וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לחלום על יותר ממקום שלישי: הכירו את יריבות מכבי חיפה

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 15:47

ויאריאל חידשה את החוד, ראן הוציאה 58 מיליון יורו על רכש בקיץ, פנאתינייקוס מנסה להשיב לעצמה את האליפות ביוון. היכרות עם יריבות הירוקים בליגה האירופית

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:3 על סלובן ברטיסלבה במוקדמות ליגת האלופות/ספורט1

ויאריאל (ספרד)

מה עשתה בעונה שעברה

את העונה שעברה סיימה ויאריאל במקום החמישי ובאירופה היא הודחה במפתיע בשמינית גמר הקונפרנס ליג על ידי אנדרלכט של ליאור רפאלוב. את העונה הנוכחית ויאריאל פתחה עם הפסד ביתי דרמטי לבטיס, ניצחון על מאיורקה והפסד 4:3 משוגע לברצלונה, שבו היא הציגה יכולת התקפית נהדרת.

הכוכבים

אלכסנדר סורלות שנרכש הקיץ מלייפציג תמורת 10 מיליון יורו אמור להיות הנשק העיקרי בהתקפה של הקבוצה, ששינתה את פניה והחתימה גם את בן ברטון, חלוץ נבחרת צ'ילה שקרע רשתות בבלקבורן בשנים האחרונות. ג'רארד מורנו ודני פארחו הם הוותיקים המובילים של המועדון, כאשר השוער המחליף הוא לא אחר מאשר פפה ריינה בן ה-41. ניקו ג'קסון, החלוץ המבטיח של הקבוצה מהעונה שעברה, נמכר בכסף גדול והפך לחלוץ הפותח של צ'לסי.

המאמן

את הקבוצה מאמן קיקה סטיין, אקס ברצלונה. הוא מונה למאמן הקבוצה באוקטובר 2022 במקום אונאי אמרי ש"ערק" לאסטון וילה.

האצטדיון

ויאריאל משחקת באסטאדיו קראמיקה שמכונה המדרגאל. מדובר באצטדיון די קטן וקומפקטי שמכיל 23 אלף צופים בלבד.

הזווית הישראלית

ויאריאל שיחקה פעמיים עם קבוצות ישראליות בשלב הבתים בקונפרנס ליג. בשנה שעברה היא שובצה עם הפועל באר שבע וניצחה 1:2 בישראל, אבל סיימה רק ב-2:2 ביתי עם האדומים. שנה לפני כן היא שובצה עם מכבי תל אביב בליגה האירופית והביסה את הצהובים 0:4 במשחק הביתי. בבלומפילד השיגו הצהובים 1:1 מחמיא מול הספרדים.

מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע לפני חוסה לואיס מוראלס שחקן ויאריאל. דני מרון
שוב פוגש יריבה ישראלית. לואיס מוראלס במאבק עם מיגל ויטור/דני מרון

ראן (צרפת)

מה עשתה בעונה שעברה

סיימה במקום הרביעי בצרפת, מרחק חמש נקודות ממארסיי השלישית שזכתה בכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. בליגה האירופית עלתה מהבית המוקדם שכלל גם את א.א.ק לרנקה ודינמו קייב, לפני שהודחה בשלב הפלייאוף מול שחטאר דונייצק בדו-קרב פנדלים. את העונה הנוכחית פתחה עם 1:5 מהדהד על מץ, לפני שסיימה ב-1:1 עם לאנס וב-2:2 עם לה האבר.

הכוכבים

מעל כולם, אמין גואירי, החלוץ הנפלא שכבש אשתקד 15 שערי ליגה. במהלך הקיץ שילמה ראן קרוב ל-58 מיליון יורו על רכש, כשצירפה בין היתר את אנזו לה פי מלוריין (20 מיליון יורו), לודוביק בלאס מנאנט (15 מיליון יורו), נמניה מאטיץ' הוותיק (2.5 מיליון יורו) ואיש שמכבי חיפה מכירה היטב - פביאן רידר מיאנג בויז (15 מיליון יורו). שחקנים נוספים בסגל הם מרטין טרייה, ארתור תיאט והחלוץ בן ה-21 ארנו קלימואנדו.

המאמן

ברונו ז'נסיו בן ה-56, שאימן את ליון מ-2015 עד 2019 ונחת בקבוצתו הנוכחית ב-2019.

האצטדיון

רואזון פארק (תכולה: 29 אלף מקומות).

הזווית הישראלית

ב-1996 ניצחה הפועל תל אביב 0:2 בגביע האינטרטוטו. המפגש מול הירוקים יהיה הביקור השני בתולדות המועדון בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אמין גואירי, שחקן ראן חוגג. LOIC VENANCE/AFP, GettyImages
ה-כוכב. אמין גואירי/GettyImages, LOIC VENANCE/AFP

פנאתינייקוס (יוון)

מה עשתה בעונה שעברה

סיימה במקום השני בליגה היוונית, מרחק חמש נקודות מהאלופה א.א.ק אתונה. בגביע היווני הודחה כבר ברבע הגמר, ומהליגה האירופית נשרה בסיבוב המוקדמות השלישי.

הכוכבים

פאו צירפה עשרה שחקנים בחלון הקיץ, בעלות כוללת של 7 מיליון יורו. הקשר טוני וילהנה נרכש תמורת 3 מיליון יורו מאספניול, הקשר האחורי וויליאם אראו נרכש מפנרבחצ'ה תמורת 2.5 מיליון יורו והבלם אריק פאלמר-בראון נרכש מטרואה תמורת 1.5 מיליון יורו. השחקן הבולט שנשאר מהעונה שעברה הוא החלוץ אנדרז' ספוראר, שנרכש בקיץ שעבר מספורטינג ליסבון ב-3.5 מיליון יורו והוא האיש המרכזי בהתקפה. שימו לב גם לשחקן הכנף הברזילאי ברנארד, שנרכש על ידי שחטאר דונייצק ב-25 מיליון יורו ב-2013, אך מאז התקשה לעמוד בציפיות.

המאמן

איבן יובנוביץ', הסרבי בן ה-61, לשעבר מאמן נבחרת דרום אפריקה, שהדריך מ-2013 עד 2016 (ואז שוב ב-2018) את אל-נאסר האמירתית. ב-2021/22 - עונתו הראשונה בתפקיד - הוליך את פאו לזכייה בגביע.

האצטדיון
לאופורוס אלכסנדרס (15 אלף מקומות).

הזווית הישראלית

פנאתינייקוס פגשה ב-2011/12 את מכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית. היא ניצחה 1:2 במשחק הראשון, אבל הובסה 3:0 בגומלין כשאלירן עטר מככב במשחק הזה וכובש צמד. באוקטובר 2006, אז עוד בגביע אופ"א, היוונים ניצחו 0:2 את הפועל תל אביב בשלב הבתים. ב-2003 עד 2005 אימן את הקבוצה יצחק שום, שהיום חוגג 75. בעונה הראשונה שלו שום זכה בדאבל ולקח אליפות לראשונה אחרי שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully