וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מון וקנדי חלקו זהב בקפיצה במוט, ורהולם זכה, אינגבריגטסן הופתע

שתי הקופצות קבעו את תוצאת השנה והוכתרו יחד לאלופות העולם. הנורבגי קטף זהב ב-400 משוכות, בן ארצו שוב הופתע ב-1,500, פאולינו עם הזהב ב-400

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.8/ספורט1

יומה החמישי של אליפות העולם באתלטיקה 2023, הנערכת בבודפשט, הונגריה, הכתיר הערב (רביעי) חמישה אלופים נוספים, כשבמוקד עמדה תחרות נפלאה בקפיצה במוט אצל הנשים עם זהב כפול. ג'וש קר הבריטי הפתיע את האלוף האולימפי יקוב אינגבריגטסן בריצת 1,500 מטר, אבל קרסטן ורהולם בכל זאת הביא זהב אחד לנורבגיה ב-400 מטר משוכות. מריליידי פאולינו זכתה בזהב ב-400 מטר נשים.

קייטי מון קופצת במוט אמריקאית. רויטרס
איזו דרמה. קייטי מון/רויטרס

קפיצה במוט, נשים

אולי התחרות הכי איכותית עד כה באליפות העולם, בסופה שתי קופצות התחלקו בזהב עם תוצאת השנה בעולם. לא פחות משש מתחרות הגיעו לגובה של 4.80 מטר ונלחמו על המדליות, ביניהן האלופה הקודמת קייטי מון שהתקשתה לפני כן ב-4.65 ואז עברה בקלות 4.80 וגם 4.85. נינה קנדי האוסטרלית הייתה היחידה שנתנה לה פייט ב-4.85 ועברה לאחר מכן גם 4.90 בקפיצה השלישית כדי לשפר פעמיים את השיא הלאומי, אבל מון הצליחה לעשות בדיוק אותו דבר ובגובה הבא (4.95) שתיהן כשלו פעמיים והחליטו לחלק את התואר. ווילמה מורטו מפינלנד לקחה את הארד.

עוד בוואלה!

המהירה בתבל: שקארי ריצ'רדסון הדהימה בגמר 100 נשים באליפות העולם

לכתבה המלאה
קרסטן ורהולם, רץ נורבגי, אלוף העולם ב-400 מטר משוכות. רויטרס
אלוף עולם בפעם השלישית. קרסטן ורהולם/רויטרס

400 מטר משוכות, גברים

קרסטן ורהולם השיג תיקון להופעה הרעה ביוג'ין וזכה בזהב שלישי בקריירה באליפויות העולם. שיאן העולם נראה עייף לפני המשוכה האחרונה, אבל אז הגביר ורשם ניצחון משכנע עם זמן של 46.89 שניות. קיירון מקמסטר עשה היסטוריה עבור איי הבתולה כשסיים שני עם 47.34 ותיקן לעצמו אחרי שהיה רביעי פעמיים באליפויות העולם (דוחא 2019 וטוקיו 2021). הוא הותיר את ריי בנג'מין האמריקאי עם הארד, אחרי שלקח את הכסף בשנה שעברה. האלוף מיוג'ין, אליסון דוס סנטוס הברזילאי, הגיע רק חמישי.

ג'וש קר רץ בריטי לפני יקוב אינגבריגטסן רץ נורבגי. רויטרס
שוב ראה גב של בריטי. יקוב אינגבריגטסן מאחורי ג'וש קר/רויטרס

1,500 מטר, גברים

ג'וש קר הבריטי הימם את האלוף האולימפי, יקוב אינגבריגטסן. הנורבגי היה הפייבוריט לזכייה, אבל כמו באליפות הקודמת ביוג'ין נכנע לבריטי. אז זה היה ג'ייק וייטמן והפעם קר, שתפס את ההובלה לפני הפנייה האחרונה והפך לאלוף החדש עם 3:29.38 דקות - תוצאת השנה מבחינתו. אינגבריגטסן הסתפק במדליית הכסף עם 3:29.65 דקות ואיתו על הפודיום בן ארצו נארבה גיליי נורדאס שסיים שלישי.

מריליידי פאולינו, רצה הרפובליקה הדומיניקנית. רויטרס
הסגנית הפכה לאלופה. מריליידי פאולינו/רויטרס

400 מטר, נשים

מריליידי פאולינו ניצלה את היעדרותה של האלופה הקודמת שוני מילר אויאבו ושדרגה את מדליית הכסף מיוג'ין (וטוקיו) לזהב בבודפשט. הרצה מהרפובליקה הדומיניקנית דהרה בגמר לשיא אישי ולאומי של 48.76 שניות והקדימה בכמעט שנייה את נטליה קצ'מארק מפולין ואת סאדה וויליאמס שהביאה מדליית ארד לברבדוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully