וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל הפסידה לבוסניה ואיבדה סיכוי להגיע לאולימפיאדה

המסע של אריאל בית הלחמי במוקדמות הטורניר הקדם אולימפי הסתיים בחצי הגמר עם 86:77. סורקין ומדר כיכבו, אך זה לא הספיק מול נורקיץ' וגרזה

נבחרת ישראל בהחלט קראה תיגר על הסגל החזק של בוסניה, אך בסופו של דבר, הערב (שישי) אבד הסיכוי שלה להגיע למשחקים האולמפיים בפריז 2024 עם הפסד 86:77. הנבחרת מסיימת את המסע במוקדמות הטורניר הקדם אולימפי בשלב חצי הגמר, למרות הופעה די טובה שבה הייתה בתמונה לכל אורך הדרך. יריבתה תתמודד מול פולין בגמר ביום ראשון על הזכות להשתתף בקיץ הבא בטורניר הקדם אולימפי, אחרי שהמארחת גברה מוקדם יותר בחצי הגמר הראשון על אסטוניה.

בעוד לרשותו של אריאל בית הלחמי עמד סגל די מצומצם ונטול שחקנים משמעותיים רבים, היריבה מהבלקן התחמשה בדז'נאן מוסא מריאל מדריד ושני סנטרים מה-NBA - יוסוף נורקיץ' ולוקה גרזה. עם זאת, ישראל לא אמרה נואש ומי שהובילו אותה כמצופה היו רומן סורקין וים מדר. הסנטר של מכבי תל אביב לא נרתע מהיריבים המרשימים שלו, וסיים עם 28 נקודות ו-9 ריבאונדים. מדר תרם 24 נקודות משלו, אך גם זה לא הספיק מול גרזה ונוריץ' שרשמו דאבל דאבל ומוסא שבלט גם הוא.

קלעו לישראל: רומן סורקין 28 (9 ריבאונדים), ים מדר 24, עוז בלייזר 17, יפתח זיו 6, בר טימור 2. שותפו ולא קלעו: גבי צ'אצ'אשווילי, נתנאל ארצי, נועם אביבי, יאיר קרביץ, רועי פריצקי.

בלטו בבוסניה: לוקה גרזה 24 (11 ריבאונדים), יוסוף נורקיץ' (14 ריבאונדים) ודז'נאן מוסא 20 כל אחד.

רומן סורקין, שחקן נבחרת ישראל. FIBA.COM, אתר רשמי
הבריק מול נורקיץ'. סורקין/אתר רשמי, FIBA.COM

מהלך המשחק

רבע 1: בוסניה נכנסה מהר לעניינים עם שתי שלשות, עוז בלייזר הפך ל-8:13 עם שתי צליפות מבחוץ. הבוסנים חזרו עם חמש נקודות רצופות של יוסוף נורקיץ' האימתני, אך בהמשך הסנטר של פורטלנד איבד את שלוותו וספג עבירה שנייה בשלב מוקדם. עם עוד שלשה של בלייזר וסל של ים מדר, ישראל ניצלה זאת כדי לסיים את הרבע ביתרון 20:22.

דז'נאן מוסא, שחקן נבחרת בוסניה. FIBA.COM, אתר רשמי
משוכה גבוהה. מוסא/אתר רשמי, FIBA.COM

רבע 2: נבחרת ישראל קפאה לחלוטין ולא קלעה נקודה במשך חמש דקות רצופות. הבוסנים הענישו, ולאחר שני סלים רצופים של לוקה גרזה חתם דז'נאן מוסא ריצת 0:11 שקבעה 22:31 ואילצה את בית הלחמי להזעיק פסק זמן. בחזרה מפסק הזמן רומן סורקין קלע שני סלים רצופים, כולל דאנק אחרי שחלף על פני נורקיץ', והפעם היו אלה הבוסנים שירדו לפסק זמן. סורקין השלים מחצית נהדרת עם 17 נקודות, אך המילה האחרונה הייתה של מדר שצימק עם שלשה על הבאזר ל-36:33 בוסני.

נתנאל ארצי, שחקן נבחרת ישראל. FIBA.COM, אתר רשמי
ישראל הייתה בתמונה לכל אורך הדרך. ארצי/אתר רשמי, FIBA.COM

רבע 3: סורקין הסתבך בעבירות, מדר לקח על עצמו את המשימה בצד ההתקפי והעלה את ישראל ל-43:45. בוסניה הפכה ליתרון של חמש נקודות, וסורקין עם השלשה הראשונה שלו במשחק הקטין ל-52:50. נורקיץ' הוביל את בוסניה ליתרון של תשע נקודות, ישראל צמצמה ל-59:52 בסיום הרבע.

בר טימור, שחקן נבחרת ישראל. FIBA.COM, אתר רשמי
תום המסע. טימור/אתר רשמי, FIBA.COM

רבע 4: אמר גאגיץ' קבע יתרון דו ספרתי, מדר החזיר את ישראל עם שלשה שהקטינה ל-63:57. גם כשהבוסנים שוב הגדילו ל-59:69 ישראל לא אמרה נואש, סורקין התקיף והטביע על נורקיץ' ומדר צימק מהקו ל-69:64. השחקנים של בית הלחמי לא אפשרו בריחה עם כמה פעולות אישיות טובות ואף צימקו ל-80:75 בדקת הסיום, אך הבוסנים החזיקו מעמד בדרך ל-77:86 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully