וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 10 מיליון יורו כבר בכיס: המענקים של מכבי חיפה בליגה האירופית

הירוקים החמיצו את שלב הבתים בליגת האלופות, אבל גם במפעל המשני יוכלו לרשום רווח משמעותי. מענק העשור גדול יותר וכך גם האפשרות לצבור נקודות. הפירוט המלא

דריבל, 29.8/עריכה: זיו שטיינר

מכבי חיפה לא הצליחה לקבוע תקדים ולהיות הנציגה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות, לאחר שהפסידה הערב (שלישי) בשוויץ ליאנג בויז בגומלין הפלייאוף. למרות זאת, הקמפיין היבשתי יימשך עם שלב הבתים בליגה האירופית, המפעל המשני של אופ"א שאליו חוזרים הירוקים אחרי עשור.

מבחינה כלכלית, מדובר בקצת יותר ממחצית מסכום המענקים של ליגת האלופות, כאשר מענק העשור גבוה יותר לאור העובדה שיהיו בליגה האירופית לפחות 7-8 קבוצות עם ניקוד נמוך מזה של מכבי חיפה.

החלוקה:

5 מיליון יורו בעקבות ההדחה בפלייאוף האלופות

3.63 מיליון יורו על כניסה לבתי הליגה האירופית

1.32 מיליון יורו לפחות על מענק עשור

210 אלף יורו עבור כל נקודה בשלב הבתים

שחקני מכבי חיפה, צ'ארון שרי, דולב חזיזה. מאור אלקסלסי
למכבי חיפה תהיה אפשרות לצבור יותר נקודות/מאור אלקסלסי

ומה באשר לנקודות הדירוג? מכבי חיפה הוסיפה למאזנה שלוש נקודות עד כה, בעצם ההעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית. כל ניצחון מעתה יעניק לה עוד שתי נקודות דירוג ותיקו יהיה שווה נקודה. בעונה שעברה, למשל, צברה שש נקודות: ארבע עבור העלייה (כניסה לליגת האלופות שווה יותר) ושתיים בעקבות הניצחון הביתי על יובנטוס.

אם תגיע שוב לשש נקודות, במאזנה בעונה הבאה יהיו 19 נקודות דירוג, דבר שיכול להקל עליה ולהציבה כמדורגת בהגרלות המוקדמות. בעונה הבאה בכל מקרה הנציגה הישראלית בליגת האלופות תתחיל את דרכה בסיבוב המוקדמות השני, לאור השינויים במפעל.

הניקוד הזה גם מסייע לישראל, שנאבקת על המקום ה-15 בדירוג הליגות של אופ"א. אם תתפוס אותו עד תום העונה האירופית, אזי ב-2024/25 יהיו לנו שתי נציגות במוקדמות ליגת האלופות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully