וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הפסידה 67:65 לאסטוניה, אבל עלתה לחצי הגמר

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 21:00

הנבחרת של בית הלחמי חזרה מפיגור דו ספרתי ואיבדה יתרון זהה בדרך לשלב הבא בטורניר המוקדמות הטרום-אולימפי. סורקין (18 נק' ו-9 ריב') וטימור (15 נק' ו-5 אס') בלטו

נבחרת ישראל בכדורסל השלימה הערב (שלישי) את המשימה והעפילה לשלב חצי הגמר בטורניר המוקדמות הטרום-אולימפי, זאת על אף הפסד 67:65 לנבחרת אסטוניה.

שחקניו של אריאל בית הלחמי הגיעו למשחק האחרון בשלב המוקדם בידיעה שאחרי הניצחון של צ'כיה על צפון מקדוניה, רק הפסד מעל 23 הפרש לאסטונים יקבע הדחה מוקדמת משלב המוקדמות האולימפי. זה התחיל רע עם ריצת 5:15 של אסטוניה, אבל החבורה בלבן שבה לעניינים עם עוד משחק נהדר של רומן סורקין (18 נק' ו-9 ריב') ובר טימור (15 נק' ו05 אס') שהצליחו להשוות לפני ההפסקה.

בחצי השני ישראל פתחה עם ריצת 2:15 שהעלתה אותה ליתרון ראשון במשחק ולהפרש דו ספרתי. האסטונים חזרו בריצת 1:12 משלהם והחזירו את היתרון לקראת רבע אחרון. נדנדת השליטה במשחק המשיכה כשהיתרון נע מצד לצד, עד שדקה לסיום האסטונים סחטו סל ועבירה ועלו ליתרון שנשמר עד הסיום, כשטימור פספס זריקה אחרונה מאוחר מדי וקבע הפסד ראשון של ישראל בטורניר, אך גם את הכרטיס לחצי הגמר מהמקום הראשון בבית.


קלעו לנבחרת ישראל: רומן סורקין (9 ריב') 18, בר טימור (5 אס') 15, יאיר קרביץ 9, ים מדר (7 אס') 6, יפתח זיו וגבי צ'אצ'אשווילי 4 כ"א, עוז בלייזר (5 ריב'), רועי הובר ונתנאל ארצי 3 כ"א. רועי פריצקי שותף ולא קלע.

רומן סורקין נבחרת ישראל. פיב"א
הפסד ששווה עלייה מהמקום הראשון לחצי הגמר. סורקין/פיב"א

מהלך המשחק

רבע 1:

רומן סורקין קלע את הנקודות הראשונות של ישראל שנקלעה לפיגור בשלב מוקדם של המשחק. ארתור קונוצוק ניצל הגנה לא מספיק טובה של הנבחרת בלבן וקרא לפסק זמן ראשון של אריאל בית הלחמי ב-5:10 לאסטונים. קונצוק המשיך לצלוף והפעם עם שלשה העלה את אסטוניה לדו-ספרתי ביכולת רעה בהתקפה של הישראלים. ים מדר ובר טימור הצטרפו לסנטר הישראלי עם נקודות ראשונות משל עצמם, יאיר קרביץ חדר עד הטבעת והפער נחתך ל-5 בלבד. קספר טרייר החזיר את אסטוניה לעניינים עם הטבעה ושלשה בדרך ל-12:20 של אסטוניה.

רבע 2:

גבי צ'אצ'אשווילי פתח את הרבע השני עם נקודות מהקו והוסיף סל נוסף מתחת לטבעת, לפני שטרייר השתיק עם צליפה מחוץ לקשת. נתנאל ארצי וטימור קלעו מהצבע והפער ירד ל-4 בלבד עם פסק זמן ראשון של האסטונים. טימור המשיך את היכולת הנהדרת מתחילת הטורניר ועם סל מחוץ לקשת צימק לנקודה בלבד. שלשה אדירה של רועי הובר השוותה ל-32:32 וקרא לפסק זמן אסטוני נוסף. יונאס ריסמה החזיר את היתרון לשחקנים בכחול רגע לפני הירידה להפסקה - 34:36 לאסטוניה על ישראל.

יפתח זיו נבחרת ישראל. פיב"א
התחילו רע מאוד, השתפרו וצמצמו לפני המחצית. זיו/פיב"א

רבע 3:

יפתח זיו התחיל את החצי השני עם שוויון והוסיף נקודות מהקו כדי להעלות את ישראל ליתרון ראשון. סורקין וקרביץ הגדילו את היתרון הישראלי בריצת 2:11 מפתיחת הרבע בדרך לפסק זמן אסטוני. עוז בלייזר עם נקודות ראשון צלף מחוץ לקשת והיתרון הישראלי גדל לדו ספרתי. מדר ביצע עבירה טכנית שהחזירה את אסטוניה למשחק עם נקודות מהקו של הנרי דרל והפער ירד ל-6. הקאמבק האסטוני המשיך עם ריצת 1:9 משלהם והיתרון שב לצד שלהם עם 50:52.

רבע 4:

מדר נשלח לקו בפתיחת הרבע האחרון, טימור דייק פעמיים מהעונשין וההפרש נותר נקודה בלבד. סורקין שמר על הפער עם נקודות קלות בצבע והטביע בהתקפה הבאה כדי להחזיר את היתרון לישראל. טרייר הפך פעם נוספת עם עוד שלשה וקרא לפסק זמן של בית הלחמי. מדר דייק פעמיים מהקו, טימור קלע מהשלוש ונדנדת היתרון שוב עברה לצד הישראלי. דווקא בדקות טובות של אסטוניה, טימור שוב הוכיח שהוא הגיע בשיאו ועם שלשה אדירה צימק לנקודה. לגארד של הפועל תל אביב הייתה הזדמנות לקלוע ולנצח את המשחק, אבל הוא זרק מאוחר מדי וזה הסתיים עם 65:67 של אסטוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully