וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנדובסקי מפריע"? בספרד קוראים לצ'אבי: תן צ'אנס אמיתי לטורס

על אף הניצחון, ברצלונה מוטרדת מחוסר היעילות של שחקני ההתקפה והפרשנים קוראים למאמן "לעשות צעד אמיץ". גונדואן סחט מחמאות

מחוץ לקווים, 20.8/צילום: מערכת וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

"ניצחון של התמדה": כך הגדירו בתקשורת הקטלאנית את ה-0:2 של ברצלונה על קאדיס הלילה (ראשון), בתום משחק שהאלופה קטעה בו את הבצורת השנייה באורכה בתולדות המועדון בפתיחת עונה בליגה הספרדית. 172 דקות, ליתר דיוק, 82 במשחק הזה, חלפו עד שפדרי מצא את הרשת ושבר את השוויון שכמעט הפך את ההתמדה של הבלאוגרנה לעצבים וללחץ.

ולא מפתיע שהיה זה פדרי האחראי לכך: שבעה מתוך 10 השערים שכבש הקשר הצעיר מאז מינויו של צ'אבי למאמן הגיעו כשהתוצאה הייתה 0:0. "הצלחנו להיות סבלניים והשער סוף סוף הגיע", אמר פדרי סיום והחמיא לאילקאי גונדואן, שבישל לו והיה אחד המצטיינים על המגרש: "הוא שחקן חריג, איכותי מאוד והוא הראה את זה היום". גם צ'אבי מרוצה מהחיזוק: "'גונדו' הוא אבן פינה בקבוצה. יש לו את ה-DNA של בארסה. הוא אף פעם לא מאבד את הכדור, תמיד עושה את ההבדל ומקבל את ההחלטה הנכונה".

פדרי חוגג שער של ברצלונה. LLUIS GENE/AFP, GettyImages
מומחה למצבי 0:0. פדרי/GettyImages, LLUIS GENE/AFP

בתוספת הזמן הגיע השער השני, אותו הבקיע פראן טורס שעומד על שער כל 35 דקות בממוצע מאז תחילת קדם העונה. למרות שהוא לא זוכה לקרדיט בהרכב הראשון בגלל יכולתו החלשה בעונה וחצי הקודמות שלו בבארסה, טורס נחוש להשתיק את המבקרים העונה כפי שאמר בחודש שעבר: "אני מגיע לעונה הזו במנטליות של שור, אף אחד לא יצליח לנצח אותי". המאמן החמיא גם לו: "פראן הוא דוגמא לעבודה קשה והקרבה".

גם מארק אנדרה טר סטגן תרם חלקו לניצחון כששמר על רשת נקייה בפעם ה-28 מאז תחילת העונה שעברה, לפחות שבע פעמים יותר מכל שוער אחר בחמש הליגות הגדולות באירופה. "הניצחון הזה נותן לנו הרבה ביטחון. התחלנו ברגל ימין בבית", אמר הגרמני. ברצלונה, אגב, זכתה באליפות ב-10 מ-12 העונות האחרונות שהיא פתחה עם אפס שערי חובה בשני המחזורים הראשונים - כך שהמאזן הנקי בשני המשחקים שקיימה עד כה מהווה סימן מעודד נוסף מבחינתה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אילקאי גונדואן, ברצלונה. Pedro Salado/Quality Sport Images, GettyImages
משתלב במהירות. אילקאי גונדואן/GettyImages, Pedro Salado/Quality Sport Images

צ'אבי ניתח את מה שקרה על כר הדשא: "המפתח היה להחזיק בכדור ולהישאר רגועים. קשה כשהיריבה נסוגה ככה, קשה לשחק מהר. יש לנו הרבה לשפר, אנחנו לא מספיק יעילים. בעונה שעברה היינו לוקים במסירה האחרונה, עכשיו יש לנו שחקנים שעושים הבדל. אני מרוצה. אנחנו צריכים להשתפר ולהיות יותר סבלניים, המשחק היה טוב והגיע לנו לנצח. התקשינו, אבל היינו צריכים לכבוש הרבה יותר מוקדם. לדעתי היה צריך להיגמר 1:4 או 1:5".

כך או כך, על אף הניצחון, בתקשורת הספרדית משוכנעים שצ'אבי צריך להגיב ולפעול כדי לשפר את היעילות ההתקפית של הקבוצה, במה שמסתמן כתחום בעייתי מתחילת העונה. רוברט לבנדובסקי ממשיך להתקשות בפתיחת העונה, וב"מונדו דפורטיבו" כתבו הבוקר: "זה לא שהוא רק לא בכושק הבקעה או בכושר בכלל. יותר מדי פעמים הוא ממש מפריע להתקפות של בארסה, ו'הורג' את הקצב שלהן. בארסה זקוקה ללבנדובסקי הטוב שכולנו מכירים - וכמה שיותר מהר".

בספרד יש כבר מי שקורא לצ'אבי "ללכת על מהלך אמיץ" ולוותר על לבנדובסקי לטובת פראן טורס, שממשחקי ההכנה ועד היום כובש בממוצע של 35 דקות, וגם אתמול מצא את הרשת. "פראן טורס מוסיף לברצלונה יעילות שכרגע פשוט אין לה. הוא היה הכובש הבולט במשחקי קדם העונה, הוא כובש יותר שערים מאשר בעונה שעברה. צריך לתת לו הזדמנות", כתבו ב"ספורט" הקטלאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully