וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרות ישראל בגלישה דומיננטיות באליפות העולם, גל צוקרמן נפצעה

15.8.2023 / 20:03

קנטור, טיבי ושטיינברג ניצחו שיוטים, אבל ספיצ'קוב מקדימה אותן במקום החמישי הכללי בקייט. ראובני ועומר בחמישייה הראשונה אצל הגברים, צוות ה-470 בדרך להבטחת הקווטה לפריז

תיקתקנו, 15.8/ספורט1

שישה ימים אל תוך אליפות העולם בשייט המתקיימת בהאג, נבחרות ישראל בהחלט יכולות להיות מרוצות מתמונת המצב: שלוש נשים ושני גברים ב-10 הגדולים בגלישת רוח, גולשות הקייט חזק בתמונה וצוות ה-470 בדרך להבטחת הקווטה לפריז 2024.

לאחר שאתמול התבטלו השיוטים עקב רוח חלשה, נבחרת הנשים בגלישת רוח יצאה היום (שלישי) סוף סוף ליום התחרויות הראשון. הישראליות פתחו את התחרות היטב, כאשר שרון קנטור מנצחת את השיוט הראשון, בו סיימה שחר טיבי שלישית, ובשיוט נוסף סיימה טיבי ראשונה וקנטור שנייה. בין לבין ניצחה גם תמר שטיינברג, הגולשת הצעירה בנבחרת, את אחד השיוטים.

אבל בסופו של יום, הישראלית שבמקום החמישי בדירוג הכללי היא קטי ספיצ'קוב, עם ארבעה שיוטים רצופים בהם סיימה בחמישיה הראשונה ורק שיוט חלש אחד, במקום 19. התוצאה האחרונה לא נחשבת לספירת הנקודות, כיוון שהמתמודדות רשאיות לזרוק את התוצאות החלשות ביותר שלהן לאורך התחרות. לחובת ספיצ'קוב 15 נקודות.

שני מקומות מתחתיה נמצאת שחר טיבי השביעית, עם 17 נקודות לחובתה, לאחר שסיימה את כל השיוטים בעשירייה הראשונה. עוד בעשירייה הפותחת, שרון קנטור, עם 23 נקודות לחובתה. קנטור אמנם סיימה שיוטים במקומות 1, 2 ו-7, אך לחובתה גם שני שיוטים במקומות 13 ו-30.

אצל הגברים התקיימו היום ארבעה שיוטים, בהם התקדמו תום ראובני ויואב עומר למקומות 5 ו-6, בהתאמה. ראובני ביצע היום ארבעה שיוטים טובים, בהם סיים 2, 2, 6 ו-10, ולחובתו כעת 29 נקודות. יואב עומר עם יום שיוטים מצוין, בו סיים בחמישייה הראשונה בכל ארבעת השיוטים, עם אותו מספר נקודות לחובתו. יואב כהן, שאתמול סיים במקום השמיני, סבל מיום שיוטים חלש ונדחק למקום 23.

קטי ספיצ'קוב גולשת ישראלית. Phil Walter, GettyImages
שומרת על יציבות. קטי ספיצ'קוב/GettyImages, Phil Walter

בנבחרת הקייט פויל עוקבים בדאגה אחר מצבה של גל צוקרמן, שנפצעה בשיוט האחרון של היום, ונלקחה לבית החולים. צוקרמן, שפתחה את האליפות כאשר היא תופסת את המקום הרביעי בעולם, החלה את יום התחרויות היטב עם שיוטים במקומות 5, 4, 9 ו-13, אך בשיוט האחרון של היום נקלעה לתאונה עם גולשת בריטית ונפגעה בידה. היא נבדקה בשטח על ידי רופאת הנבחרת דר' דליה נבות ונשלחה לבית חולים לצילום, על מנת לשלול חשש לשבר ביד.

חברתה לנבחרת, מיה אשכנזי, ביצעה יום שיוטים טוב עם חמישה שיוטים בעשירייה הראשונה והיא ממוקמת כרגע במקום העשירי, עם 33 נקודות לחובתה.

בנבחרת הגברים בקייט ממשיכים דור זקרא ודביר אזולאי בתחרות יציבה, כאשר הם מסיימים את רוב שיוטי היום בתוך העשיריה הראשונה וכעת הם ממוקמים במקומות 22 ו-24 בהתאמה.

המתמודדים הראשונים שיוכלו להשיג את הקווטה הישראלית לפריז 2024 הם צוות סירות ה-470, ניתאי חסון ונועה לסרי, שיערכו מחר את יום השיוטים האחרון בבית הזהב. היום סבל הצוות מיום הפכפך, שהחל עם שיוט חלש, אותו סיימו במקום 15, ואחריו שיוט מצוין, אותו סיימו במקום השני. בסיום היום ממוקם הצוות במקום העשירי הכללי, שאם ישמרו עליו גם מחר, יוכלו להכנס לשיוט המדליות שיתקיים ביום חמישי.

הסיכוי של הצוות להיאבק על מדליה אינו גדול, כיוון שהם במרחק של כמעט 20 נקודות מהמקום השלישי, אך סיכוייהם להשיג את הקווטה לפריז גדולים. בתחרות יחולקו קווטות לשמונה המדינות הראשונות בטבלה וכרגע לפניהם חמש מדינות בלבד, כאשר לגרמניה שלושה נציגים בעשירייה ולספרד ויפן שניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully