וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צחקתי על עצמי": כך דג'וקוביץ' השלים מהפך שלא קרה מאז 2011

הקאמבק השני בקריירה של הסרבי מ-2:0 באליפות ארה"ב החל מ"שיחת מוטיבציה מול המראה": "הייתי כעוס ועצבני על התוצאה". התגובות והמספרים לעוד הצגה של שיאן הזכיות בגרנד סלאם

"מחוץ לקווים" עם לירון שרון, 31.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

זה היה עוד לילה שבו נובאק דג'וקוביץ' הראה מדוע הוא מלך הקאמבקים בטניס העולמי. הסרבי בן ה-36 מחק פיגור של שתי מערכות בפעם השמינית בקריירה והתקדם לשמינית גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, כשהוא משאיר לעצמו סיכוי להפוך לאלוף המבוגר ביותר אי פעם בפלאשינג מדוז, אחרי שגבר 6:4, 6:4, 1:6, 1:6, 3:6 על בן ארצו לאסלו דג'רה במשחק שנגמר כמעט ב-2 לפנות בוקר (שבת). דג'וקוביץ' שיפר את מאזנו ב-2023 ל-41 ניצחונות לעומת חמישה הפסדים בלבד.

"זה מדהים, השעה כמעט 2 בלילה והמון אנשים נשארו. אני מקווה שהאוהדים נהנו מהמופע, עבורי זה בטח לא היה כל כך מהנה, במיוחד בשתי המערכות הראשונות. זה היה אחד המשחקים הקשים שהיו לי כאן זה שנים רבות. קרדיט עצום ללאסלו ששיחק טניס מהטובים ביותר שראיתי ממנו", אמר בסיום שיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם, שמחפש את ה-24 שלו בארצות הברית.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' באליפות ארצות הברית הפתוחה. COREY SIPKIN/AFP, GettyImages
אסור בשום אופן להספיד אותו. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages, COREY SIPKIN/AFP

שתי שבירות הספיקו לדג'רה על מנת לעלות ליתרון 0:2 במשחק, כשהוא שומר על ההגשות שלו בכל משחקון עד לאותה נקודה. כשנדמה היה שהוא עומד ליפול קורבן לסנסציה, דג'וקוביץ' התעשת, שבר מוקדם במערכה השלישית - ולא הסתכל לאחור עד שיצא עם ידו על העליונה. את המהפך החל "נולה" כשביקש לרדת להפסקה בחדר ההלבשה אחרי המערכה השנייה.

"עשיתי לעצמי שיחת מוטיבציה קטנה מול המראה", סיפר בסיום. "צחקתי על עצמי שהייתי כל כך כעוס ועצבני על התוצאה. הייתי חייב להכריח את עצמי להתרומם, עשיתי את זה כמה פעמים בקריירה בעבר, זה עבד. היו מקרים שזה לא עבד, הלילה כן, ואני אסיר תודה על כך".

זו הייתה הפעם השנייה בה דג'וקוביץ' חזר מפיגור שתי מערכות באליפות ארצות הברית. הראשונה הייתה בחצי הגמר האדיר נגד רוג'ר פדרר ב-2011. היריב האחרון שהוביל מולו 0:2 כמדורג מחוץ לטופ 20 ב-ATP היה אנדראס ספי ב-2012, שגם הוא הפסיד אז לסרבי בשמינית גמר רולאן גארוס. מאזנו של דג'וקוביץ' במשחקים שהוא פיגר בהם 2:0 על משטחים קשים השתפר הלילה לשני ניצחונות לעומת שמונה הפסדים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

בשמינית הגמר יחכה לו בורנה גויו הקרואטי, שניצח את ייז'י וסלי הצ'כי בשלוש מערכות ועבורו תהיה זו הופעת בכורה בסיבוב הרביעי בטורניר גרנד סלאם. דג'וקוביץ' פחות התעניין במשחק הבא אחרי הניצחון הלילה: "מה שאני צריך עכשיו זה לישון ולתת לגוף בן ה-36 שלי להתאושש", סיכם בחיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully