וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג אדיר לישראל: שחר טיבי אלופת העולם, קטי ספיצ'קוב סגניתה

19.8.2023 / 16:43

שתי ישראליות על הפודיום: טיבי סיימה ראשונה גם בגמר בדגם IQ פויל, ספיצ'קוב לקחה את מדליית הכסף והן הקדימו את אמה ווילסון הבריטית שדורגה ראשונה לפני כן. בדיקת פוטו פיניש הותירה את שטיינברג מחוץ לחצי הגמר בהאג, יואב עומר שישי אצל הגברים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.8/ספורט1

אלופת עולם תוצרת ישראל וגם הסגנית. מפגן כוח אדיר של נבחרת הנשים הישראלית באליפות העולם בשייט הנערכת בהאג, כאשר שחר טיבי זכתה במדליית הזהב בדגם IQ פויל וקטי ספיצ'קוב סיימה עם מדליית הכסף.

טיבי בת ה-25, שהייתה במקום השני הכללי בתחילת היום (שבת), ניצחה במקצה חצי הגמר כשהקדימה את חברתה לנבחרת קטי ספיצ'קוב, שסיימה שנייה ומדורגת שלישית בתחרות. השתיים הבטיחו בכך מקום על הפודיום ובגמר התחרו עם אמה ווילסון הבריטית שהובילו בתחרות, אבל הן ניהלו גמר מבריק מבחינה טקטית והותירו אותה מאחור. טיבי הובילה לכל אורך הדרך וקטפה כאמור את הזהב, לראשונה בקריירה, כאשר לספיצ'קוב זו סגנות שלישית בקריירה, אחרי כסף ב-2019 וב-2021 (דגם ניל פרייד).

לאחר הניצחון, טיבי הנרגשת הקדישה את הזכייה ללי קורזיץ', שלאחרונה חשפה את התמודדותה עם מחלת הסרטן. "עברו 10 שנים מאז שלי קורזיץ זכתה באליפות העולם, הייתי שם, ילדה בת 15", סיפרה אלופת העולם הטרייה. "היה לה עשור קשה, היא נלחמת על חייה, היא השראה להרבה אנשים בכלל ועבורי בפרט. מאוד חשוב לי להקדיש לה את הניצחון הזה, הוא גם שלה".

אלופת העולם שחר טיבי לצד השייטת הישראלית קטי ספיצ'קוב, סגניתה. Sailing Energy, אתר רשמי
דאבל ישראלי. שחר טיבי, משמאל, עם קטי ספיצ'קוב/אתר רשמי, Sailing Energy

תמר שטיינברג הייתה אמורה להיות הישראלית השלישית בחצי הגמר, אבל בדיקת פוטו פיניש קבעה כי היא סיימה שלישית ברבע הגמר ולא שנייה, ולכן נותרה מחוץ למאבק ובמקום השישי בדירוג הכללי. שרון קנטור, שזכתה בזהב בתחרות הקדם אולימפית במארסיי בחודש שעבר, נפלה במהלך שיוט רבע הגמר והסתפקה במקום הרביעי בו, שמציב אותה שביעית בסיום התחרות.

סך הכול ארבע ישראליות בין שבע הראשונות: תחרות פנטסטית לנבחרת אותה מאמן שחר צוברי, המדליסט האולימפי מבייג'ינג 2008.

אצל הגברים, יואב עומר סיים במקום השישי הכללי לאחר שדורג שלישי במקצה רבע הגמר שלו ולא העפיל לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully