וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פ.ס.וו חזרה לליגת האלופות בסטייל, עלייה היסטורית של אנטוורפן

סגנית אלופת הולנד נקמה בריינג'רס עם 1:5 ביתי וכרטיס לשלב הבתים היוקרתי, אלופת בלגיה עלתה לראשונה בתולדותיה עם 1:2 באתונה. פ.צ. קופנהגן חלפה על פני ראקוב

דריבל, 29.8/עריכה: זיו שטיינר

תמונת העולות לשלב הבתים של ליגת האלופות הושלמה הערב עם עלייתן של פ.סוו איינדהובן, פ.צ קופנהגן ואנטוורפן והכל כבר מוכן להגרלה שתיערך מחר (חמישי, 19:00).

סגנית אלופת הולנד גברה 1:5 על ריינג'רס הסקוטית והשלימה 3:7 בסיכום המשחקים, אלופת דנמרק עלתה גם עם 1:1 ביתי מול ראקוב הפולנית בזכות ניצחון החוץ בשבוע שעבר והבלגים עם 1:2 באתונה השלימו ניצחון כפול על אלופת יוון והעפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה אי פעם.

פטר בוס, מאמן פ.ס.וו איינדהובן. Ian MacNicol, GettyImages
חזר לליגת האלופות. פטר בוס/GettyImages, Ian MacNicol

פ.ס.וו איינדהובן - ריינג'רס 1:5 (2:2 במשחק הראשון)

הנקמה של פ.ס.וו הושלמה. סגנית אלופת הולנד גם בשנה שעברה חזרה לאצטדיון פיליפס הביתי אחרי 2:2 באייברוקס בגלאזגו, אבל בעטה בדלי לעיני אוהדיה כאשר נכנעה לשער של אנטוניו צ'ולאק וראתה את ריינג'רס ממשיכה על חשבונה לשלב הבתים. הפעם זה הסתיים בצורה אחרת לגמרי, עם תבוסה מוחצת שהשיבה את פ.ס.וו לשלב הבתים אחרי ארבע שנות היעדרות ולהופעה 17 בתולדותיה, בעוד ריינג'רס פספסה את עלייתה השנייה ברציפות וה-12 בסך הכל.

איסמעל סייבארי היה היחיד שמצא את הרשת בדקה ה-35 ובכך הצליח להוריד את מפלס הלחץ בקרב ההולנדים עם שער יתרון יקר, אבל בדקה ה-53 האצטדיון כבר יצא מגדרו כאשר הקפטן לוק דה יונג בישל לסייבארי את השני שלו ושל פ.ס.וו. התשובה הסקוטית הגיעה במהרה עם שער מצמק של ג'יימס טראבנייר בדקה ה-64, אבל עוד יותר מהר הגיב דה יונג שהעניש בחלוף שתי דקות בלבד כשקבע 1:3. לחגיגה הצטרף גם מבשל השער לדה יונג, ג'ואי פירמן שבדקה ה-78 קבע 1:4 והסקוטים שאיבדו את הראש לחלוטין גם ספגו שער מביך למדי כאשר בדקה ה-82 קונור גולדסון ניסה למסור לשוער שלו, אבל פשוט גלגל לרשת וקבע את תוצאת הסיום.

עוד בוואלה!

לנצח בחוץ, בלי יתרון מהמשחק הראשון: התקדים שמכבי חיפה תידרש לקבוע

לכתבה המלאה
גיראנו קרק, שחקן אנטוורפן. TOM GOYVAERTS/BELGA MAG, GettyImages
החבורה של מארק ואן בומל בליגת האלופות לראשונה/GettyImages, TOM GOYVAERTS/BELGA MAG

א.א.ק אתונה - אנטוורפן 2:1 (1:0 במשחק הראשון)

אנטוורפן זכתה באליפות מטורפת בבלגיה באחד הפוטו-פינישים הגדולים, אבל רגע היסטורי לא פחות מבחינתה היא רשמה באתונה כאשר ניצחה 1:2 את א.א.ק והעפילה לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. אנטוורפן זכתה באליפות אחרי 66 שנה וכעת הפכה לבלגית השביעית שתשתתף בשלב הבתים של המפעל הכי יוקרתי הודות ל-1:2 דרמטי באתונה.

היוונים היו צריכים לנצח בשביל להעפיל שלב וניסו בכל כוחם למצוא את הפרצה ואת השער הראשון, אבל זה עלה להם ביוקר כאשר גיראנו קרק בדקה ה-73 כבש שער יקר שהעלה את אנטוורפן ליתרון. סרחיו ארוחו הארגנטיני אמנם איזן בדקה ה-80 והדרמה הגיעה לשיאה, אך בתוספת הזמן מישל-אנז' בליקווישה הכריע את ההתמודדות כשנותר לבדו מול השער והבקיע שער קל שהבטיח העפלה היסטורית של אנטוורפן. ליוואי גרסיה הפצוע נעדר מסגל א.א.ק, שתסתפק בליגה האירופית במקום להעפיל בפעם השישית לשלב הבתים היוקרתי ולראשונה מאז 2018/19.

בן לדרמן שחקן ראקוב. רויטרס
ראקוב ובן לדרמן פספסו עלייה היסטורית לליגת האלופות/רויטרס

פ.צ. קופנהאגן - ראקוב 1:1 (0:1 במשחק הראשון)

למרות מכת פציעות לא פשוטה בהתקפה, קופנהאגן עברה דרך מפרכת בליגת האלופות, כולל דו-קרב פנדלים דרמטי בפראג וגם במשחק האחרון לפני שלב הבתים היא סבלה ולא הצליחה לנצח, אבל תיקו ביתי בכל זאת הספיק לה כדי לחגוג הופעה שנייה ברציפות ושישית בסך הכל במפעל היוקרתי מכולם. בשבוע שעבר היא ניצחה 0:1 בפולין והיום עלתה ליתרון משער של דניס ואברו הסלובקי בדקה ה-35 שנתן את האות לחגיגות. ראקוב, שניסתה להדהים בפארקן ולהפוך לקבוצה השלישית בהיסטוריה של פולין שמגיעה לבמה המרכזית של אירופה, עוד הצליחה להשוות בדקה ה-87 משער של החלוץ לוקאש זבולינסקי, אבל השתיים נפרדו בתיקו והדנים שוב בשלב הבתים היוקרתי.

הדרגים המלאים

דרג 1: מנצ'סטר סיטי, סביליה, ברצלונה, נאפולי, באיירן מינכן, פריז סן ז'רמן, בנפיקה, פיינורד.

דרג 2: ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, אינטר, בורוסיה דורטמונד, אתלטיקו מדריד, ר.ב. לייפציג, פורטו, ארסנל.

דרג 3: שחטאר דונייצק, רד בול זלצבורג, מילאן, בראגה, פ.ס.וו איינדהובן, לאציו, הכוכב האדום בלגרד, פ.צ. קופנהגן.

דרג 4: יאנג בויז, ריאל סוסיאדד, גלאטסראיי, סלטיק, ניוקאסל, אוניון ברלין, אנטוורפן, לאנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully