וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלקיק שנייה מהפודיום: ההישג המרשים של נדב רייסברג

רייסברג כמעט הגיע לפודיום וסיים רביעי בשלב החמישי של טור דה אווניר: "ההופעה האיכותית ביותר מעולם של רוכב ישראלי במירוץ הררי"

נדב רייסברג. יחצ,
נדב רייסברג/יחצ

נבחרת ישראל ובמיוחד הכוכב העולה שלה נדב רייסברג לא מפסיקים להפתיע - כולל את עצמם.

היום משיג רייסברג בצרפת את התוצאה האיכותית בקריירה שלו - ומסיים במרחק חלקיק שניה מהפודיום בשלב החמישי של טור דה אווניר, מירוץ הנבחרות הצעירות היוקרתי והאיכותי בעולם האופניים. כמה איכותי? הספורט דירקטור של הנבחרת אביעד יזראל הגדיר את ההופעה של רייסברג בן ה-22 "כאיכותית ביותר מעולם של רוכב ישראלי במירוץ הררי. נדב התמודד היום עם כוכבי אופניים בין לאומיים בהתהוות - ונתן להם פייט עד הפיניש בלי רגשי נחיתות".

ההישג הזה מגיע בדיוק יממה לאחר שרייסברג סיים שמיני בשלב הרביעי שהסתיים אף הוא בעליות. בסיום השלב אתמול הצהיר רייסברג שהוא מאוכזב והיום התברר עד כמה האמירה הזו לא היתה העמדת פנים.

נדב רייסברג. יחצ,
נדב רייסברג/יחצ

השלב בן 140 הקילומטרים היום במרכז צרפת החל בבריחה, עם הספרינטר הישראלי עודד קוגוט. רייסברג פיספס את הבריחה וקיבל זאת קשה, חושש שהבריחה לא תיתפס והיא יאבד הזדמנות להלחם על נצחון : "אני מרגיש אש אבל הכל אבוד" אמר ביאוש לדירקטור יזרעאל כשנסוג לרכב הליווי. אבל אביעד מיהר להרגיעו . "רק תהיה מוכן לרגע שהבריחה תיתפס."

וזה בדיוק מה שקרה. אחרי שהבריחה עם קוגוט ( הופעה אמיצה למרות שידע שאין לו סיכוי בעליות האחרונות ) נתפסה כ 20 קילומטר לסיום , החל מרדף בקצב אדיר אחרי הספרדי איוון רומאו וכמה רוכבים חזקים אחרים. בעוד רוב הפלוטון נכנע לקצב, התברר מהר מאד שנדב מצליח להשאר עם הטובים ביותר בשתי העליות. בנקודה זו היא אפילו הפתיע את עצמו :

"המרדף הזה הוציא ממני מספרים ועוצמות שלא הכרתי עד עכשיו" סיפר. בגלישה האחרונה לקו הסיום הוא ניצל את עליונותו הטכנית בירידות וסגר את הפער מהרוכבים לפניו במהירות. המנצח הספרדי סיים הפער של כמאתיים מטר אבל נדב עקף נספר רוכבים בפיניש והחמיץ את המקום השלישי על חוט השערה . "זו התוצאה האיכותית ביותר שלי עד היום" אמר , אבל כרגיל אצלו , לא שכח להוסיף: "אבל אני רוצה כבר להרגיש איך זה לסיים ראשון".

רייסברג רושם טופ 10 מספר 5 לנבחרת ישראל בבכורה שלה במירוץ המכונה "הטור דה פראנס של הנבחרות הצעירות".

לטור נותרו עוד שלושה ימים וארבעה שלבים עד לסיום - כולם שלבים הרריים בהרי האלפים.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully