וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קרב טיטאנים: דג'וקוביץ' אלוף סינסינטי אחרי קאמבק ענק מול אלקראס

היריבות החדשה של עולם הטניס שוב סיפקה את הסחורה: הסרבי מחק פיגור, הציל נקודת משחק וגבר 7:5, 6:7 (7), 6:7 (4) על הספרדי בשחזור גמר ווימבלדון. תואר 95 בקריירה לנולה. צפו בתקציר

תקציר הניצחון של נובאק דג'וקוביץ' על קרלוס אלקראס בגמר טורניר סינסינטי/ספורט1

היריבות המתהווה בעולם הטניס בין הכוכב ההיסטורי והבלתי נגמר לבין הכוח העולה החדש, ממשיכה לספק את הסחורה - ובגדול. כחודש אחרי הקרב הבלתי נשכח ביניהם בגמר ווימבלדון, נובאק דג'וקוביץ' וקרלוס אלקראס נפגשו שוב הלילה (בין ראשון לשני) בגמר טורניר סינסינטי (סך פרסים: 6.6 מיליון דולר), וסיפקו עוד מותחן עשוי כהלכה.

הפעם היה זה תורו של דג'וקוביץ' בן ה-36 לגבור על אלקראס בן ה-20, בתום משחק שארך למעלה משלוש שעות וחצי וכלל תהפוכות, דרמות וטניס עילאי. דג'וקוביץ' כבר היה בפיגור ונראה בדרך להפסד, אבל אחרי שהציל נקודות משחק בסט השני, המומנטום התהפך ובסופו של דבר הוא השיג ניצחון 7:5, 6:7 (7), 6:7 (4).

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. Matthew Stockman, GettyImages
"זה הרגיש כמו גמר גרנד סלאם". דג'וקוביץ'/GettyImages, Matthew Stockman
קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. Michael Hickey, GettyImages
הניצחון חמק מבין האצבעות. אלקראס/GettyImages, Michael Hickey

הסרבי פתח טוב יותר בחום הכבד, השיג שבירה ועלה ל-2:4 בסט הראשון. אלא שילד הפלא הספרדי לא ויתר כל כך מהר, מיד השיג שבירה משלו, ואז, כשנדמה היה שאנחנו בדרך לשובר-שוויון, שבר אלקראס פעם נוספת וניצח את המערכה הראשונה 5:7, אחרי כשעה.

הדרמה כאמור הגיעה לשיאה במערכה השנייה. אלקראס שוב שבר במהירות, עלה ליתרון 2:4 והרגיש את הניצחון במרחק נגיעה, אבל אז הופיע האופי המפורסם של דג'וקוביץ'. הסרבי גרר את המערכה לשובר שוויון, הציל במהלכו נקודת משחק, המשיך לניצחון בסט וקיבל ביטחון מחודש.

אחרי שאלקראס קיבל טיפול רפואי קצר, הסט השלישי והמכריע יצא לדרך. דג'וקוביץ' השיג שבירה בניסיון החמישי ועלה ליתרון 3:4, אבל אלקראס נאבק בשארית כוחותיו והציל בהמשך שתי נקודות משחק כדי לכפות שובר שוויון נוסף, בו הסרבי עמד בלחץ.

נובאק דג'וקוביץ' לצד קרלוס אלקראס. Matthew Stockman, GettyImages
ניפגש בניו יורק? דג'וקוביץ' לצד אלקראס/GettyImages, Matthew Stockman
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה בטורניר סינסינטי. Matthew Stockman, GettyImages
כמה אופי. דג'וקוביץ'/GettyImages, Matthew Stockman

בסך הכל, זהו התואר ה-95 בקריירה של דג'וקוביץ', מה שהעלה אותו מעל איבן לנדל למקום השלישי בטבלת כל הזמנים, כשרק רוג'ר פדרר וג'ימי קונורס מקדימים אותו. זו הזכייה ה-39 שלו בתואר מאסטרס, והשלישית בסינסינטי. ובכלל, עבור דג'וקוביץ' התואר הוא מעין סגירת מעגל, אחרי שנתיים בהן לא הורשה להתחרות בארצות הברית בשל מגבלות הקורונה ובצל סירובו להתחסן.

"זה היה אחד המשחקים הכי מלהיבים ששיחקתי בהם אי פעם", הודה דג'וקוביץ' בסיום. "ביותר ממובן אחד, זה הרגיש כמו גרנד סלאם, אולי אפילו מעלבר לזה. כל משחק בינינו לוקח אותנו לקצה, ואני מקווה שנוכל לעשות את זה שוב בעוד כמה שבועות בניו יורק. זה יהיה נחמד עבור הקהל, אבל בטח לא עבורי", אמר והתייחס לאליפות ארצות הברית שתחל בעוד שבוע, ואליה אלקראס יגיע עדיין מהמקום הראשון בדירוג העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully