וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתאי וחסון ונועה לסרי הבטיחו את הכרטיס למשחקים האולימפיים

צמד השייטים בסירות ה-470 העפילו לפריז 2024 בזכות עלייתם לשיוט המדליות באליפות העולם בשייט: "רכבת הרים רגשית, נלחמנו גם כשנראה שהכל נגדנו". יום מוצלח גם לנבחרת הנשים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.8/ספורט1

הצלחה ענקית היום (רביעי) באליפות העולם בשייט, כאשר צוות סירות ה-470 ניתאי חסון ונועה לסרי הבטיחו לישראל את הכרטיס הראשון למשחקים האולימפיים פריז 2024. הם העפילו לשיוט המדליות באליפות והבטיחו את מקומם בין עשרת הראשונים בעולם.

חסון ולסרי סיימו אתמול את יום השיוטים במקום העשירי, כאשר הם יודעים שרק שמונה המדינות הראשונות בתחרות יקבלו את הכרטיס לפריז. הצוות יצא היום בידיעה כי הוא חייב לשפר עמדות על מנת להבטיח את הכרטיס, כאשר הסיכון הגדול הגיע מהצוותים של פורטוגל, שוודיה, שוייץ ובריטניה.

השיוט הראשון והשני היו מצויינים, כאשר בשניהם סיימו הישראלים במקום השישי, מה שהעלה אותם למקום השישי הכללי. אך האות לשמפניות טרם ניתן כיוון שבשיוט האחרון זינק הצוות בצורה נוראית והתמקם בירכתי הציא.

חסון ולסרי ידעו שבמצב זה הם תלויים במתחרים ולא הפסיקו לרדוף אחרי הדבוקה המרכזית במטרה לשפר עמדות. ההשקעה אכן נשאה פרי, כאשר הם הצליחו לעלות עד למקום 20 ולהדבק לצוות הבריטי, על מנת לוודא שלא יעקפו אותם. הטקטיקה הצליחה וחסון ולסרי אמנם ביצעו את השיוט הגרוע שלהם בתחרות וסיימו בו במקום 20, אך גם הבטיחו בוודאות את המקום התשיעי הכללי ואת הכרטיס לטוקיו.

"רכבת הרים רגשית, זה מה שיש להגיד על היום הזה", אמר ניתאי חסון עם היציאה מהמים, "אבל ידענו בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות ובסוף עשינו את זה. נלחמנו השבוע מהשיוט הראשון ועד האחרון, גם כשנראה שהכל נגדנו".

נועה לסרי הוסיפה: "התחלנו את השבוע הזה עם פסילה ועם הגב לקיר וזו גאווה גדולה להגיע לשיוט המדליות באליפות העולם והקווטה הראשונה לישראל היא תוספת מדהימה. אנחנו כל כך גאים עכשיו, אבל התחרות עוד לא נגמרה ואנחנו מגיעים מחר כדי להמשיך ולהתקדם עוד בשיוט המדליות".

ניתאי חסון, נועה לסרי עם מאמנם גידי קליגר. איגוד השייט בישראל, אתר רשמי
נתראה בפריז. נועה לסרי וניתאי חסון עם מאמנם גידי קליגר/אתר רשמי, איגוד השייט בישראל

יום מרשים מאוד גם לנבחרת הנשים בגלישת רוח באליפות. הנבחרת של שחר צוברי ממשיכה לשמור על מעמדה כחזקה בעולם, כאשר כל גולשות הנבחרת ממוקמות בתוך 21 המקומות הראשונים, ומתוכן שלוש בעשירייה הראשונה בעולם.

שחר טיבי היא הגולשת הישראלית המובילה, והיא ממוקמת במקום השני הכללי עם 22 נקודות לחובתה, שש נקודות יותר מלאמה ווילסון הבריטית, שמובילה את התחרות. טיבי סיימה את ארבעת שיוטי היום במקומות 3,11,1,1.

מעט אחרי טיבי שתי ישראליות נוספות, שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב, במקומות 5 ו-6, עם 28 נקודות לחובת כל אחת מהן. גם קנטור ניצחה היום בשני שיוטים, וסיימה שלישית ו-19 בשניים הנותרים. ספיצ'קוב, שאתמול הובילה מבין הישראליות, סיימה שלושה שיוטים בעשירייה הראשונה, אך גם פסלה בשיוט אחד ולכן ירדה בדירוג.

בהמשך הרשימה גם שחר רשף במקום 15, עם שיוטים במקומות, 7,פסילה,5,3, תמר שטיינברג עם שני נצחונות, אך גם שני שיוטים חלשים, מאיה מוריס, שמזנקת למקום 19 עם 3,5,5,11 ודניאלה פלג במקום 21.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחר טיבי, שייטת ישראלית. Sailing Energy, אתר רשמי
הישראלית המובילה. שחר טיבי/אתר רשמי, Sailing Energy

אצל הגברים נערך היום רק שיוט אחד, בו סיים תום ראובני שלישי ויואב עומר חמישי. כתוצאה מכך טיפסו שניהם מקום אחד בדירוג הכללי למקומות 4 ו-5 בהתאמה. מחר יחלו שיוטי צי הזהב בתחרות כאשר כל נבחרת ישראל בגלישת רוח התמקמה בבית העליון וימשיכו את המאבק על המדליות בתחרות.

בנבחרת גלישת הקייט נשמו לרווחה, כאשר גל צוקרמן, שנפצעה אתמול בידה והיה חשש כבד שלא תוכל להמשיך באליפות, יצאה היום לשיוטים. לאורך היום היה ניכר כי צוקרמן אינה ביכולת הרגילה שלה, אך היא הצליחה לסיים את ארבעת השיוטים במקומות 4,19,12,8 וממוקמת בסוף היום במקום ה 14 הכללי, עם 55 נקודות לחובתה. ארבעה מקומות מעליה נמצאת מיה אשכנזי, ששומרת על מקומה העשירי מאתמול, לאחר יום שיוטים טוב עם שלושה שיוטים בהם סיימה חמישית ושיוט במקום 12.

אצל הגברים בקייט מעפילים דור זרקה ודביר אזולאי לבית הזהב בתחרות ממקומות 22 ו-24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully