וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-MLS מבינים: חוקי הליגה עומדים להשתנות בגלל ליאו מסי

המהפך הבלתי נתפס של אינטר מיאמי נמשך עם העפלה לגביע האלופות ולגמר ראשון בתולדותיה. המספרים והתגובות לעוד הצגה של מסי

תיקתקנו, 15.8/ספורט1

במשחק השישי שלו בקבוצה, ליאו מסי הוביל את אינטר מיאמי לגמר הראשון בתולדותיה. הלילה (בין שלישי לרביעי) הוא תרם שער אחד, התשיעי (!) שלו בששת המשחקים מאז שהצטרף, בדרך לניצחון 1:4 על פילדלפיה יוניון שבה חתם תאי בריבו לאחרונה. הארגנטינאי וחבריו יפגשו את נאשוויל בגמר גביע הליגות בין שבת לראשון, עם הזדמנות לזכות בתואר.

הניצחון גם העניק לאינטר מיאמי את הכרטיס לגביע האלופות של CONCACAF, פדרציית הכדורגל בצפון אמריקה, מפעל שהזוכה בו תשתתף בגביע העולם למועדונים שייערך על אדמת ארצות הברית ב-2025, לצד מחזיקת ליגת האלופות של אופ"א.

המהפך שעברה הקבוצה מפלורידה מאז הגעתו של מסי פשוט בלתי נתפס. היא סופרת 21 שערים בששת המשחקים האחרונים, לעומת 22 כיבושים ב-22 המשחקים שקדמו לחתימת הפנומן בן ה-36. הלילה הבקיעה אינטר מיאמי רביעייה שלישית ברציפות, לראשונה בתולדותיה, כשלפני כן היא עשתה זאת רק בשלושה משחקים מתוך 122 שקיימה בכל המסגרות מאז הקמתה.

"ליאו, בוסקטס ואלבה השפיעו על הקבוצה, הם מעבירים את הביטחון שלהם לשחקנים הצעירים ויש להם מחויבות למשחק", הסביר המאמן טאטה מרטינו על השינוי שחוללו שלושת האקסים של ברצלונה. "הקבוצה השתנתה, כיום יש לנו סגל תחרותי יותר שמקשה עליי כמאמן לבחור הרכב. הצעירים מתפתחים לאט לאט. זה דבר שהוא נהדר לכל קבוצה".

ומסי נהנה מכל רגע. שש הופעות בלבד נדרשו לו כדי להשתוות לג'וזף מרטינס כמלך שערי אינטר מיאמי העונה, כשכל אחד מהם עם תשעה, רק שהחלוץ הוונצואלי עשה זאת ב-30 משחקים. אלוף העולם הגיע ל-816 שערים בקריירה ועשה זאת מהר יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה. אם סופרים את השער בנבחרת ארגנטינה במשחק שקדם להצטרפותו למיאמי, מסי השלים בפעם השביעית בקריירה רצף של שבעה משחקים בהם הוא מצא את הרשת. הלילה הוא רשם גם את השער השני הכי רחוק בקריירה, כשהבעיטה שלו שוגרה מ-31.8 מטר - רק נגד מאיורקה ב-2012 הוא פגע ממרחק גדול יותר (32 מטר).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ליאו מסי חוגג שער של אינטר מיאמי. Mitchell Leff, GettyImages
כובש את ארצות הברית. ליאו מסי/GettyImages, Mitchell Leff

פילדלפיה הפסידה רק פעם אחת ב-28 משחקי הבית הקודמים שלה, עם ממוצע ספיגה נמוך משער למשחק. הלילה היא נחלה את ההפסד השני, כאשר ביציע היו לא מעט חולצות ורודות של אינטר. "ברור שהיה הרבה ורוד, זה יהיה ככה בכל מקום שמסי יגיע אליו", הודה בכניעה מסוימת המאמן המפסיד ג'ים קרטין, "הוא הטוב ביותר שאי פעם שיחק את המשחק שלנו. והוא צנוע. לייצר תקופה כזאת שוב ושוב כשהוא לא חייב... הוא ווינר".

קרטין גם אמר שהוא צופה שינוי בחוקי בניית הסגלים ב-MLS בעקבות המהלכים שעשתה אינטר מיאמי: "אני חושב שהתקנון הולך להשתנות, והוא צריך. לדעתי זה עומד לבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully