וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארו טפרי: "אתמול עדיין לא האמנתי שזכיתי. המטרה הבאה? פריז"

רץ המרתון שרשם הישג אדיר עם מדליית הכסף באליפות העולם, זכה לקבלת פנים חמה בישראל: "בקילומטר ה-41 ראיתי שאני קרוב ונתתי הכול". מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי: "רוצים להתחרות במשחקים האולימפיים על המדליות, לא רק להשתתף"

מארו טפרי, סגן אלוף העולם בריצת מרתון ויתר המשלחת הישראלית לאליפות העולם באתלטיקה/עריכה: שירן גולן

אחרי ההישג העצום, נחת היום (שני) סגן אלוף העולם מארו טפרי בישראל, בצוותא עם יתר המשלחת הישראלית לאליפות העולם באתלטיקה. רץ המרתון זכה לקבלת פנים חמה בנתב"ג, מלווה בחברו איימרו עלמיה, שהגיע למקום ה-20 באותה ריצה, וגם בלונה צ'מטאי סלפטר שסיימה רביעית בריצה המקבילה אצל הנשים ובבלסינג אפריפה, שלא הצליח להעפיל לחצי הגמר בריצת 200 מטר.

מיד לאחר הנחיתה ענו הספורטאים לשאלות במסיבת עיתונאים חגיגית ומארו טפרי הודה על התמיכה: "אני מתרגש מהמעמד הזה וגאה לייצג את ישראל, אתמול זה בא לידי ביטוי כשזכיתי במדליית הכסף על במה מאוד גדולה. אני מקווה להמשיך להתקדם והמטרה הבאה היא פריז. אני מודה לתומכים שלי, לספונסרים, לאיגוד ולאגודה שלי, אגודת מכבי תל אביב. יש לכם חלק גדול בהצלחה שלי ולא הספקתי לענות לכולם, קיבלתי המון אהבה ואני רוצה להודות לכולם".

עוד אמר טפרי: "הייתי אתמול עוד מבולבל, לא האמנתי שזכיתי. הדבר הראשון שעשיתי בבוקר היה לפתוח את התיק ולראות את המדליה - ואז האמנתי שבאמת השגתי את זה. נתמקד עכשיו בהתאוששות מהמרתון וקצת להיות עם המשפחה ולנוח, אחר כך המאמנים יישבו איתנו ונתכנן את העונה. המטרה היא פריז, אבל יהיו באמצע עוד תחרויות. בקילומטר ה-41 כבר הבנתי שאני מתקרב למקום השני ונתתי את כל מה שיש לי, ראיתי שאני מתקרב אליו בכל צעד ושהוא נחלש. ב-300 המטרים האחרונים ראיתי שאני ממש שם ונתתי את מה שיש. גם נפלתי בעצירת מים, אבל לא התייחסתי לזה והריכוז שלי היה רק לעקוף כמה שיותר רצים ולהיות בטופ".

רץ המרתון מארו טפרי, סגן אלוף העולם. דני מרון
קבלת פנים חמה בנתב"ג. טפרי/דני מרון

מי הוא ספורטאי השנה?

בלסינג אפריפה
שגיא מוקי
ארטיום דולגופיאט
אופיר חיים
דניאל פרץ
מארו טפרי
58712 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שחר טיבי
קטי ספיצ'קוב
אנסטסיה גורבנקו
לונה צ'מטאי
43451 משתתפים

בפתח מסיבת העיתונאים יו"ד איגוד האתלטיקה גל לוי בירך: "אנחנו מרוגשים ונרגשים להיות פה ברגע הזה, רגע שהוא שיא של מגמה שהתחילה לפני מספר שנים וממצבת את האתלטיקה הישראלית ובראשה הריצות בארוכות מהמובילות באירופה ובעולם. היום אנחנו יודעים להגיד בגאון 'ברוכים הבאים למעצמת האתלטיקה הישראלית האירופית והעולמית'. החבר'ה האלו עשו עבודה מופלאה וייצגנו אותנו על הבמה המרכזים בעולם. המטרה שלנו בפריז היא להתחרות על המדליות ועל המקומות הראשונים, לא רק להשתתף".

לונה צ'מטאי סלפטר, שישבה עם הבן שלה הצעיר במסיבת העיתונאים, הוסיפה אחרי שסיימה במקום הרביעי המרשים: "הילד שלי אמר לי ביום שישי לא לוותר אף פעם. אחר כך ראיתי ושמעתי את כל הישראלים ששרים לי 'לונה, לונה' והמשכתי לרוץ עד הסוף ולא משנה מהו המקום שבו אני מדורגת. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה, קיבלתי המון הודעות, ולברך את מארו שאני מאוד גאה בו. אנחנו צריכים להישאר חזקים לקראת פריז ולהמשיך להתקדם".

מארו טפרי, סגן אלוף העולם בריצת מרתון ויתר המשלחת הישראלית לאליפות העולם באתלטיקה. דני מרון
התרגשות גדולה בנתב"ג/דני מרון

המדלייה של טפרי היא החמישית בהיסטוריה של הספורט הישראלי באליפויות העולם באתלטיקה. הקופץ במוט לשעבר אלכס אברברוך זכה בארד ב-1999 ובכסף כעבור שנתיים. חנה קנייזבה מיננקו זכתה במדליית הכסף ב-2015 בקפיצה משולשת ובשנה שעברה במרתון לנשים הייתה זו לונה צ'מטאי סלפטר שזכתה במדליית הכסף.

  • עוד באותו נושא:
  • מארו טפרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully