילת הקיץ אמור היה להיות מסע למדליה בהנהגתו של יאניס אנטטוקומפו ונמשך עם הנמכת ציפיות בעקבות היעדרותו של כוכב מילווקי, הסתיים במפח נפש אחרי שיוון מסיימת את דרכה בטורניר כשהיא מדורגת אחרונה בבית. יאניס פפאטרו (16 נקודות), קוסטאס פפניקולאו (13) ותומאס ווקאפ (11 ו-6 אסיסטים) ניסו, אבל ניקולה ווצ'ביץ' (19 ו-7 ריבאונדים) היה מעל כולם. מונטנגרו מסיימת את אליפות העולם השנייה בלבד בתולדותיה עם חיוך.

שחקן נבחרת גרמניה דניס שרודר עם יוהאנס פויגטמן. רויטרס
גרמניה תגיע לרבע הגמר בדהרה. שרודר ופויגטמן/רויטרס

בית כ'

גרמניה - סלובניה 71:100

יחסי הכוחות על המגרש לא שיקפו את העובדה ששתי הנבחרות החזיקו במאזן מושלם עד כה. מדליסטית הארד מהיורובאסקט אשתקד אמנם פיגרה 25:11 אחרי רבע אחד, שבמהלכו נרשמו חילופי דברים בטונים גבוהים בין הכוכב דניס שרודר למאמן גורדון הרברט, אבל בכל אחד משלושת הרבעים הבאים היא ניצחה בהפרש דו ספרתי - להפסקה ירדה גרמניה ביתרון 34:38, וברבע השלישי פתחה מבערים בדרך ליתרון של 21 נקודות שסגר עניין. הגרמנים שמרו על מאזן מושלם כשעד כה הם מביסים את היריבות בהפרש ממוצע של 20.6. שרודר הגיב טוב לוויכוח עם מאמנו, וסיים עם דאבל-דאבל מרשים של 24 נקודות ו-10 אסיסטים. דניאל תייס תרם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים. לוקה דונצ'יץ' היה - באופן לא מפתיע - היחיד שתפקד בסלובניה עם 23 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. המנצחת תפגוש את לטביה.

אוסטרליה - גאורגיה 84:100

אחרי הפסד לסלובניה בשלב הבתים השני שהפך את המשחק האחרון לחסר משמעות, האוסטרלים חתמו את הטורניר בטעם טוב עם ניצחון נינוח אחרי שבנו יתרון גדול במחצית הראשונה. פאטי מילס עם 19 נקודות ו-5 אסיסטים, דאנטה אקסום עם 18 וג'וש גידי עם 15 בלטו. גוגה ביטאדזה סיים עם 20 עבור הגאורגים, שחותמים הופעה היסטורית בגביע העולם.

ארתורס ז'אגארס, שחקן נבחרת לטביה. רויטרס
הישג ענק ללטביה. ז'אגארס/רויטרס

בית ל'

ברזיל - לטביה 84:104

אחרי הניצחונות המפתיעים על ספרד וקנדה בהתאמה, ידעו לטביה וברזיל שהן זקוקות לעוד ניצחון כדי לרשום הישג יוצא דופן. אחרי מחצית ראשונה צמודה, לטביה חזרה לוהטת מההפסקה עם רבע שלישי אדיר של 21:36. ברזיל לא הצליחה לתעורר ולרשום קאמבק לקראת הסיום, לטביה חגגה רבע גמר באליפות העולם הראשונה שלה אי פעם כשהיא עושה זאת בלי הכוכב הגדול שלה קריסטאפס פורזינגיס.

אנדרייס גראז'וליס להט עם 24 נקודות כשארתורס ז'אגארס חובר אליו עם 17 משלו. ברזיל נפרדת מהטורניר בטעם מר, כשאת רשימת הקלעים שלה הוביל ברונו קאבוקלו עם 20.

ספרד - קנדה 88:85

נראה היה שספרד תתגבר על ההסתבכות בעקבות ההפסד ללטביה ותשיג את הניצחון בדרך לרבע הגמר, כאשר בסוף הרבע השלישי היא צעדה ביתרון דו-ספרתי. אלא שבמאני טיים קנדה הראתה ממה היא עשויה ומדוע סומנה בעצמה כמועמדת ללכת עד הסוף, ניצחה 12:27 ב-10 הדקות האחרונות ושלחה הביתה את אלופת העולם ואלופת אירופה המכהנת, שתיפרד מתארה במונדובאסקט. הקנדים יתמודדו מול סלובניה ברבע הגמר ויוכלו לפגוש את ארצות הברית השכנה רק בגמר. 25 נקודות של ווילי הרננגומס ו-20 של סנטי אלדמה לא הספיקו לספרדים, אל מול 30 ו-7 אסיסטים של שיי גילג'ס אלכסנדר ו-22 נקודות של דילון ברוקס בצד המנצח. באופן אירוני, דווקא המאמן ג'ורדי פרננדס אחראי להובלת הקנדים לרבע גמר ראשון בגביע העולם מאז 1994.

סרחיו יוי, נבחרת ספרד. רויטרס
אלופת העולם הודחה מוקדם מהצפוי. יוי/רויטרס

מהלך המשחק:

רבע 1:

ספרד הלכה חזק אל ווילי הרננגומס בצבע בפתיחה, והסנטר היה אחראי ל-11 מ-16 הראשונות עם 8 נקודות ואסיסט לשלשה של אברינס. בצד השני בארט הוביל מהפך ממינוס 6 ל-18:21 עם 11 נקודות אישיות, אבל שלשה של דיאס בהתקפה האחרונה השוותה ל-21:21 בסיום הרבע.

רבע 2:

אלדמה רשם כניסה מדהימה מהספסל הספרדי עם 7 רצופות, כולל אליי-אופ שהרים לו פרננדס. גילג'ס-אלכסנדר וברוקס דאגו לשוויון 28:28, ובהמשך גם ל-33:33, אבל אברינס ירה שלשה שנייה ברציפות ושלישית במשחק וקנדה ירדה לפסק זמן. ווילי שוב התעורר, ועם 8 נקודות ואסיסטים לאחיו חואנצ'ו ולנונייס הוביל את הבריחה של ספרד ליתרון דו-ספרתי ראשון, 38:48 בהפסקה.

שיי גילג'ס אלכסנדר, נבחרת קנדה. רויטרס
גילג'ס אלכסנדר התעלה במאני טיים עבור נבחרת קנדה/רויטרס

רבע 3:

ברוקס תפס פיקוד והוביל את החזרה של קנדה, שעם ריצת 4:17 הפכה ל-52:55 באמצע הרבע, אבל בריסואלה ורודי פרננדס תפסו פיקוד בצד השני, ספרד הידקה את ההגנה וגארובה חתם את הרבע עם 4 נקודות רצופות, כולל אליי-אופ ממסירה של בריסואלה שהשלים ריצת 0:11 ואלופת העולם סיימה את הרבע ביתרון 61:73.

רבע 4:

שתי שלשות של ברוקס וקליעות עונשין של SGA קירבו את קנדה ל-73:69, אלדמה הרגיע בחדירה יפה והרננגומס הבכור הוסיף שלוש נקודות מהקו, אבל שתי שלשות קנדיות ומהלך של סל ועבירה מגילג'ס אלכסנד צימקו ל-78:77. ווילי קלע עוד שתיים מהקו, אבל שלשה של ברוקס וסל מחצי מרחק של גילג'ס אלכסנדר הלשימו מהפך - 80:82 קנדי כ-42 שניות לסיום. הגארד הקנדי הוסיף עוד שש קליעות עונשין מדויקות עד הסיום, סל של נונייס ושלשה של אלדמה לא הושיעו את הספרדים, אברינס החטיא ניסיון להשוות מחוץ לקשת בהתקפה האחרונה וקנדה חגגה ניצחון ענק - 85:88.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully