וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלב האחרון, הרוכב של ישראל פרמייר טק איבד את החולצה הצהובה

מתיאו ריקיטלו, הרוכב של ישראל פרמייר טק המתחרה בטור דה אווניר עם נבחרת ארה"ב, הוביל לפני תום המרוץ, אך רומיאו דל טורו המקסיקני פתח פער בשלב האחרון, ניצח וריקיטלו איבד את החולצה הצהובה. בנבחרת הישראלית אופטימיות: "פרצנו דרך"

מתיאו ריקיטלו. נועה ארנון,
מתיאו ריקיטלו/נועה ארנון

סצינת הסיום בטור דה אווניר היתה מהרבה בחינות שוברת לב: מתיאו ריקיטלו, הכוכב הצעיר של ישראל פרמייר טק שרוע על האספלט , שבור ודומע מהדרמה שהסתיימה בהחמצה של הנצחון הגדול בחייו.

אבל לא הרחק משם, למעשה כמה עשרות מטרים בלבד במתחם הקבוצות באלפים , נראו חיבוקים וחיוכים בקרב ששת הרוכבים הצעירים הישראלים של אותה קבוצה - ישראל פרמייר טק - שסיפקו הופעת בכירה יוצאת מן הכלל בבבכורה שלהם בטור.

נתחיל בריקיטלו: המטפס האמריקני בן ה 22 ידע ערב הזינוק לשלב האחרון שהיא עלול למצוא את עצמו בצרות, עם נבחרת אמריקנית שהתקשתה מאד לסייע לו בעליות והותירה אותו חשוף ובודד. "המשחק לא גמור" אמר אתמול כאשר החזיק 54 שניות יתרון בתום השלב השמיני. והוא ידע מה הוא מנבא.

היום, כחצי קילומטר לקראת סיום עליית הענק באמצע השלב בן מאה הקילומטרים, לקראת פסגת הקול דה לסאר, התקיף אותו יריבו העיקרי, המכסיקני דל טורו. ריקיטלו לא הגיב וכמה מאות המטרים של פער שהשיג המכסיקני הלכו ותפחו בירידה. ריקיטלו איבד בסיום 40 הקילומטרים במורד, קרוב לשתי דקות. היא עוד ניסה לצמצם את הפער בעליה הבאה, ונתן כל מה שיכול, אבל המשחק אכן נגמר והוא סיים 2:52 אחרי המנצח וגלש למקום הרביעי. אבל הוא מסיים כאן עם הישג נהדר - נצחון מדהים בנג"ש בעליה , הובלת המירוץ במשך 4 שלבים, והכרה כאחד הרוכבים הצעירים המבטיחים בעולם היום. "אני מאוכזב מאד כמובן " אמר אחר כך. "מצאתי את עצמי קצת מבודד , זה ברור אבל למען האמת, לא היו לי רגליים היום (תרגום : הרגשתי חלש)".

ועכשיו ולנבחרת ישראל: "פרצנו כאן דרך", סיכם הספורט דירקטור של הנבחרת אביעד יזרעאל. יש ראיות לכך בשפע: 3 תוצאות טופ 5 ועוד תוצאת טופ עשר בתשעת שלבי המירוץ כאשר בכמעט כל שלב היה לנבחרת "רוכב תורן" שנלחם עם הרוכבים הטובים בעולם מקדימה. אין ספק שנדב רייסברג, ההחתמה החדשה של ישראל פרמייר טק, היה הרוכב הבולט בנבחרת עם יכולות טיפוס שהדהימו גם אותו. רייסברג סיים במקום ה 20 הכללי כשהוא מקדים עשרות כשרונות עולמיים. "אני מכוון עכשיו להופעה בטור דה פראנס בעונה הבאה" אצר רייסברג. "הראיתי מה אני יכול בטור דה פראנס לצעירים כאן, ואני בטוח שאוכל לעשות זאת בטור האמיתי".

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully