וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גררו וגנדלמן מחכים: הכירו את יריבות מכבי תל אביב בקונפרנס ליג

האקס שהמציא את עצמו מחדש בזוריה ינסה לנקום, קשר הנבחרת הצעירה יקווה לשחזר את ההישג של גנט בעונה שעברה, והקבוצה האיסלנדית שעשתה היסטוריה תחלום לעקוץ. הצהובים יכולים לפנטז על המקום הראשון?

תקציר: צלייה - מכבי תל אביב 1:1/ספורט1

גנט (בלגיה)

מה עשתה בעונה שעברה

בכל הקשור לזירה המקומית, העונה שעברה הייתה מאכזבת מבחינת הבלגים. הם סיימו במקום החמישי בליגה והודחו כבר ברבע גמר הגביע, אחרי שבעונה הקודמת הניפו אותו. באירופה גנט דווקא רשמה הישג נאה עם העפלה לרבע גמר הקונפרנס ליג, אחרי שעברה את בשאקשהיר בשמינית הגמר והודחה לאחר מכן על ידי ווסטהאם. את העונה הנוכחית היא פתחה בסערה עם שלושה ניצחונות בפתיחת העונה בבלגיה, אבל במחזור האחרון איבדה נקודות ראשונות כשסיימה ב-2:2 עם סנט טרוידן.

הכוכבים

השם שרובי קין יסמן בעיגול הוא ללא ספק הוגו קויפרס. החלוץ הבלגי בן ה-26 הוא הסקורר המוביל של הקבוצה, ואחרי שבעונה שעברה מצא את הרשת 34 פעמים בכל המסגרות וסיים כמלך שערי הליגה הבלגית עם 27 שערים, העונה הוא כבר הרשית שלוש פעמים בארבעה מחזורי ליגה. שם גדול נוסף הוא גיפט אורבן, חלוץ ניגרי בן 21 שנחשב לכישרון גדול, ששוויו מוערך בכ-20 מיליון יורו. אורבן שהוזכר לאחרונה כמועמד למועדוני על כמו צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם, כבר כבש 17 שערים במדי גנט מאז הצטרף לקבוצה בינואר, והעונה כבר כבש פעמיים בליגה. שמות בולטים נוספים הם הקשר האחורי הבלגי ז'וליאן דה סאר והבלם הבלגי ג'ורדן טורונאריגה.

המאמן

היין ואנהייזברוק בן ה-59 עומד על הקווים מאז 2020, ואימן בין היתר את קני סייף ורמי גרשון בעבר. זו הקדנציה השנייה שלו בקבוצה, אותה אימן גם בין 2014 ל-2017. בתווך אימן תקופה קצרה באנדרלכט.

האצטדיון

אצטדיון ז'לקמו ארנה נבנה בשנת 2013, ומכיל כ-20 אלף מקומות. במשחקים גדולים, הוא לרוב מתמלא עד אפס מקום.

הזווית הישראלית

עומרי גנדלמן הוא הישראלי התורן בקבוצה, אחרי שנרכש הקיץ ממכבי נתניה תמורת 2.3 מיליון יורו. הוא הצטרף לשורה ארוכה של ישראלים ששיחקו במועדון בעבר, כולל שלומי ארבייטמן, אופיר דוידזאדה, חאתם עבד אלחמיד ויונס מלדה, שעזב בקיץ.

עומרי גנדלמן לצד שחקני גנט. מתוך האתר הרשמי של גנט, אתר רשמי
המטרה: לשחזר את ההישג מהעונה שעברה. שחקני גנט, כולל עומרי גנדלמן/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של גנט

זוריה לוגנסק (אוקראינה)

מה עשתה בעונה שעברה

הגעתו של פטריק ואן לוון בקיץ 2022 נתנה לקבוצה דחיפה קדימה, ואת עונת 2022/23 היא סיימה במקום השלישי בליגה האוקראינית, הישג השיא של המועדון מאז שנות ה-80 המוקדמות. באירופה, היא הודחה בסיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג על ידי אוניברסיטטאה קראיובה.

הכוכבים

הסגל של האוקראינים אלמוני יחסית ולא משופע בכוכבים. השם הבולט מבחינת מכבי תל אביב הוא ללא ספק אדוארדו גררו. שחקן הכנף הפנמי שהראה ניצוצות במדי הקבוצה בעבר אבל איבד כיוון כשהושאל בהמשך להפועל ובית"ר ירושלים, המציא את עצמו מחדש באוקראינה. בעונה שעברה תחת שרביטו של פטריק ואן לוון הוא רשם 5 שערים ו-5 בישולים ב-10 הופעות, והקיץ מימשה זוריה את אופציית הרכישה שלו ממכבי תל אביב תמורת חצי מיליון יורו. לצידו, בולטים בעיקר אוקראינים, בראשם החלוץ זאירי רוסין (24) והבלם ארסני בטאגוב (21).

המאמן

ננאד ללאטוביץ' בן ה-45 עומד על הקווים החל מהקיץ אחרי עזיבתו של פטריק ואן לוון לשחטאר דונייצק. ללאטוביץ' שבילה שנים בעבר באוקראינה בתור שחקן, אימן בעבר את הכוכב האדום וצ'וקאריצ'קי.

האצטדיון

על רקע המלחמה באוקראינה, זוריה נודדת מאצטדיון לאצטדיון. את משחק הבית האחרון שלה נגד סלביה פראג, אירחה בלובלין שבפולין באצטדיון עם קיבולת של 15 אלף צופים.

הזווית הישראלית

מלבד אדוארדו גררו ופטריק ואן לוון ששודרג הקיץ, שיחקו במועדון בעבר בלם מכבי נתניה ג'ואל אבו חנא ומגן הפועל ירושלים מקס גרצ'קין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן זוריה לוגנסק אדוארדו גררו. מתוך האתר הרשמי של זוריה לוגנסק, אתר רשמי
שוב בישראל. אדוארדו גררו/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של זוריה לוגנסק

בריידאבליק (איסלנד)

מה עשתה בעונה שעברה

בריידאבליק זכתה באליפות איסלנד עם 51 נקודות מ-22 מחזורים. היא הפסידה רק שלוש פעמים לאורך כל העונה. זו אליפות שנייה שלהם בסך הכל, הקודמת היתה ב-2010. כל הסגל מקומי חוץ משני שחקני התקפה מנבחרת איי פארו. ההעפלה שלה לשלב הבתים הפכה אותה למעשה לקבוצה האיסלנדית הראשונה בשלב בתים אירופי.

הכוכבים

גיסלי איולפסון, הקשר האיסלנדי שמשחק בקבוצה מאז 2019.

המאמן

אוסקר פורבאלדסון מאמן את הקבוצה מינואר 2019

האצטדיון

בריידאבליק באצטדיון קופאבוגשולר שמכיל שני יציעים גדולים שביחד יכולים לאכלס עד 3,009 צופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully