וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי יסדר? בית"ר ירושלים שוב מקווה שאבוקסיס יעשה קסמים

28.8.2023 / 13:00

אחרי מכירות של הכוכבים וחיזוק שמתעכב, מחזיקת הגביע שוב מסתמכת על המאמן ונוסחת "יוסי יסדר". הערב (20:00, ספורט1) היא פותחת עונה עם השוער הטוב בליגה וחלוץ צעיר שמקבל צ'אנס גדול

תקציר הפסדה של בית"ר ירושלים 4:1 לפאוק סלוניקי במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

כ-15 אלף אוהדים אמורים ללוות את בית"ר ירושלים למשחק פתיחת העונה נגד הפועל חיפה, הערב בבלומפילד (שני, 20:00, ספורט1). עניין רב יש, אבל אופטימיות דווקא לא. בית"ר תתייצב למשחק בסגל מאוד חסר ורחוק מלהיות סגור ושחקן ההתקפה היחיד יהיה נהוראי דבוש, שגם יפתח. על הנייר - תנאי פתיחה קשים.

ההגעה למחזור הראשון בסגל חסר היא תוצאה של קיץ לא טוב שעבר על בית"ר ירושלים. דנילו אספרייה ויון ניקולאסקו נמכרו, טרזייה תומא רוצה לעזוב ולא מהווה חלק מהסגל ומנגד לא הגיע אף שחקן שיכול לשדרג את הקבוצה בשלב זה. כאשר השחקנים שהיו מעורבים ב-70 אחוז משערי הקבוצה לא בתמונה ובינתיים אין להם מחליפים, אין פלא שהפסימיות גדלה.

בסיטואציה הנוכחית בבית"ר ירושלים מסתמכת על פרד פריידיי, אבל מאז המשחק בטדי נגד פאוק סלוניקי, החלוץ לא עשה מאמצים לסייע בהכשרתו למשחק הערב ויש אכזבה גדולה מהתנהלותו. פריידיי הוא טיפוס לא פשוט - בקושי אומר "בוקר טוב" לאנשים, כולל שחקנים ולא מכבד יותר מדי אנשים בצוות הרפואי. אדם לא ברור שנכון לשלב זה בית"ר והעונה שלה תלויים בו, וכשהוא איננו אין חוד התקפה.

יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
אחרי עוד קיץ קשה, הכול שוב על הכתפיים של אבוקסיס/מאור אלקסלסי

בית"ר תצרף שלושה שחקנים עד תום החלון ב-20 לספטמבר, אך עד שזה יקרה, לפחות בשני המשחקים הראשונים, הערב נגד הפועל חיפה ובמחזור הבא באשדוד, הקבוצה פשוט תצטרך לעמוד טוב ןלנסות "לגנוב" נקודות. אם שחקנים אומרים שתיקו הערב זאת תוצאה לא רעה, זה אומר הכול על המצב בו הקבוצה פותחת עונה. מצד שני, יוסי אבוקסיס עבר כל כך הרבה סיטואציות בקריירת האימון שלו וביחד עם הקהל שיתמוך הוא גם מסוגל להוציא יותר.

למעשה, התקוות של בית"ר כעת ובמהלך העונה הזאת הן שאבוקסיס ימשיך לעשות קסמים. ימצא שחקנים שימלאו המקום של ניקולאסקו ואספריה, יחבר אותם לקבוצה ויצליח לעשות פלייאוף עליון כשהוא מתחיל עונה במינוס 4 נקודות. תרבות ה"יוסי יסדר" בבית"ר ירושלים הפכה לעובדה מוגמרת, וזאת אולי הסכנה הכי גדולה של הקבוצה הזאת, ששוב עברה קיץ ללא בנייה נכונה ובריאה.

עוד בוואלה!

"מגרדים פה הרכב, גם נקודה תהיה בסדר": בית"ר מוטרדת לפני הפועל חיפה

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, נהוראי דבוש לפני עומר אגבדיש, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ינצל את ההזדמנות? דבוש/ברני ארדוב

לאור המצב, השחקן הכי חשוב של בית"ר בשלב הזה ואולי בעונה כולה הוא מיגל סילבה. לאחר עזיבת דניאל פרץ ועומרי גלזר, הפורטוגלי הוא אולי השוער הטוב בליגה. מדובר ביתרון אמיתי לבית"ר, והיא תצטרך אותו במיטבו כדי לפתוח את העונה כמו שצריך, במיוחד כשיש לא מעט בעיות במשחק ההגנה בשלב זה.

ומה בצד השני של המגרש? נהוראי דבוש יפתח הערב בחוד. סביר להניח שרוב אוהדי בית"ר אפילו לא מזהים אותו, אבל הוא מקבל צ'אנס גדול. בעונת 96\95, משחקו הראשון של יוסי אבוקסיס כשחקן בית"ר היה נגד הפועל חיפה בטדי. התוצאה לקראת הסיום הייתה 1:1 ואלי כהן השריף החליט לבצע חילוף.

לימים סיפר השריף: "רצינו לנצח, הסתכלתי אחורה לספסל והיה לי רק את סער סעדו, שאפילו לא בטוח שמתאים לרמה, אבל זרקתי אותו למשחק. הוצאתי את אבוקסיס, יוסי כעס וזרק את הג'ריקן, היה עצבני. אבל סעדו נכנס בדקה ה-87 והבקיע גול ניצחון בדקה ה-89. לפעמים עוד שחקן התקפה שיעמוד שם זה מה שעושה את ההבדל".

סער סעדו באמת לא היה ברמה של בית"ר ירושלים ולא היה חלק ממנה לאורך זמן רב. לנהוראי דבוש יש אפשרות להיות הערב הסער סעדו של המשחק ההוא ואולי להמשיך ולהוכיח שהוא כן ראוי להיות חלק מבית"ר ירושלים גם אחרי שהסגל יושלם. הוא מקבל צ'אנס שהרבה חולמים עליו ויכול לסיים אותו כגיבור הערב, אסור לו לפספס את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully