וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק אדיר לנבחרת הבהאמס? קליי תומפסון "ישקול זאת ברצינות"

כוכב ה-NBA ששיחק במדי ארה"ב בעבר, ואביו נולד באיי בהאמה, אמר שהוא עשוי לייצג את המדינה בטורניר הקדם אולימפי בשנה הבאה

תקציר ניצחונה של נבחרת ארצות הברית 62:110 על ירדן בגביע העולם בכדורסל/AP

נבחרת איי בהאמה תתחרה בטורניר הקדם אולימפי בקיץ 2024 בתקווה להעפיל למשחקים בפריז, אחרי שסיימה ראשונה בטורניר המוקדמות שנערך בארגנטינה לפני שבועיים. האם היא תקבל חיזוק משמעותי משחקן NBA בכיר? קליי תומפסון, כוכב גולדן סטייט ווריירס, הבהיר שהוא שוקל ברצינות להצטרף לנבחרת.

תומפסון, אחד הקלעים הטובים בתולדות ה-NBA ומי שזכה בארבע טבעות אליפות עם גולדן סטייט, הוא בעל שורשים בהאמיים מצד אביו מייקל, שחקן עבר בליגה הטובה בעולם, שנולד בנסאו - בירת איי בהאמה. במהלך מסע בפיליפינים לשיווק נעלי ה-ANTA שלו, תומפסון אמר: "בבוא הזמן, אשקול ברצינות לשחק בנבחרת הבהאמס רק בגלל משמעות המדינה למשפחה שלי, במיוחד לאבי".

צלף הווריירס הוסיף: "אבי מעולם לא זכה לייצג את הבהאמס כי פשוט לא הייתה אפשרות כזו בשנות ה-70 וה-80. כעת אחי מאמן בנבחרת, שזה גם יפה מאוד. נכון לעכשיו אני מרוכז רק בעונת ה-NBA הקרובה, אבל כשיגיע הקיץ הבא אשקול את האפשרות".

אריק גורדון יוסטון רוקטס. Carmen Mandato, GettyImages
הוא כבר עשה את זה. אריק גורדון/GettyImages, Carmen Mandato

תומפסון כבר שיחק בנבחרת ארצות הברית ואף זכה עמה באליפות העולם ב-2014 ובמדליית הזהב האולימפית בריו 2016, אבל הוא יוכל לייצג את איי בהאמה הודות לאותו סעיף שאפשר לשחקן NBA אחר, אריק גורדון, לשחק בבהאמס הקיץ אחרי שלבש בעבר את מדי ארצות הברית.

סעיף 22 בתקנון פיב"א אמנם אוסר על שחקנים להשתייך לנבחרת מסוימת אחרי שייצגו מדינה אחרת בטורניר גדול, אבל הארגון רשאי לבצע תיקון לאותו סעיף אם השחקן המדובר מצטרף לנבחרת בהתפתחות והמעבר מוגדר ככזה שהוא "לטובת הכדורסל". כך, גורדון חבר לכוכבי ה-NBA שנולדו בבהאמס, דיאנדרה אייטון ובאדי הילד, והשלושה העניקו לנבחרת הזדמנות אמיתית להעפיל למשחקים האולימפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully