וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמחים להיות המועדון הראשון שמנגיש כדורעף לילדים על הרצף"

במועדון הכדורעף הפועל כפר סבא הקימו, בשיתוף עמותת אלו"ט וקבוצת ח.י., קבוצת כדורעף לילדים ובני נוער על הרצף: "מכיוון שזה ענף ללא מגע, הילדים מוצאים בו חיבור גדול"

ילדים אוטיסטים. ShutterStock
פעילות מבורכת לילדים על הרצף. אילוסטרציה/ShutterStock

פעילות ספורטיבית היא אמצעי נהדר עבור ילדים על הרצף כדי להקל עליהם. במועדון הכדורעף הפועל כפר סבא לקחו את זה צעד אחד קדימה ובשיתוף עמותת אלו"ט וקבוצת ח.י. הקימו קבוצת כדורעף לילדים ובני נוער על הרצף, שמתאמנים יחדיו, לומדים את רזי המשחק ובעיקר נהנים.

מדובר במסגרת של ילדים וילדות מגילאי היסודי ועד התיכון, שמגיעים לא רק מכפר סבא והוד השרון, אלא מכל אזור מרכז הארץ (פ"ת, ר"ג) על מנת להנות מחוויית המשחק, לתפוס את הכדור ולזרוק, ליפול ולקום, וכל זאת סביב הרשת והכדור. בשלושת החודשים האחרונים הגיעו מידי שבוע לאימונים באולם "בר לב" בכפר סבא 15 ילדים/ות על הרצף בתפקוד בינוני-גבוה, בציפייה גדולה לפגוש חברים חדשים ולהרחיב את המעגל החברתי שלהם דרך הפעילות הספורטיבית. לאט, לאט ובקצב שלהם הפכו לקבוצה מסודרת עם תלבושת אחידה ותוך כדי תנועה חשו יותר בטחון עצמי, תחושת שייכות, העצמה והרגשה שהם חלק ממשהו גדול.

"אנו בהפועל כפר סבא שמחים להיות מועדון ראשון בארץ שמנגיש את משחק הכדורעף לילדים על הרצף", אמרה מנכ"לית מועדון הפועל כפר סבא טל טייכנר, שהוסיפה: "אני רואה את השילוב החברתי כערך עליון. הכדורעף הוא ענף ללא מגע ולכן הילדים המדהימים הללו מוצאים בו חיבור גדול. אני מודה לקבוצת ח.י. ולאלו"ט על שיתוף הפעולה, הזכות היא שלנו".

להיות מודע לגוף

אחת התופעות האופייניות לילדים על הרצף הוא בחוסר היכולת להיות מודע לגופך, או לעמוד קרוב לילדים אחרים. אבל לכדורעף חוקים משלו. העובדה שמדובר בספורט ללא מגע פיזי, כשרשת חוצצת בין שתי הקבוצות, מגבירה אצלם את הבטחון העצמי.

את האימונים בקבוצת הילדים על הרצף מעביר הדר אפרת, מאמן מוערך שמשמש גם כעוזר מאמן קבוצת הגברים הבוגרת מליגת העל במועדון הפועל כפ"ס. בטרם יצא לדרך, אפרת עבר הדרכה על הנגשת המשחק לילדים על הרצף, תוך דגש על טיפול רגשי בילדים.

"זו פעם ראשונה שאני מתנסה בעבודה עם ילדים על הרצף, ואימון כזה דורש הכנה רבה. כל אימון עבורי זו הרפתקה, אתה לא יודע למה לצפות, כמו רכבת הרים" סיפר הדר אפרת. "מתכונת האימון מתוכננת מראש, אבל צריך לדעת להיות יצירתיים ולזרום עם הילדים על מנת ליצור אצלם גירוי ללמידה, לאתגר אותם, והחשוב מכל שתהיה להם תחושת הצלחה ומסוגלות".

אפרת לומד תוך כדי תנועה לתקשר עם הילדים. "בהתחלה רוב הילדים התביישו וחששו מאינטרקציה עם חבריהם או מהכדור. עם הזמן הם קיבלו ביטחון והיום איך שהם מגיעים לאימון, ישר הם משחקים עם הכדור יחד או לחוד ומאוד נהנים, ואף יוצרים קשרים חברתיים מעבר לשעות האימון".

הדר אפרת. יחצ,
בהתחלה הילדים התביישו, אחר כך קיבלו ביטחון. הדר אפרת/יחצ

אפרת מרגיש שבשלושה חודשים של אימונים משותפים, החיבור בין הילדים הוא מדהים. "היום אני חש סיפוק גדול כשאני רואה איך הם הפכו לקבוצה מסודרת שמשחקת כדורעף בתחושה של שייכות. זה שאב ממני המון אנרגיה, אבל באותה נשימה גם מילא אותי חזרה. בסיום האימון הראשון רציתי לבכות מרוב התרגשות. אני מודה לשחקנים ולשחקניות על הזכות שניתנה לי לאמן אותם".

מה התגובות שאתה מקבל מהילדים?

"שהם מרגישים חלק ממשהו גדול. הם כבר רוצים לשחק בטורנירים, אפילו בליגה. הם שמחים להתאמן, גאים ללבוש את המדים של מועדון הפועל כפ"ס עם סמל המועדון. יש כבר שחקנים שמחליקים כף ביד עם שחקן אחר, שזה ממש התקדמות".

הילדים על הרצף שמשתתפים באימונים מעידים כי מדובר בחוויה בלתי רגילה. מיטל, אמא של י' בן ה-12 מרגישה שבנה עשה התקדמות גדולה מאז החל לשחק כדורעף. "הבן שלי מגיע בשמחה לאימון ומרגיש שזה נותן לו הרבה סיפוק. האימון מאוד מקצועי, ואנחנו מגיעים מידי שבוע, כיוון שהמאמן הדר וכל הצוות שמעורב עושים עבודה מקסימה" אמרה מיטל, שהוסיפה: "זה בכלל לא מובן מאיליו שמאמן שלא מורגל לעבוד עם אוכלוסייה זו, מעביר אימון מאוד מקצועי ובסבלנות רבה מתאים את קצב האימון לקצב של הילדים. הוא רואה כל ילד וילד ופונה באופן אישי לילד שמרגיש קושי להשתתף. הוא לא נותן לאף ילד להיעלם. אחד הקשיים של ילדים על הרצף זה לתפקד יחד בקבוצה, והאימונים בכפר סבא מחזקים את הבן שלי ונותנים לו תחושת סיפוק שהוא מצליח לתפקד כצוות, ומרגיש שהשיג משהו חשוב. אימונים כאלה מחזקים אותו מבחינה פיסית וחברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully