וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מחויבים ב-150 אחוז, ננסה לחולל סנסציה"

רגע לפני שנבחרת ישראל תארח בפעם הראשונה את אליפות אירופה בכדורעף, איליה גולדרין, אחד הליגיונרים המובילים של הנבחרת, מבקש את תמיכת הקהל: "הגב שלכם חשוב לנו". איפה וכמה זה יעלה? הפרטים בפנים

איליה גורדין. יחצ,
מאמין ביכולת. איליה גולדרין/יחצ

אחרי ששיחק בכל הקבוצות הבכירות של הכדורעף הישראלי, יצא איליה גולדרין, לפני שנתיים לשחק בקבוצת נאפלס בשוויץ. העונה הוא יעבור לשחק בבונדסליגה בגרמניה ב- הליוס גריזליס גיזן של מאמן הנבחרת איתמר שטיין. במדים הכחולים לבנים של הנבחרת גולדרין חלק משמעותי כבר למעלה מ-10 שנים.

"לא צפוי לנו טיול בפארק באליפות אירופה אך הכול אפשרי", אומר גולדרין, 28, 196 ס"מ, רגע לפני צאת אליפות אירופה בכדורעף לדרך (שידור ישיר בחבילת ערוצי ספורט1), "השאיפה שלנו היא להגיע למקום הרביעי שממנו עולים לשלב הבא. יש המון נבחרות טובות בבית, חלקן אלופות אירופה ואנחנו יחד עם הקהל הישראלי האדיר יכולים לעשות את הבלתי ייאמן ולעלות לשלב הבא".

"צריכים רוח גבית"

השבוע היכל שלמה בתל אביב ישלים את הפיכתו להיכל כדורעף בסטנדרטים בינלאומיים ויארח בפעם הראשונה את אליפות אירופה לכדורעף גברים. הבאת האליפות לישראל לא הייתה פשוטה ומגיעה ביוזמת איגוד הכדורעף הישראלי, משרד התרבות והספורט וקבוצת קומטק. ביום שלישי ה-29.8 תצא לדרך האליפות בהשתתפות הנבחרת הגדולות ביותר ביבשת ובניהן האלופה האולימפית המכהנת צרפת, טורקיה, יוון, פורטוגל, רומניה ונבחרת ישראל כמובן. ארבע הנבחרות הראשונות מכל בית יעפילו המשך הטורניר שיתקיים בחודש ספטמבר באיטליה. אליפות אירופה לגברים בכדורעף תיערך בין התאריכים 29.8 ל-5.9 ומכירת הכרטיסים בעיצומה. הכרטיסים מוצעים במחירים נוחים של בין 50 ל-80 שקלים ליום משחקים כאשר תינתן הנחה של 50 אחוז לסטודנטים, חיילים ונוער מתחת לגיל 18.

"לשחק באליפות אירופה עבורי זאת התחרות הכי גדולה שהשתתפתי בה אי פעם. אני עשור בנבחרת והספקתי להשתתף בהמון טורנירים ותחרויות באירופה כמו פרונט ליד והשתתפתי כמעט בכל קמפיין למוקדמות אליפות אירופה ועכשיו בשבילי לשחק באליפות אירופה זה חלום במיוחד שזה קורה בארץ. מרגש", הוא מספר וקורא לקהל הישראלי לבוא בהמוניו, דווקא בשבוע האחרון של אוגוסט, ליהנות מאירוע ספורט שהוא חוויה לכל המשפחה, "בואו לתת לנו את הרוח הגבית שמגיעה לנו כדי שאנחנו נעמוד במטרה שלנו לעלות שלב. אתם, האוהדים, הכוח שלנו לניצחון, ככל שיגיעו יותר אנשים לעודד את הנבחרת הישראלית לנו יהיה יותר כוח והשראה לנצח את שאר הנבחרות אחרות. אליפות אירופה בכדורעף זאת חוויה מדהימה, רמה כזאת של כדורעף לא נראה עוד בארץ, הזמנות חד פעמית לפגוש את הנבחרות הגדולות של אירופה".

נבחרת ישראל בכדורעף. יחצ,
יעמדו במשימה? שחקני נבחרת ישראל/יחצ

הנבחרת הישראלית מוכנה לאליפות? נוכל לעשות סנסציה בכדורעף כפי שעשו הנבחרות הצעירות בכדורגל והכדורסל בקיץ האחרון?

"הנבחרת נראית ממש טוב, מקצועית, חברית ומנטלית. אנחנו עובדים על זה במרץ כבר חודשיים- שלושה. אימונים קשים מאוד באופן רציף וגם עברנו שני מחנות אימונים, אחד במרוקו ואחד במונטנגרו, עשינו הישגים גם שם מול הקבוצות שלהם. הנבחרת מגובשת משחקנים בליגה הישראלית, מליגות שונות באירופה וגם במכללות בארה"ב. השחקנים מחויבים ב150% לנבחרת ונותנים את המקסימום כדי לעשות הישג יוצא דופן באליפות".

יצאת לשחק בחו"ל לפני שנתיים, בהתחלה בשוויץ והשנה תעבור לשחק בגרמניה, קיים הבדל ברמות המשחק בין ישראל לאירופה?

"בחלק מהמקומות כן, שוויץ מאוד דומה ברמת המשחק לישראל, אבל עדיין אירופה מתוקצבת יותר. רמת המשחק ואיכות הקבוצה גבוהה אבל לא בהרבה מאיתנו. השנה אשחק בבונדסליגה, מדובר ברמה אחרת ממה שרואים בארץ, בין הליגות הטובות באירופה".

איך זה לחיות כשחקן בחו"ל כל כך הרבה שנים?

"קשה וכיף באותה המידה. קשה מהבחינה האישית, אתה רחוק ממשפחה, חברים, רמת חיים שונה מישראל, קשה להגיע למדינה שאתה לא מכיר בה כלום והכל חדש, אתה בעצם מתחיל מאפס. בדרך אתה מסתגל, לומד דברים חדשים, משפר את האנגלית, רמה מקצועית אחרת וגם שפה מקצועית אחרת. אתה חי עם אנשים שאתה פשוט מכיר שם, חברים חדשים, קשרים חדשים הכל פשוט חדש לך".

"משקיע 100 אחוז בכדורעף, אין לי משהו אחר"

כל היום שלך נע סביב כדור עף? אתה ממש עובד בספורט בשונה מישראל/

"נכון. אני משקיע 100% בכדורעף, אין לך משהו אחר. למי שרוצה קיימת האפשרות לאמן במחלקת הנוער במועדון, אבל אני מעדיף להשקיע השנה את כל המאמצים שלי נטו בכדורעף ולהצליח יחד עם המועדון ואיתמר שטיין שמאמין בי".

מה אפשר לומר לילד או ילדה שיקראו את הכתבה, היית ממליץ לשחק כדורעף?

"דבר ראשון ספורט הוא דבר חשוב וחיוני לנו, אני ממליץ מאוד על כדורעף ובכללי כל אחד והספורט שהוא אוהב. הנקודה החשובה ביותר היא להיות בתנועה ולדבוק במה שאתה אוהב לעשות. אני מזמין את הילדים והילדות שקוראים את הכתבה להגיע לצפות באליפות אירופה כדי לעודד ולתמוך בנבחרת, חוויה חד פעמית שעוד לא הייתה בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורעף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully