וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנעליים של לורנזו בראון, בגיל 19: בעל הבית החדש של נבחרת ספרד

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 20:42

חואן נונייס עזב את ריאל מדריד כדי לקבל דקות משחק, היה ל-MVP הצעיר ביותר בתולדות אליפות אירופה עד גיל 20, וכעת, בהיעדרם של בראון ורוביו, הוא מספק את הסחורה גם על הבמה הגדולה מכולן. קורבלאן: "הכל נראה פשוט אצלו, כאילו יש לו עיניים באיברים נוספים בגוף"

תקציר הניצחון של נבחרת ספרד על איראן/AP

ליורובאסקט 2022, התייצבה נבחרת ספרד ללא הרכז המוביל שלה, ריקי רוביו, אך עם תחליף לא רע בכלל - לורנזו בראון, שהוליך אותה לזכייה מתוקה במדליית הזהב. באליפות העולם הנוכחית היא שוב חסרה את רוביו, והפעם גם את בראון, כך שהקו האחורי נותר ללא רכז בכיר. בלית ברירה, החליט סרג'יו סקאריולו להעניק את המפתחות לנער בן 19, שבינתיים עומד בכל הציפיות.

מדובר בחואן נונייס, שגדל במחלקות הנוער של ריאל מדריד ובעונה שעברה סייע לאולם לזכות באליפות גרמניה. בזמן שהנבחרת הבוגרת של ספרד זכתה באליפות אירופה, נונייס הוליך את הנבחרת עד גיל 20 לזכייה ביורובאסקט, תוך שהוא הופך בגיל 18 ל-MVP הצעיר בתולדות הטורניר. הרכז המסחרר סיים עם ממוצעים של 11.6 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-4.9 אסיסטים למשחק ובהחלט נראה כמו הדבר הבא, אך מעטים האמינו כי הוא מסוגל לתפקד בצורה דומה גם על הבמה הגדולה מכולן.

מיטב מהלכיו מאליפות אירופה עד גיל 20 אשתקד

ובכל זאת - זה בדיוק מה שקורה בינתיים. נונייס פתח בחמישייה בכל שלושת משחקיה של ספרד, שלא התקשתה לרגע בשלב הבתים. במשחקו הראשון באליפות העולם סיים עם 3 נקודות, 5 ריבאונדים ו-8 אסיסטים מול חוף השנהב, לאחר מכן הבריק עם 13 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים מול ברזיל, לפני שקינח עם 5 נקודות ו-6 אסיסטים מול איראן. בסך הכל - 7 נקודות, 4.7 ריבאונדים (מקום שני בנבחרת אחרי ווילי הרננגומס) ו-6.3 אסיסטים (מקום ראשון בנבחרת ו-13 בטורניר) לערב עד כה.

"אנחנו סומכים עליו, הוא אחד מעמודי התווך של הנבחרת הזאת לעתיד", אמר סקאריולו. "חסרים לנו שני רכזים ותיקים, מה שעזר לו להגיע לכאן, אבל הוא מגיב. זה האיץ את ההתקדמות שלו. אין ספק שב-10-12 השנים הקרובות, נזדקק למנהיגות, צניעות והתשוקה שלו. אנחנו מתכוונים לבנות עליו. כולם יודעים מה דעתי עליו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן נבחרת ספרד סרג'יו סקאריולו עם חואן נונייס. רויטרס
קיבל את המפתחות. נונייס ועוזר המאמן לואיס גיל/רויטרס

בינתיים, הפך נונייס לשחקן השני הכי צעיר שפותח בחמישייה של נבחרת ספרד באליפויות העולם; לשחקן השני אי פעם שרושם 8 אסיסטים ו-0 איבודים בהופעת הבכורה שלו במונדובאסקט; ולספרדי שרושם הכי הרבה אסיסטים בהופעת הבכורה שלו באליפות.

אשתקד רשם 8.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים למשחק במדי אולם. "היה חשוב לי לעזוב את ריאל, באולם קיבלתי הזדמנות, דקות, סבלנות והחופש לטעות. זה היה טוב מאוד וסייע לי לקבל זימון לנבחרת", אמר. "אני לא מרגיש אחריות גדולה, אלא הזדמנות - אני כאן, בגיל כל כך צעיר, ומייצג נבחרת שזכתה בכל כך הרבה תארים".

"פשוט תהנה", אמר סקאריולו לנונייס לפני פתיחת הטורניר - וזה ניכר. הרכז הצעיר שהתחנך על סרחיו רודריגס ומילוש תאודוסיץ' נוהג לספק לא פעם מסירות מרהיבות. "אני מנסה ליהנות, בין אם אני משחק בשכונה או כאן", אמר נונייס. "אני מנסה להוריד מעצמי לחץ, כי כך אני משחק הכי טוב".

ביצועיו של נונייס באולם אשתקד

"הוא לא נכנס לנעליים של רוביו", הבהיר המאמן ערב האליפות, "אבל הוא כן יהיה הרכז שלנו בעתיד. הוא מוכשר מאוד, אבל עדיין חסר לו ניסיון ברמות הבינלאומיות. אני מרוצה מההתקדמות שלו, יש לו המון ביטחון והוא רוצה ללמוד, הוא רוצה להקשיב. אנחנו מבקשים ממנו להיות קצת יותר יעיל, ובינתיים הוא מתעלה על הציפיות. העונה הבאה תהיה חשובה מאוד עבורו". הרכז הצעיר, שמשך את שמו מדראפט ה-NBA של 2023, אמור להמשיך באולם גם בעונה הבאה, וככל הנראה להירשם לדראפט של 2024, שם הוא אמור להיות בחירת סיבוב ראשון ודאית.

חואן אנטוניו קורבלאן, שרשם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ספרד בגיל 17, אהב את מה שראה בינתיים: "הוא משחק בקלילות ותמיד נראה בשליטה, הכל נראה אצלו טבעי ופשוט. אלא אם משהו ישתבש, הוא הולך להיות שחקן גדול בספרד ובעולם כולו. הוא תמיד יודע איפה החברים שלו לקבוצה ואיפה היריבים, נראה שיש לו זוגות עיניים באיברים נוספים בגוף. הוא עושה כמעט הכל כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully